Indholdsoptimering

Nå målgruppen med optimeret indhold

Indholdet på jeres website fortæller Google, hvilke søgeord jeres website skal indekseres under, mens relevante indgående links fortæller Google, hvor væsentligt jeres website er, og hvor højt i søgeresultaterne det skal placeres på disse søgeord. Hvis ikke Google kan forstå, hvad jeres website handler om, og hvis ikke indholdet er afstemt med det, jeres målgruppe søger efter, bliver I aldrig fundet online.

Jeres indhold, design, produkter og ydelser har med andre ord stor betydning for, om jeres målgruppe kan finde jeres website. Alene af den grund bør godt, gennemarbejdet indhold, der er afstemt efter jeres målgruppes søgevaner på Google, være jeres førsteprioritet, hvis I overvejer at relancere eller optimere jeres website med henblik på at styrke jeres online tilstedeværelse.

Få optimeret indholdet på jeres website

Hos InboundCPH har vi en solid kombination af kompetencer inden for kommunikation, markedsføring og søgemaskineoptimering, der gør os I stand til at skabe indhold, der sikrer jer øget organisk trafik fra Google, synlighed på flere søgeord, bedre placeringer, højere konverteringsrater og et øget salg.

Vi kan optimere jeres eksisterende indhold, men vi kan også producere store mængder af nyt indhold til jeres website, hvis I har brug for det. Efter behov kan vi oplære jer i selv at producere nyt indhold, der er i stand til at slå igennem over for jeres målgruppe på Google. Vi arbejder analytisk og systematisk med indholdsoptimering med henblik på at sikre jer de bedst mulige resultater.

Kontakt osSEO-potentialeanalyse
Få mere at vide

martino1

Martino d’Apuzzo
Client Relations

+45 61 20 16 95
[email protected]

Få en uforpligtende snak med os, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Aller Media

1 million unikke besøgende

Strategisk rådgivning, uddannelse af mere end 200 medarbejdere og struktureret linkbuilding har gjort Aller i stand til at fastholde 1 million unikke besøgende om måneden. Læs mere.

Det siger vores kunder

Sådan arbejder vi med indholdsoptimering

Originalt indhold af høj kvalitet vægtes i dag højere end nogensinde før. Det er afgørende for, hvor succesfulde I kan blive online. Indholdet skal være skrevet i et sprog, der er let forståeligt og interessant for jeres målgruppe, men det skal også indeholde de rigtige ord (altså de søgetermer, jeres målgruppe bruger for at finde frem til jer) og være konstrueret på en måde, så søgemaskinerne kan forstå det.

At tilpasse indholdet, så det både taler til målgruppen og til søgemaskinerne, kaldes indholdsoptimering. Det er sammen med linkbuilding en essentiel del af enhver succesfuld SEO-strategi, og det er derfor også en central del af vores arbejde. Vi har arbejdet med indholdsoptimering gennem mange år, og vi er eksperter i at skabe den helt rette balance mellem formidling til mennesker og søgemaskiner.

Analyser

Forudsætningen for succesfuld indholdsoptimering er, at vi kender jeres målgruppe, så vi kan afstemme indholdet herefter, og at den tekniske platform bag jeres website er opsat til at vise indholdet optimalt for både brugere og søgemaskiner. Indledningsvist foretager vi derfor en række analyser, så vi kan fastlægge en individuelt tilpasset handlingsplan og mere effektivt arbejde hen mod vores mål.

Vi foretager en søgeordsanalyse med henblik på at udvælge og prioritere de søgeord og søgefraser, der har den største effekt i forhold at nå målgruppen, og vi foretager en teknisk analyse af jeres website med henblik på at undersøge, om der er behov for tekniske ændringer, der kan forbedre søgemaskinernes og brugernes oplevelse af jeres website. Læs mere om vores analyser.

Hvis vi i den indledende analysefase opdager uhensigtsmæssigheder ved jeres website, der har stor betydning for jeres synlighed, men er nemme at udbedre, informerer vi jer om disse med det samme.

Strategi og handlingsplan

På baggrund af vores indledende analyser og en personlig dialog med relevante interessenter i jeres virksomhed udarbejder vi en konkret plan for det indhold, vi skal skabe eller optimere til jeres website. I fællesskab opstiller vi mål og succeskriterier for arbejdet, som vi kan holde vores resultater op mod.

Indholdsstrategien bygger på en solid viden om og forståelse af jeres virksomhed, jeres website, jeres produkter, jeres konkurrenter, jeres markedsposition og jeres målgruppe. Derved sikres en målrettet og effektiv indholdsindsats, der skaber mærkbare og varige resultater.

Platformsoptimering

Vores tekniske analyse munder ud i en konkret og prioriteret liste over fejl og uhensigtsmæssigheder, der har betydning for jeres synlighed i søgemaskinerne. Listen kan eksempelvis omfatte forhold omkring loadtid, url-struktur, mobilvenlighed, omdirigeringer og duplikeret indhold. En hurtig udbedring af få tekniske fejl kan i nogle tilfælde forbedre jeres synlighed markant.

Vores tekniske medarbejdere gennemgår listen med de rette interessenter i jeres virksomhed, eksempelvis jeres interne webafdeling eller et eksternt webbureau, og sammen sikrer vi, at implementeringen forløber, som den skal, så I opnår de ønskede resultater.

Indholdsproduktion og indholdsoptimering

Resultatet af søgeordsanalysen kombinerer vi med vores mangeårige erfaring inden for markedsføring og kommunikation med henblik på at skabe indhold, der sikrer jer større synlighed på flere søgeord, øget organisk trafik fra Google og højere konverteringsrater. Vi sætter os grundigt ind i jeres virksomhed og forretningsområde, så I er sikret en konsistent og effektiv kommunikation, der ligger i forlængelse af jeres måde at agere og kommunikere på online.

Udover det rent tekstmæssige arbejder vi også med:

  • strukturering af indhold
  • layout og brugervenlighed
  • overskrifter
  • sidetitler
  • meta-beskrivelser
  • interne links
  • billedoptimering.

Engagerende indhold der øger konverteringsraten

Vi skaber relevant, troværdigt og engagerende indhold, der ikke kun sikrer jer øget synlighed i søgemaskinerne, men også tiltrækker de rigtige besøgende og har en positiv indvirkning på jeres målgruppe – så I får skabt bedre kunderelationer og flere konverteringer.

Vores indhold giver jeres besøgende en solid forståelse for jeres produkter eller ydelser, så loyaliteten og interessen for jeres brand øges. Vi sammenholder vores indsats med jeres nærmeste konkurrenters indsats, så vi kan skabe et bedre og mere omfattende indhold, der gør jer til markedsledere.

Arbejdet med indholdsproduktion og indholdsoptimering er en løbende proces, hvor vi løbende er i dialog med jer, så I kan kommentere, redigere og godkende vores indhold, inden det publiceres på jeres website.

Markedsføring af indholdet

Når vi har skabt det nye indhold, og I har publiceret det på jeres website, skal jeres målgruppe gøres opmærksomme på indholdet. En del af opmærksomheden kommer helt naturligt, efterhånden som søgemaskinerne indekserer jeres nye indhold og viser det i søgeresultaterne. Men med en række tiltag kan I øge synligheden af indholdet markant.

Med linkbuilding kan I skabe omtale af indholdet på andre websites og samtidig øge sandsynligheden for, at indholdet bliver vist øverst i søgeresultaterne. En alternativ eller supplerende løsning er at arbejde med Google AdWords, altså at købe betalte annoncer i søgeresultaterne.

Konverteringsoptimering

Når indholdet er publiceret, og I har gjort jeres målgruppe opmærksomme på det, skal I sikre jer, at de besøgende på jeres website foretager en handling, der har værdi for jeres virksomhed. I skal med andre ord konvertere flest muligt besøgende.

På baggrund af analyser af jeres website, jeres besøgende og de besøgende adfærd på jeres website kan vi hjælpe jer med at afdække, om der er uhensigtsmæssigheder på jeres website, der gør, at I går glip af konverteringer. Vi kan komme med konkrete løsningsforslag til, hvordan I håndterer disse udfordringer. Læs mere om vores arbejde med konverteringsoptimering.

Fuld gennemsigtighed

I har fuld indsigt i, hvordan vi arbejder, og hvilke resultater vi skaber. Ikke kun fordi det er jer, der betaler, men også fordi det er jer, der i sidste ende skal stå inde for det indhold, vi skaber til jeres website. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Vi fremsender løbende detaljerede rapporter over vores arbejde, så I kan følge med i vores resultater. Rapporterne danner udgangspunkt for regelmæssige møder med jer, hvor vi gør status, evaluerer arbejdet og lægger en plan for den fremtidige arbejdsindsats.

Sådan fungerer indholdsoptimering

Når Google og andre søgemaskiner skal vurdere jeres website, sender de en såkaldt crawler ud for at gennemgå det. Crawleren forstår sig ikke på det dyre design eller de flotte billeder – den forstår sig udelukkende på tekst og måden, hvorpå websitet er opbygget.

Titler, beskrivelser, rubrikker, brødtekst og links er det, crawleren benytter sig af for at vurdere, hvad websitet overordnet set handler om, og hvad de enkelte undersider handler om. Det er det indhold, der er afgørende for, om I bliver fundet i søgemaskinerne, og hvilke søgeord og søgefraser I bliver fundet på.

Et godt website har et klart formål

Set fra en søgemaskines vinkel skal et godt website klart og tydeligt fortælle, hvad dens formål er. Ikke bare i en enkelt sætning, men hele vejen gennem siden ned på de enkelte undersider. Der skal være en rød tråd gennem alle tekster, og det er bedst at fokusere på enkelte områder i detaljer fremfor mange områder overfladisk.

Et eksempel kunne være en virksomhed, der sælger cykler og har specialiseret sig i mærkerne Kildemoes, Batavus og Jopo. Forsiden og undersiderne på cykelhandlerens website skal fortælle alle de generelle informationer omkring deres forretning. De tre mærker får hver deres underside, hvor der i detaljer fortælles omkring historien, de tilgængelige modeller, kvalitet og så videre.

På den måde ved søgemaskinerne, at websitet omhandler cykler, og at sortimentet inkluderer Batavus, Kildemoes og Jopo. Når én fra målgruppen søger efter eksempelvis ”køb Kildemoes cykel”, vil Google præsentere Kildemoes-undersiden som et relevant resultat fra websitet. For at sikre, at Google prioriterer netop denne underside højt, er det altafgørende også at benytte linkbuilding.

Med andre ord: Bygger I jeres website op med en gennemtænkt indholdsstrategi og kombinerer det med en solid linkbuilding-strategi, åbner I op for en masse nye kanaler, hvorpå jeres målgruppe kan finde jer på Google på relevante søgninger, hvilket resulterer i flere leads og flere nye kunder.

Audi

600% øget trafik

600% mere trafik fra Google og en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler er blot nogle af de resultater, Audi har opnået som følge af vores omfattende arbejde med søgemaskineoptimering. Læs mere.

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, tips og tricks om online marketing, søgemaskineoptimering og InboundCPH.

HVORFOR VÆLGE OS?

Høj kundetilfredshed

95% af vores kunder vælger at fortsætte samarbejdet med os efter første kontrakts udløb. Vi er stolte over at have leveret målbare og varige resultater for digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Aller, Berlingske Media, Stylepit, BRFkredit og Audi.

20 års erfaring

Med 20 års erfaring er vi blandt de mest erfarne i SEO-branchen. Vores indholdsstrategier er gennemprøvede og baserer sig på erfaringer skabt helt tilbage fra 1998, hvor SEO blev introduceret i Danmark. Vi holder os konstant på forkant med den nyeste viden.

Fuld gennemsigtighed

Vi anvender dokumenterede indholdsstrategier, og vi arbejder med fuld gennemsigtighed, så I har fuld indsigt i vores arbejde og de resultater, vi skaber. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Personligt engagement

Vi er ikke en leverandør, men en samarbejdspartner, der går op i jeres projekter med ild og sjæl. Vi engagerer os 100% i jeres virksomhed, så vi kan opstille en individuelt tilpasset indholdsplan og mere effektivt arbejde os hen mod målene.

Virksomheder vi gør en forskel for

X