Google Shopping

SÆLG MERE MED GOOGLE SHOPPING

Med Google Shopping kan I promovere jeres produkter med billede, pris og produktnavn direkte i søgeresultaterne (se billedeksempel). Kunderne kan tage stilling til jeres produkter og jeres priser, allerede inden de klikker sig ind på jeres website, og I betaler derfor kun for de kundeemner, der har en reel og oprigtig interesse i at købe jeres produkter.

Shopping-annoncer har ofte betydeligt højere konverteringsrater end almindelige AdWords-tekstannoncer, og Shopping-annoncer er derfor typisk en meget rentabel og omkostningseffektiv annonceringsform. Men succesen er betinget af, at annoncerne opsættes, overvåges og optimeres på den rigtige måde.

Få skabt effektive Google Shopping-kampagner

Vi kan skabe effektive og rentable Shopping-kampagner baseret på en solid viden og et solidt fundament, som tager udgangspunkt i og er i tråd med jeres virksomheds marketing, kommunikation, målgrupper og salgstragter. Vi skaber synergi mellem jeres aktiviteter med henblik på at sikre en konsistent og effektiv kommunikation og en yderst værdiskabende annoncekampagne.

Gennem Google Shopping sikrer vi jer en stærkere markedsposition i Google, som øger jeres salg og jeres målgruppes bevidsthed om jeres virksomhed. Vi har en stor indsigt i jeres kunders søgeadfærd, og vi kan på baggrund heraf sikre, at annoncerne vises på de mest relevante søgninger. Vi evaluerer og optimerer løbende jeres annoncekampagner med henblik på at sikre jer det størst mulige afkast.

Kontakt os
Få mere at vide

Ian Rosenfeldt

Ian Rosenfeldt
Head of PPC

+45 27 29 77 20
[email protected]

Få en uforpligtende snak med os, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Aller Media

1 million unikke besøgende

Strategisk rådgivning, uddannelse af mere end 200 medarbejdere og struktureret linkbuilding har gjort Aller i stand til at fastholde 1 million unikke besøgende om måneden. Læs mere.

Det siger vores kunder

Fordele ved Google Shopping

Fordelene ved Google Shopping er mange. Google Shopping giver jer:

  • Øget trafik. De fleste virksomheder, vi arbejder med, oplever en betydelig stigning i klikraten (CTR), når vi anvender Shopping-annoncer i stedet for (eller i kombination med) tekstannoncer.
  • Højere konverteringsrate. Jeres målgruppe får en indsigt i jeres produkter og priser allerede i søgeresultaterne, og derfor er der større sandsynlighed for, at de foretager et køb, når de kommer ind på jeres website. Shopping-annoncer placerer med andre ord jeres målgruppe langt nede i købstragten.
  • Nem kampagnestyring. Shopping-annoncer bliver ikke vist på baggrund af forudbestemte søgeord, men på baggrund jeres produkter og jeres produktspecifikationer. Det betyder, at jeres annoncer automatisk vises i de søgninger, hvor de er mest relevante for kunderne.
  • Større synlighed. Med Google Shopping bliver jeres virksomhed og jeres produkter mere synlige i søgeresultaterne, så I når ud til flere kunder. Det er muligt at vise flere Shopping-annoncer på én enkelt søgning, og det er desuden muligt at vise en tekstannonce på samme tid.
  • Effektiv rapportering. I kan løbende se, hvor effektive og salgbare hvert af jeres produkter er, og vi kan på baggrund heraf løbende optimere jeres kampagne, så afkastet øges.
  • Viden om jeres konkurrenter. Google Shopping gør det muligt at få en større indsigt i og viden om jeres konkurrenter, så vi effektivt kan positionere, prioritere og tilrettelægge jeres kampagne- og annonceaktiviteter efter dem.

Sådan fungerer Google Shopping

Google Shopping er ligesom Google AdWords baseret på betaling per klik. I betaler derfor kun, hvis en bruger finder jeres annonce interessant og klikker på den. I har fuld kontrol over jeres budget, dvs. hvor mange penge I ønsker at bruge på jeres kampagne, og vi kan vise annoncerne på netop de tidspunkter, hvor de genererer det største afkast.

Shopping-annoncer bliver vist i toppen eller i højre side af søgeresultaterne på Google, når en bruger foretager en købsrelateret søgning. Google viser et billede af produktet, et produktnavn, en pris og et link til jeres website. Jeres annoncer kan også blive vist i Googles billedsøgning og på en række websites associeret med Google, eksempelvis YouTube.

Det er muligt at vise Shopping-annoncer og tekstannoncer samtidigt med henblik på at øge jeres synlighed og gøre det nemmere for brugerne at finde det produkt, der matcher dem bedst. Eksempel på visning af Shopping-annoncer:
google-shopping

Optimering af jeres produkt-feed

Google Shopping-kampagner tager udgangspunkt i et såkaldt produkt-feed, der er en liste over produkterne i jeres webshop. Google bruger produktlisten til at automatisk at oprette jeres annoncer og til at afgøre, hvilke søgninger annoncerne skal vises på.

Vi kan altså ikke forudbestemme nøjagtigt, hvilke søgninger jeres annoncer vises på, men det er afgørende for annoncernes synlighed, konverteringsraten og jeres omkostninger, at produkt-feedet er optimeret efter jeres marked og målgruppe. Derved undgår I at spilde penge på annoncer, der ikke fører til køb, og I får det maksimale udbytte af jeres annonceringsbudget.

Audi

600% øget trafik

600% mere trafik fra Google og en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler er blot nogle af de resultater, Audi har opnået som følge af vores omfattende arbejde med søgemaskineoptimering. Læs mere.

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, tips og tricks om online marketing, søgemaskineoptimering og InboundCPH.

HVORFOR VÆLGE OS?

Høj kundetilfredshed

95% af vores kunder vælger at fortsætte samarbejdet med os efter første kontrakts udløb. Vi er stolte over at have leveret målbare og varige resultater for digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Aller, Berlingske Media, Stylepit, BRFkredit og Audi.

Faglig professionalisme

Vi har et højt kvalificeret team af faglige specialister, der arbejder dedikeret og struktureret som jeres professionelle samarbejdspartner. Vores faglige viden og forretningsmæssige forståelse er forudsætningen for, at vi kan skabe de optimale resultater.

Fuld gennemsigtighed

Vi anvender dokumenterede AdWords-strategier, og vi arbejder med fuld gennemsigtighed, så I har fuld indsigt i vores arbejde og de resultater, vi skaber. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Personligt engagement

Vi er ikke en leverandør, men en samarbejdspartner, der går op i jeres forretning med ild og sjæl. Vi engagerer os 100% i jeres virksomhed, så vi kan opstille en individuelt tilpasset handlingsplan og mere effektivt arbejde os hen mod målene.

Virksomheder vi gør en forskel for

X