fbpx
Viden til vækst

Marketing-guides

Gå på opdagelse i vores indholdsunivers og få mere viden om Google Marketing. Vi styrker din viden om søgemaskineoptimering (SEO) og Google Ads, så du kan varetage indsatsen selv eller indgå mere aktivt i samarbejdet med et bureau.

Marketing-guides (Topbillede)_Martino & Freja

Søgemaskineoptimering

  • SEO-video
    Hvad er SEO?
    SEO er en teknik, der anvendes til at forbedre placeringen af en hjemmesides søgeresultater i søgemaskiner som Google. Dette er vigtigt, da
  • viden_seo
    Søgemaskineoptimering
    Danskerne søger over 8 millioner gange på Google hver eneste dag. Ifølge en undersøgelse fra FDIH starter 8 ud af 10 danskere et planlagt kø
  • viden_linkbuilding
    Linkbuilding
    En effektiv linkbuilding-strategi er afgørende for en succesfuld SEO-indsats. I denne guide lærer jeg dig, hvordan du opbygger nye, værdiska
  • shutterstock_524232952
    Indholdsoptimering
    Indholdet på dit website er væsentligt for din synlighed på Google. Hvis ikke Google kan forstå, hvad dit website handler om, og hvis ikke
  • blog-google-analytics
    Teknisk SEO
    Teknikken er det tekniske fundament for dit website. Forudsætningen for et succesfuldt arbejde med SEO er, at der ikke er tekniske fejl og u
  • blog-seo-strategi
    SEO-strategi
    Strategien er fundamentet for et succesfuldt arbejde med SEO og afgørende for både den fælles forståelse for arbejdet og eksekveringen heraf
  • Stemning_Mødelokale_13
    SEO-tjekliste
    Arbejdet med søgemaskineoptimering (SEO) udgøres af en lang række forskellige indsatsområder. I dette indlæg har jeg sammensat en tjekliste,

Google Ads

  • blog-remarketing-1
    Remarketing
    Remarketing er en annoncemetode, der gør det muligt at nå ud til personer, der tidligere har interageret med jeres website eller jeres app.
  • blog-marketingmix
    Google Shopping
    Få mere viden om Google Shopping og lær, hvordan du kan bruge annonceplatformen til at tiltrække flere købeklare kunder til din webshop. Læs
  • blog-seo-benchmarking
    PPC (Pay Per Click)
    PPC betegner en afregningsmodel, hvor en annoncør betaler et beløb hver gang en person klikker på annoncørens annonce online. Kaldes også fo
  • blog-seo-priser
    Google Shopping Feed
    Ved en Google søgning efter et specifikt produkt, er det muligt at få øje på en særlig annonceform, hvor der både findes billeder af produkt
  • blog-seo
    Google Merchant Center
    Google Merchant Center er en digital platform, hvor online virksomheder uploader produktdata, der fremmer Google Shopping-annoncer (tidliger...
  • blog-afvisningsprocent
    Google Keyword Planner
    Ønsker du mere trafik fra Google? Det første du har brug for at undersøge, er hvad folk rent faktisk søger efter. Det findes der værktøjer t

Strategi

  • blog-seo-strategi
    SEO-strategi
    Strategien er fundamentet for et succesfuldt arbejde med SEO og afgørende for både den fælles forståelse for arbejdet og eksekveringen heraf
  • blog-marketingmix
    Marketingmix
    Ved at anvende en kombination af forskellige marketingkanaler i din marketingindsats opnår du en mere effektiv markedsføring end ved udelukk
  • blog-benchmarking-1
    Myter om SEO
    Vi støder ofte på en række forkerte antagelser om SEO i vores daglige kontakt med danske virksomheder. I dette indlæg afliver jeg en række a
  • blog-benchmarking-1
    SEO-benchmarking
    Forud for arbejdet med SEO skal du opsætte konkrete målsætninger og udarbejde et benchmark, du kan evaluere indsatsen imod. Læs med herunder
  • blog-seo-vs-sem
    SEO vs. SEM
    Hvad er forskellen på SEO og SEM, og hvilken af de to markedsføringsmetoder kan tilføre din virksomhed størst værdi? Det spørgsmål forsøger
  • blog-outsourcing-af-seo
    Outsourcing af SEO
    Outsourcing eller insourcing af SEO er en central beslutning, der har afgørende betydning for, om du lykkes med din SEO-indsats. Læs mere om

Konverteringsoptimering

  • blog-mobilsoegning
    Konverteringsoptimering
    Konverteringsoptimering (CRO) skaber flere leads og øger salget på dit website. Læs med i denne artikel og få viden om konverteringsoptimeri
  • blog-voice-search
    Webshop-optimering
    Få mere viden om webshop-optimering, og lær hvordan du optimerer din webshop med henblik på at øge salget. I denne artikel fokuserer jeg på
  • blog-seo-benchmarking
    CTR (Click Through Rate)
    Optimering af klikrater (Click Through Rates, CTR) er en vigtig del af dit arbejde med søgemaskineoptimering (SEO). I denne artikel får du e
  • blog-google-analytics
    Brugersignaler (user signals)
    Brugersignaler udgør sammen med teknik, indhold og links de fire grundsten i søgemaskineoptimering (SEO). Læs mere om brugersignaler her, og
  • blog-afvisningsprocent
    Afvisningsprocent
    Afvisningsprocenten er procentdelen af brugere, der forlader dit website efter kun at have set én side på websitet. Læs mere om afvisningspr
  • blog-pogo-sticking
    Pogo sticking
    Pogo sticking er et af de brugersignaler, Google måler på for at vurdere et websites relevans for en given søgning. Læs mere om pogo stickin
  • blog-seo-strategi
    Hastighedsoptimering
    Hastighedsoptimering af din hjemmeside er vigtigt for både din synlighed på Google og din konverteringsrate. I denne artikel får du nogle en

Linkbuilding

  • viden_linkbuilding
    Linkbuilding
    En effektiv linkbuilding-strategi er afgørende for en succesfuld SEO-indsats. I denne guide lærer jeg dig, hvordan du opbygger nye, værdiska
  • blog-mobilvenlighed
    Intern linkbuilding
    Du ved sandsynligvis allerede, at linkbuilding er afgørende for en succesfuld SEO-indsats. Men vidste du også, at den interne linkstruktur p
  • blog-seo-benchmarking
    Linkanalyse
    En linkanalyse er en analyse af alle indgående links (links fra andre websites) til jeres website. Læs om vores linkanalyse her og få mere a
  • blog-pogo-sticking
    Ankerlinks
    Få råd og vejledning til brug af ankerlinks (også kaldet anchor links), der kan styrke jeres tilstedeværelse på Google. Læs med herunder og
  • blog-remarketing-1
    Ankertekst
    En ankertekst er den klikbare tekst, der udgør et tekstlink. I denne artikel får du en grundlæggende viden om ankertekster og lærer, hvordan
  • blog-seo-vs-sem
    Køb af links
    Betalte links er links, som du betaler et website for at få. Der florerer mange oplysninger på nettet om køb af links, og det er vigtigt at
  • blog-marketingmix
    Unlinked mentions
    Unlinked mentions er omtale af din virksomhed på et andet website, uden at det pågældende website linker til dig. I denne artikel får du vid
  • blog-outsourcing-af-seo
    Døde links
    Døde links (broken links) er links til sider på dit website, der ikke eksisterer. I denne artikel lærer jeg dig, hvordan du håndterer døde l
  • blog-seo-raadgivning
    Udgående links
    Udgående links er links fra dit website til andre websites. De bør udgøre en del af dit SEO-arbejde med indholdsoptimering, idet de kan have

Indholdsoptimering

  • Skriv så du fanger din læser
    Skriv, så du fanger din læser
    Selv om du gerne vil have besøgende fra Google, er læseren din vigtigste hovedperson, når du skriver. For læseren kan blive kunde. Det kan G
  • shutterstock_524232952
    Indholdsoptimering
    Indholdet på dit website er væsentligt for din synlighed på Google. Hvis ikke Google kan forstå, hvad dit website handler om, og hvis ikke
  • blog-marketingmix
    Title Tag
    Et Title Tag er en kort, klikbar overskrift, der vises i søgeresultaterne på Google. Title Tagget har stor betydning for din synlighed på Go
  • blog-seo-vs-sem
    Meta Description
    En Meta Description er en kort beskrivelse, der vises i søgeresultaterne på Google. Alle sider på dit website skal have en Meta Description,
  • blog-mobilsoegning
    Søgeordsanalyse
    En søgeordsanalyse er fundamentet for en succesfuld SEO-indsats. Analysen giver viden om, hvad din målgruppe søger efter på Google, o
  • blog-seo-benchmarking
    Content marketing-strategi
    Vi er glade for at kunne byde Tim Jensen fra content marketing-bureauet TEXTA velkommen til bloggen! Tim har skrevet et indlæg om, hvordan c
  • blog-oeverst-paa-google
    Duplikeret indhold
    Duplikeret indhold (dvs. identisk indhold på to eller flere forskellige sider) kan skade din synlighed på Google. I denne artikel kan du lær
  • blog-mobilsoegning
    Billedoptimering
    Billeder (herunder produktbilleder) udgør en vigtig del af indholdet på mange websites, men Google har svært ved at forstå billeder. Heldigv
  • blog-voice-search
    Headings (overskrifter)
    Headings (overskrifter) og subheadings (underoverskrifter) er en vigtig del af dit SEO-arbejde med indholdsoptimering. Her får du nogle grun
  • blog-seo-tjekliste
    Søgeordstæthed (Keyword Density)
    Vi får ofte spørgsmålet: "Hvor mange gange skal jeg inkludere et søgeord i teksten?". Desværre er der ikke noget helt entydigt svar på det s

Teknisk SEO

  • blog-google-analytics
    Teknisk SEO
    Teknikken er det tekniske fundament for dit website. Forudsætningen for et succesfuldt arbejde med SEO er, at der ikke er tekniske fejl og u
  • blog-afvisningsprocent
    Subdomæner og undermapper
    Der er stor forskel på, om du bruger subdomæner, undermapper eller separate domæner til at strukturere indholdet på dit website. Læs om ford
  • blog-seo-tjekliste
    Serverfejl
    Webserveren er ligesom motoren i en bil. Den giver dig kontrol, manøvredygtighed og stabilitet, og den sørger for, at dine besøgende kommer
  • blog-seo-guide
    Migrering
    En relancering af dit website kan have store konsekvenser for websitets synlighed i søgeresultaterne på Google. I værste fald risikerer du a
  • blog-oeverst-paa-google
    Open Graph
    Ved at implementere Open Graph Tags på dit website kan du styre, hvordan websitet ser ud, når det deles på sociale medier (Facebook, LinkedI
  • blog-mobilsoegning
    Breadcrumbs
    Breadcrumbs er små navigationslinks, der hjælper brugere og søgemaskiner med at finde rundt på dit website. De kan derfor både have en posit
  • blog-mobilvenlighed
    Strukturerede data (schema markup)
    Strukturerede data (også kaldet Schema Markup) gør det muligt at opmærke indhold på dit website (eksempelvis priser og lagerstatus på produk
  • blog-seo
    Hreflang (sprogversionering)
    Hvis du har en sprogversioneret hjemmeside, dvs. en hjemmeside på flere sprog, er det vigtigt for din synlighed på Google og dit arbejde med
  • blog-voice-search
    Sideinddelt indhold
    Sideinddelt indhold (dvs. indhold, der er delt op på forskellige webadresser) rummer en række faldgruber, som du skal være opmærksom på. I d
  • blog-remarketing-1
    Canonical tag
    Canonical tags er vigtige for dit arbejde med søgemaskineoptimering (SEO) på dit website. I denne artikel kan du lære, hvad et canonical tag
  • blog-remarketing
    HTTP Status Codes
    Hver gang en bruger får vist en side på dit website, returnerer din webserver en såkaldt HTTP Status Code. I dette indlæg får du viden om de
  • blog-marketingmix
    Redirects
    En redirect er en automatisk videresendelse af en bruger fra en webadresse på dit website til en anden. Redirects er vigtige at opsætte, hve
  • blog-benchmarking-1
    HTTPS
    HTTPS er en protokol, som bruges til udveksling af data på internettet. Der er flere fordele ved at benytte HTTPS frem for HTTP på dit websi
  • blog-outsourcing-af-seo
    WWW (World Wide Web)
    Alle sider på dit website har en URL, der kan indeholde teksten WWW. Det er vigtigt for dit arbejde med søgemaskineoptimering (SEO), at dine
  • blog-seo-priser
    URL (Uniform Resource Locator)
    Alle sider og filer på dit website har en URL, der angiver sidens eller filens placering på din webserver. I denne artikel får du gode råd t
  • blog-seo-vs-sem
    Domæne
    Valget af domæne er afgørende for din virksomheds succes online. I denne artikel får du viden om domæner og domæneendelser og nogle gode råd
  • blog-seo-strategi
    Hastighedsoptimering
    Hastighedsoptimering af din hjemmeside er vigtigt for både din synlighed på Google og din konverteringsrate. I denne artikel får du nogle en
  • blog-seo-raadgivning
    Robots.txt
    Robots.txt er en tekstfil på din hjemmeside, som søgemaskinerne (herunder Google) læser, før de gennemgår dit website. Filen fortæller søgem
  • sitemap
    Sitemap
    Et sitemap er en oversigt over alle sider på et website. Der findes forskellige typer af sitemaps, heriblandt XML- og HTML-sitemaps. Læs mer

Dataindsamling

  • blog-mobilsoegning
    Søgeordsanalyse
    En søgeordsanalyse er fundamentet for en succesfuld SEO-indsats. Analysen giver viden om, hvad din målgruppe søger efter på Google, o
  • blog-seo-benchmarking
    Linkanalyse
    En linkanalyse er en analyse af alle indgående links (links fra andre websites) til jeres website. Læs om vores linkanalyse her og få mere a
  • blog-seo-benchmarking
    Google Tag Manager
    Google Tag Manager gør det nemmere for jer at administrere tags på jeres website og derved få mere brugbare og mere præcise data ud af jeres
  • blog-google-analytics
    Google Analytics
    Google Analytics er et gratis analyse- og rapporteringsværktøj, der kan give jer værdifuld indsigt i jeres forretning. Læs mere om Google An
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en dialog om dit projekt.

23__4824_Ian fritlagt
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om SEO
    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om SEO