Color Hotel Skagen overhaler konkurrenter efter nyligt søsat SEO-strategi
Overhaler konkurrenterne
efter implementering af ny SEO indsats
Mere synlighed
pga. større fokus på søgeord
Uddannelse
Strategisk rådgivning
Søgeordsanalyser
Siden maj 2022, har InboundCPH været med til at skabe synlighed for Color Hotel Skagen. Color Hotel Skagen er et 4-stjernet hotel ejet af det norske rederi Color Line, der tilbyder konferencer og selskaber, weekend- og ferieophold.
Efter en lang periode med corona, besluttede Gitte Skelly, Marketingkoordinator hos Color Hotel Skagen, at al deres digitale markedsføring skulle kigges godt efter i sømmene. Men med mange bolde i luften, havde hun brug for hjælp og sparring udefra, hvorfor hun bl.a. deltog i et SEO-webinar afholdt af Henning Madsen - et webinar, som kickstartede samarbejdet mellem Color Hotel Skagen og InboundCPH:
“Jeg er den eneste der sidder i marketing, så jeg er all-around. Og jeg har længe haft et ønske om at få sat fokus på selve SEO-delen. Men samtidig har jeg heller ikke meget tid til at fordybe mig i et område som SEO, som er meget krævende. Det er derfor dejligt, at vi har specialister på området” - Gitte Skelly
Gitte var fast besluttet på, at der skulle skabes mere synlighed omkring Color Hotel Skagen, herunder at de skulle ranke højere på mange flere søgeord: “I forhold til målsætningen, blev Mark (Senior SEO specialist) og jeg SEO-mæssigt enige om, at vi skulle skabe mere synlighed og lægge ud med mange flere søgeord både i top 3, top 10 og i top 20. For med denne målsætning, skulle vi gerne på sigt, skabe flere konverteringer.”
Siden samarbejdets begyndelse er det kun gået fremad; Color Hotel Skagen er begyndt at ranke højt på mange søgeord og bliver sågar fundet på sider, der slet ikke var synlige til at begynde med: "Det er gået voldsomt fremad. Mark rapporterer til mig en gang om måneden, hvor vi tager en snak om sider, søgeord og synlighed. Jeg havde fx nogle sider, som jeg ikke kunne få frem i mine søgninger på Google. Og det viser sig, at de slet ikke har været synlige. Det er de så blevet nu, og de er røget fremad rimelig hurtigt."
Gitte havde allerede fra begyndelsen af samarbejdet sat sig det mål, at hun gerne ville slå konkurrenterne på markedet - en mission, der i den grad er lykkes: “Vi måler på nogle helt specifikke konkurrenter, og vi ligger faktisk godt i top på Google nu.”
En af årsagerne til denne overhaling er blandt andet, at Color Hotel Skagen er begyndt at arbejde mere med “Nordjylland” i deres søgninger end tidligere, og derfor når “de” bredere ud: “Vi vil fx gerne dukke frem når man søger på “hotel med pool i Nordjylland”, hvor vi tidligere ellers “kun” har været fokuserede på Skagen. Så vi er begyndt at komme lidt bredere ud.”
For Gitte, er et samarbejde med meget dygtige og kompetente specialister altafgørende: “Jeg går meget op i at have den gode dialog og kemi. Og da Mark kom til Skagen, kunne man med det samme mærke, at han var et menneske, som taler i øjenhøjde. Så det har været en nem og god kommunikation, og det er jo enormt vigtigt, når man skal nå nogle målsætninger. Direkte tale, det kan vi li’.”
Sådan resulterede rebranding i flere midler til de udsatte børn.
Et 4 års succesfuldt samarbejde har resulteret i større vækst og trafik hos Nordic Leasing.
Baseret på et godt samarbejde har SPIES forbedret deres synlighed i de skandinaviske lande
Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.
Step 1 / 3