Google Shopping Feed

Ved en Google søgning efter et specifikt produkt, er det muligt at få øje på en særlig annonceform, hvor der både findes billeder af produktet, titel og pris på den specifikke vare. Førhen blev denne form for annonce betegnet som PLA (Product Listing Ads), men i dag omtales de blot som Google Shopping Ads, eller Google Shopping annoncer.

blog-seo-priser

Sådan fungerer Google Shopping Ads

For at starte et sted er Google Shopping Ads et godt sted. Før vi går videre til Google Shopping Feed, skal du vide hvad Google Shopping Ads er.

Google Shopping Ads tillader, at de produkter du sælger på din webshop bliver vist som en annonce i Googles søgeresultater. Google Shopping sættes så at sige i kontakt med din webshop gennem et product feed, således at Google manuelt kan opdatere nye produkter, udsolgte varer, nedsatte priser osv.,

For at Google kan vise dine produkter, så skal du oprette en fil med informationer omkring din webshops produkter. Den fil som skal oprettes kaldes som tidligere nævnt et product feed, og bruges således til at videresende alle dine webshop produktinformationer til Google Shopping.

Google Shopping Ads fungerer ikke ligesom Google Ads, da du ikke selv kan vælge hvilke søgninger som dine annoncer skal vises på, det vurderer Google selv. Det gør Google ved at scanne dine produktinformationer, og vælger herefter ud fra dit bud og din søgeord relevans, hvilke søgeord/søgetermer din shopping annonce bliver på.


Sådan vises Google Shopping Ads

Er du usikker på om du er stødt på en Google Shopping Ad, eller på hvordan sådan en ser ud? Så er her et eksempel. Google Shopping Ads er kendetegnet ved, at det er annoncer hvor både billeder og pris indgår, ligeledes er annoncerne placeret i toppen eller i højre side af søgeresultatet, det er ikke noget man selv kan bestemme. Disse annoncer vises på samme tid med almindelige Google Ads, så det er altså muligt at køre begge dele, hvilket også giver en stor konkurrencemæssig fordel, da man er mere synlig.


Google Shopping Feed

Nu har du fået en forståelse for Google Shopping Ads, og vi er nu nået til at du skal vide noget om dit Google Shopping Feed. For for at du overhovedet kan køre Google Shopping Ads, har du brug for et datafeed og når vi taler om Google Shopping bruger man ofte betegnelsen Google Shopping Feed, eller bare Shopping Feed.

For at Google kan vise dine produkter, skal dit feed indeholde alle nødvendige data bl.a. titel, pris, tilgængelighed (på lager/udsolgt), link til produktet, link til billedet af produktet mv.

Hvilke attributter som et Produkt Feed skal indeholde, er noget som Google har helt bestemte regler for, hvis ikke dine produkter lever op til alle kriterierne, så vil de ikke blive vist som en Google Shopping Annonce. At oprette et Google Shopping Feed er meget teknisk og kræver at man har styr på webudvikling, så hvis ikke du har styr på det, er det en god ide at alliere sig med en dygtig udvikler.

23__4824_Ian fritlagt

Ian Rosenfeldt

Founder, COO & Chief AI Strategist

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om Ads og SEO
    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing