Case study

Aller

InboundCPH og Aller Media indgik i 2013 et samarbejde, fordi Aller Media ønskede hjælp til deres digitale strategi. Der blev sat fokus på optimering af kompetencer in-house for at udbrede SEO på tværs af afdelinger og sikre gode resultater fremadrettet.

aller cover billede v2
arrow-down

Uddannelse og tæt samarbejde har resulteret i:

200

medarbejdere uddannede i SEO

100 %

stigning i trafik fra Google

5

års tæt samarbejde

01

Målsætning

At digitalisere større dele af strategien og at opjustere kompetencerne internt i forhold til SEO. Derudover var målet at øge synligheden på Google for Aller Media og på tværs af de forskellige magasiner.

02

Proces

Medarbejderne skulle involveres og lære at forholde sig mere målrettet til digital indholdsproduktion kontra tryk, og hvordan det skaber en forskel, der både er målbar på læsertal såvel som indtjening.

03

Resultat

Resultaterne af samarbejdet har blandt andet været en markant øget synlighed på Google på tværs af samtlige online Aller-medier, en fordobling af trafikken fra Googles søgeresultater til Allers websites og at de i dag arbejder med SEO på både et strategisk og et operationelt plan.

  • Det gjorde vi

Innovativt SEO uddannelsesforløb for 200 medarbejdere

Aller Media er førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden med en markedsandel på 71 % og mere end 1 million læsere hver måned. Aller Media har over 15 forskellige ugeblade og magasiner, heriblandt Se og Hør, Ude og Hjemme, Billed-bladet og Familie Journalen, hvoraf de fleste i dag udkommer på både tryk og på tilknyttede websites.

InboundCPH og Aller Media indgik i 2013 et samarbejde, fordi Aller Media ønskede hjælp til deres digitale strategi og til optimering af kompetencer in-house. Aller Media var ikke synlige nok på helt oplagte og attraktive søgefraser, hvilket var essentielt for Allers mange websites.

For at opretholde en markedsandel på 71 % og over en million unikke besøg om måneden, manglede Aller Media ét samlet koncern-tiltag omkring SEO. I samarbejde med Aller Media udarbejdede vi et konkret oplæg på en handlingsplan og en strategi for Allers SEO-indsats.

Om Aller

Aller Media er et moderne og innovativt mediehus, der hver måned leverer indhold og underholdning til læsere og brugere i hele Norden. Aller er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden, og i Danmark

 

Det har givet en lang række åbenlyst forbedrede tal, og man kan se, at det har en effekt!

InboundCPH har gennemført et uddannelsesforløb for Aller, hvor de har formået at gøre vores medarbejdere i stand til at forstå, hvilke faktorer, som er væsentlige i en SEO-proces, og hvordan man praktisk forholder sig til dem. Det har givet en lang række åbenlyst forbedrede tal, og man kan se, at det har en effekt!

Jan Krog Henningsen

Forretningsudviklingschef

InboundCPH har en nøgternhed og en oprigtighed omkring deres rådgivning

InboundCPH har en nøgternhed og en oprigtighed omkring deres rådgivning, som ikke bærer præg af andre dagsordner, end at vi som kunde skal klædes på til at tage de rigtige valg.

Jan Krog Henningsen

Forretningsudviklingschef

Det var ikke en salgsproces, men derimod en saglig og objektiv dialog.

InboundCPH udarbejdede en konkret og gennemarbejdet handlingsplan for vores digitale strategi. Det var ikke en salgsproces, men derimod en saglig og objektiv dialog, sådan at Aller Media kunne gå ind i beslutningen med åbne øjne. Det var alt i alt en meget tillidsvækkende og tryg proces.

Jan Krog Henningsen

Forretningsudviklingschef

Billede til aller case martino farve
svg-left
svg-right

Kan Google skabe værdi for din virksomhed?

Kontakt os for at lære om hvordan din virksomhed kan bruge Google som salgskanal.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor