SEO case study

Aller Media

Faglig opkvalificering af ledelsen og 200 medarbejdere.

aller cover billede v2
arrow-down

INNOVATIV SEO-UDDANNELSE AF 200 MEDARBEJDERE SIKREDE ET FORDOBLET LÆSERTAL FRA GOOGLE

200

opkvalificerede medarbejdere

94 %

flere besøgende fra Google

4 års

succesfuldt samarbejde

  • Det gjorde vi

Innovativ SEO-uddannelse af 200 medarbejdere

Aller Media er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden med over 10 forskellige ugeblade og magasiner, der udkommer på både tryk og som digitale medier. For at opretholde en markedsandel på 73 % og over en million månedlige digitale læsere manglede Aller Media ét samlet koncerntiltag for deres SEO-indsats.

InboundCPH og Aller Media indgik på den baggrund samarbejde i 2013. Gennem strategisk rådgivning og uddannelsesforløb for ledelsen og 200 medarbejdere blev SEO gjort til en integreret del af koncernens digitale strategi. Resultatet er ikke til at tage fejl af: En fordobling af læsertallet fra Google på tværs af alle medier.

01

Målsætning

Målsætningen for samarbejdet var at øge SEO-kompetenceniveauet hos ledelsen og indholdsproducerende medarbejdere for derved at sikre Aller Media en stærkere tilstedeværelse på Google på tværs af alle magasiner og ugeblade.

02

Proces

Vi opbyggede i fællesskab et strategisk udviklingsprojekt, som kortlagde værdien af SEO og de nødvendige indsatsområder. Med afsæt heri gennemførte vi en række praksisorienterede uddannelsesforløb for mere end 200 medarbejdere.

03

Resultat

Resultatet af samarbejdet er et fordoblet læsertal fra Google på tværs af alle medier. Aller Medias medarbejdere arbejder i dag målrettet med digital indholdsproduktion, der gør en mærkbar forskel for såvel læsertal som økonomisk bundlinje.

Det var ikke en salgsproces, men derimod en saglig og objektiv dialog.

InboundCPH udarbejdede en konkret og gennemarbejdet handlingsplan for vores digitale strategi. Det var ikke en salgsproces, men derimod en saglig og objektiv dialog, sådan at Aller Media kunne gå ind i beslutningen med åbne øjne. Det var alt i alt en meget tillidsvækkende og tryg proces.

Jan Krog Henningsen

Forretningsudviklingschef

Det har givet en lang række åbenlyst forbedrede tal, og man kan se, at det har en effekt!

InboundCPH har gennemført et uddannelsesforløb for Aller, hvor de har formået at gøre vores medarbejdere i stand til at forstå, hvilke faktorer, som er væsentlige i en SEO-proces, og hvordan man praktisk forholder sig til dem. Det har givet en lang række åbenlyst forbedrede tal, og man kan se, at det har en effekt!

Jan Krog Henningsen

Forretningsudviklingschef

InboundCPH har en nøgternhed og en oprigtighed omkring deres rådgivning

InboundCPH har en nøgternhed og en oprigtighed omkring deres rådgivning, som ikke bærer præg af andre dagsordner, end at vi som kunde skal klædes på til at tage de rigtige valg.

Jan Krog Henningsen

Forretningsudviklingschef

Aller SEO case
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor