I mere end 20 år har vi arbejdet strategisk med SEO og skabt varige resultater for virksomheder og institutioner over hele landet. Vi er din vej til vækst via en stærk synlighed over for målgruppen.
Vi er et specialiseret SEO-bureau, der sikrer din virksomhed maksimal kontakt til målgruppen på Google. Vi kan varetage hele SEO-processen, yde rådgivning i forbindelse med afgrænsede opgaver og tilrettelægge strukturerede uddannelsesforløb for dine kernemedarbejdere.
Vi kan eksempelvis hjælpe dig, hvis du:
Udgangspunktet for vores arbejde er en solid indsigt i din forretning, din målgruppe og dine målsætninger, så vi kan udforme og eksekvere en skræddersyet, datadrevet SEO-strategi, der sikrer dig de bedste resultater og maksimalt udbytte med hensyn til salg og leads.
For os er det vigtigste at skabe gode relationer, målbare resultater og at realisere de mål, vi sammen opsætter for samarbejdet. Vi er ikke bare en leverandør, men et dedikeret og samarbejdsorienteret SEO-bureau.
Vi arbejder også med Google Ads og Google My Business. Vores holistiske tilgang til Google Marketing gør det muligt for os at sikre din virksomhed den mest effektive og rentable investering af marketingbudgettet.
Vi skriver målrettet indhold, der når ud til målgruppen.
Vi opbygger relevante links, der øger websitets synlighed.
Vi sikrer, at websitets tekniske fundament er fuldendt.
Vi optimerer brugeradfærd og interaktion med websitet.
Vi opstiller klare mål og en målrettet SEO-strategi.
Vi rådgiver og uddanner interessenter i virksomheden.
Vi opbygger solid viden om din forretning og målgruppe.
Vi samler værdifuldt data og dokumenterer resultater.
Vi kortlægger din virksomheds markedsposition på Google og giver dig en objektiv beregning af, i hvilket omfang SEO er en rentabel investering.
For at sikre et datadrevet afsæt for samarbejdet kortlægger vi din målgruppes søgevaner på Google og eventuelle tekniske fejl på dit website.
Indledende
Med afsæt i de indledende analyser fastlægger vi en strategi, en handlingsplan og konkrete målsætninger, som vi kan styre vores indsatser mod.
Vores første fokus er at skabe hurtige resultater og proof of concept. Med andre ord: Størst mulig værdi for mindst mulig arbejdsindsats.
Indledende
Vi skriver målrettet indhold med afsæt i jeres målgruppes søgevaner og bygger relevante links, der øger sidernes synlighed på Google.
Vi yder løbende rådgivning og undervisning, der sikrer, at I får mulighed for at overtage opgaverne helt eller delvist, hvis det er det, I ønsker.
Kontinuerlig
Vi afrapporterer løbende og sætter et dashboard op i jeres Google Analytics, der viser udviklingen i samarbejdet med fokus på vores fælles mål.
Vi mødes til løbende evalueringsmøder, hvor vi diskuterer vores indsatser, resultaterne heraf og aftaler indsatserne for det videre samarbejde.
Kontinuerlig
Jeg havde ikke turde drømme om, at vi var nået dertil, hvor vi er nået til i dag. Der er ingen tvivl om, at den enorme vækst skyldes det samarbejde, vi har haft med InboundCPH, og det gode samspil mellem dem, os og vores webudviklere. Jeg er glad for, at InboundCPH ikke er provisionslønnede – skal vi ikke bare sige det sådan?
Allan Christensen
eCommerce Manager
Der er ingen tvivl om, at for os har SEO givet rigtig god mening. Jeg havde ret store forventninger til, hvad det skulle løfte, når vi satte strøm til det – og de er blevet indfriet. Desuden har samarbejdet med InboundCPH – og den viden, vi har fået – haft stor indflydelse på økonomien i vores andre marketingkanaler.
Steffen Trannerup
Marketing Director
Henning var personligt årsagen til, at vi skiftede til InboundCPH, da han udviste en god forretningsforståelse, ydmyghed og en ambitiøs tilgang til at løse de udfordringer, som jeg og Spies stod over for. InboundCPH arbejder målrettet og visionært omkring vores fælles løsningsforslag og kan navigere på alle plan.
Rasmus Panduro
eCommerce manager
Det er tydeligt at mærke, at InboundCPH har arbejdet med SEO siden 1997. De ved, hvad der virker, hvad man skal være opmærksom på, og i hvilken retning SEO udvikler sig. De er vant til at arbejde med store organisationer og stærke til at formidle komplekse SEO-temaer, så alle interessenter forstår dem.
Lars Bøgner
Online Manager
Med InboundCPH har vi en engageret samarbejdspartner, der møder os i øjenhøjde. Deres analytiske og datadrevne tilgang sikrer, at vores SEO-indsats og Ads-kampagner er i gode hænder, og at InboundCPH gør deres ypperste for, at vi som kunde opnår succes med vores marketing. Og det sætter jeg stor pris på!
Caroline Hagen
CMO
Det altafgørende er selvfølgelig de resultater, samarbejdet har udmøntet sig i. Tallene taler deres tydelige sprog: Der har været fremgang på alle parametre, som vi har arbejdet med – og som vi fortsat arbejder med. Isoleret set har jeg aldrig før oplevet så høj fremgang i trafikken fra Google til vores website.
Jacob Thiesen
Digital Manager
InboundCPH formår at bygge en god relation op, hvor vidensdeling er i højsædet, og hvor den nørdede viden bliver omsat til informationer, vi kan handle på. Man kan mærke, at InboundCPH ved, at SEO og SEM kan udrette mirakler. At se vores brand overhale konkurrenterne på Google er jo en sand fornøjelse 🙂
Mathias Jensen
Digital Marketing Lead
Ærlighed, åbenhed og en stærk men aldrig selvfed overbevisning om egen værdi er egenskaber, vi virkelig værdsætter ved InboundCPH som partner. De har aldrig hverken over- eller undersolgt deres services, men været ærlige i både forventnings-afstemningen, prognoserne og den efterfølgende rapportering.
Johan Johansen
Digital Manager
Det er min overbevisning, at en virksomhed har brug for en person internt, der ser lyset i SEO. InboundCPH har været medvirkende til at sørge for, at vi så lyset. I dag ser vi SEO som et forretningskritisk marketingværktøj, der er afgørende for kundetilgangen og værdiskabelsen i vores virksomhed.
Rasmus Begtoft
Digital marketingansvarlig
InboundCPH er en stærk entreprenør og en stor kapacitet inden for online marketing og SEO i særdeleshed. De har et stort drive og en super god forretnings-forståelse, der gør dem i stand til at designe og eksekvere forretnings-strategier i den digitale verden. Sidst, men ikke mindst har de en fantastisk humor!
Peter Hestbæk
Marketingdirektør
Få viden om det økonomiske potentiale ved søgemaskineoptimering af din virksomheds website og viden om, i hvilket omfang SEO er en rentabel investering for virksomheden. Få en gratis SEO Business Case.
I et fast samarbejde med os dedikerer vi et antal timer til din forretning hver måned. Vi garanterer resultater ved en månedlig mindstepris på 5.800 kr. Klik herunder for et konkret estimat af dit projekt.
Fast samarbejde fra
5.800 kr.
Enkeltstående opgaver
Fast pris
Estimer projekt for nøjagtig pris
Estimer projektFå en objektiv indsigt i din forretning og dit vækstpotentiale så du kan planlægge og prioritere din virksomheds SEO-strategi på et oplyst og kvalificeret vidensgrundlag.
Få viden om dit økonomiske afkast ved investering i SEO.
Få viden om dine konkurrenter og viden om din markedsposition.
Se din synlighed på Google over for en udvalgt konkurrent.
Få sparring og rådgivning med vores SEO-specialister.
Lær hvordan du selv opnår succes med din SEO-indsats.
Lær at relancere dit website uden at miste synlighed.
I dag er SEO med en månedlig omsætning på over 1 million kr. vores klart vigtigste kanal.
Jeg må indrømme, at jeg ikke vidste nok om SEO. Men jeg er klogere i dag. Jeg har som leder sammensat et team, der tænker SEO ind i vores strategi. Det har været en stor læring, fordi det har så stor betydning for vores tilgang af kunder. I dag er SEO med en månedlig omsætning på over 1 mio. kr. vores klart vigtigste kanal.
Casper Hald
Direktør
Blockbuster
B2C & E-handel
Blockbuster
B2C & E-handel
1.000.000 kr.
månedlig omsætning fra SEO
200%
flere besøgende fra Google
5 års
succesfuldt samarbejde
Succesfulde resultater udspringer af et tæt samarbejde mellem kunde og SEO-bureau. Derfor er gode relationer afgørende og et bærende element for drivkraften og resultatskabelsen i samarbejdet. Hvis ikke der er en god kemi og en god mavefornemmelse til stede i de indledende forhandlinger, vil relationen og samarbejdet med al sandsynlighed fejle.
Nogle bureauer kan arbejde med alt fra SEO til webudvikling, visuelt design, it-infrastruktur, sociale medier, e-mail marketing, trykte reklamer, public relations og meget mere. Det kan være gode kompetencer at få ind i virksomheden, men jo flere forskellige ydelser et bureau tilbyder, jo mindre specialiserede er bureauet typisk i den enkelte ydelse.
Afstem forventninger til samarbejdet på alle tænkelige niveauer – både forretningsmæssige forventninger vedrørende budgetter, deadlines og resultater og de mere praktiske forventninger vedrørende leverancer, arbejdsmetoder, dialog og kontakt. Derved minimerer du risikoen for misforståelser og konflikter, der kan føre til samarbejdets ophør.
Vælg et SEO-bureau der arbejder med datadrevne, indsigtsbaserede strategier med afsæt i en analyse af din målgruppe (søgeordsanalyse), dit website (teknisk analyse) og dine konkurrenter. Uden disse indledende analyser arbejder både du og SEO-bureauet i blinde, og det kommer der sjældent nogle gode resultater ud af.
En af styrkerne ved SEO og online marketing generelt er, at alt kan måles og derigennem også dokumenteres, rapporteres og evalueres. Som kunde bør du stille krav om regelmæssig dokumentation af arbejdet, og du bør deltage i regelmæssige evalueringsmøder, hvor du sammen med SEO-bureauet evaluerer samarbejdets fremdrift.
Udbyttet af arbejdet med SEO øges, hvis du indgår i processen som en aktiv medspiller, der kan præge, udvikle og udfordre arbejdsprocesserne. Samtidig kan der være både økonomiske og forretningsmæssige fordele ved, at du gradvist overtager en del af arbejdet fra SEO-bureauet, efterhånden som du lærer SEO-processerne at kende.
En god SEO-kontrakt har en bindingsperiode på 6 måneder og kan opsiges med måneds varsel derefter. Bindingsperioden på 6 måneder er nødvendig, fordi SEO er en langsigtet proces, der resultatmæssigt kræver en ganske lang tidsramme. Betaling bør ske bagudrettet på månedsbasis og med en mindre up-front-betaling ved kontraktindgåelse.
SEO udgøres af fire områder: teknik, indhold, links og brugersignaler. SEO er med andre ord en mangesidet proces, og din chance for at opnå gode placeringer i søgemaskinerne er betinget af en holistisk indsats på alle fire områder.
Vi er et specialiseret SEO-bureau, der arbejder med de fire områder ud fra en konkret vurdering af, hvilken vægtning af områderne der kan tilvejebringe din virksomhed flest besøgende og flest salg. Læs mere om søgemaskineoptimering.
Vi har en individuel og differentieret tilgang til alle kunder, men vi har nogle faste processer, som de fleste samarbejder tager afsæt i.
1. SEO Business Case
Forud for samarbejdet udarbejder vi en SEO Business Case. Med Business Casen får I en beregning af jeres økonomiske vækstpotentiale og rentabilitet ved en målrettet SEO-strategi, en kortlægning af jeres markedsposition på Google i forhold til jeres nærmeste konkurrenter og en gennemgang af de indsatsområder, I skal prioritere.
Business Casen giver svar på, hvor lønsom jeres nuværende SEO-indsats er, og i hvilket omfang SEO er en rentabel investering. Samtidig skaber den grundlag for opstilling af klare og realistiske mål for arbejdet, så I bedre kan afstemme forventninger til budget, målepunkter og resultater internet såvel som med et SEO-bureau. Læs mere om vores SEO Business Case.
2. Kick-off-møde
Samarbejdet indledes med et møde, hvor vi sammen fastlægger en strategi, en handlingsplan og konkrete målsætninger, som vi kan styre vores indsatser mod. Vi sikrer os, at målene er realistiske og opnåelige, og vi evaluerer løbende SEO-processen for at sikre, at vi fastholder momentum og retning.
Kick-off-mødet tager afsæt i Business Casen, eventuelle indledende analyser og samarbejdets formelle rammer og danner grundlag for vores videre arbejde. For at sikre et konstruktivt og udbytterigt samarbejde og en god løbende dialog etableres en styregruppe med repræsentanter fra begge parter.
3. Analyser
Forudsætningen for et succesfuldt arbejde med SEO er, at arbejdet baserer sig på en solid viden om jeres målgruppe, website, konkurrenter og markedsposition. Enver god SEO-strategi indeholder derfor en række vidensopbyggende analyser.
Vi udarbejder fire analyser efter behov:
Læs mere om vores SEO-analyser.
4. Quick-wins
Hvis vi i den indledende fase af samarbejdet opdager fejl og uhensigtsmæssigheder på jeres website, der nemt kan udbedres, anviser vi konkrete løsningsforslag med det samme. Quick-wins kan eksempelvis omhandle forhold vedrørende indeksering, loadtid (indlæsningshastighed), omdirigeringer og duplikeret indhold.
Eventuelle quick-wins ændrer ikke på, at SEO er en langsigtet proces, og at der kan gå op til flere måneder, før I ser de første resultater af arbejdet – uanset hvilket SEO-bureau i samarbejder med. Erfaringsmæssigt ved vi, at rentabiliteten ved SEO er størst, hvis samarbejdet forløber over en periode på minimum 12 måneder.
5. Eksekvering
Vi eksekverer strategien gennem en række tiltag inden for følgende fire områder. Vi prioriterer ikke nødvendigvis alle områder lige højt, men foretager en konkret vurdering af, hvilken vægtning af områderne der er mest rentabel for jer.
6. Rådgivning og undervisning
En integreret del af vores samarbejde er rådgivning og faglig sparring. Vi tror på vidensdeling, fordi det giver jer mulighed for at varetage jeres interne SEO-aktiviteter, og fordi resultatet bliver bedre, hvis I indgår i samarbejdet som en aktiv medspiller.
Vi tager løbende en dialog om, i hvilken grad I ønsker at dygtiggøre jer inden for de områder, vi arbejder med. Efter behov kan vi afholde kurser, hvor vi giver jer viden og konkrete strategier, metoder og værktøjer, I kan bruge i det daglige arbejde.
7. Rapportering
Vi fremsender månedlige rapporter med dokumentation af vores arbejde og vores resultater. Rapporterne kan eksempelvis indeholde dokumentation af vores leverancer, jeres positioner på Google, jeres besøgstal og antallet af salg.
Indholdet i rapporterne kan variere alt efter de mål, vi har opstillet. Rapporterne er baseret på data fra analyseværktøjer som Google Analytics og SEMrush. I tillæg til rapporterne sendes ugentlig statistik over jeres positioner på Google.
8. Evaluering
Vi holder kvartalsvise evalueringsmøder, hvor vi sammen evaluerer samarbejdets fremdrift og resultater. Evalueringsmøderne tager udgangspunkt i de rapporter med dokumentation af vores arbejde og vores resultater, vi løbende har sendt til jer.
På baggrund af evalueringen tilrettelægger og justerer vi vores fremadrettede aktiviteter, så vi er sikre på at nå de målsætninger, vi sammen har fastsat. Vi nedjusterer ikke arbejdsindsatsen, hvis vi er ved at nå vores mål, eller vi når målene før tid.
Vi arbejder med både private virksomheder og offentlige institutioner i stort set alle brancher. Vi har stor erfaring med både B2B-, B2C og e-handel-segmentet på både danske og internationale markeder. Se vores cases.
Søgemaskineoptimering (SEO) er en løbende og langsigtet proces, og derfor pågår samarbejdet over en længere periode. Vores erfaring er, at rentabiliteten ved SEO er størst, hvis arbejdet pågår over en periode på mindst 12 måneder. De fleste af vores kunder samarbejder med os gennem flere år.
Vi tror på vidensdeling, fordi udbyttet af samarbejdet med os bliver større, hvis du indgår i samarbejdet som en aktiv og kritisk medspiller. Derfor lærer vi meget gerne vores viden fra os. Men du bestemmer selv, hvor meget du ønsker at engagere dig i vores arbejde.
Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering (SEO), eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO? Kontakt Henning Madsen og få en dialog om dit SEO-projekt.
Step 1 / 3