SEO Case study

BLOCKBUSTER

Dansk streamingtjeneste tager kampen op mod Netflix og HBO.

Blockbuster Header billede
arrow-down

MARKANT VÆKST EFTER FEM ÅRS SUCCESFULDT SEO-SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF FLERE MARKEDER

1.000.000 kr.

månedlig omsætning fra SEO

200 %

flere besøgende fra Google

81 %

flere konverteringer fra Google

  • Det gjorde vi

Fra fysiske butikker til digital streamingtjeneste

De fleste kender BLOCKBUSTER fra de mange butikker, hvor man tidligere kunne leje film og computerspil. Butikkerne hører dog fortiden til, for i dag er BLOCKBUSTER en rendyrket streamingtjeneste under TDC med over 10.000 filmtitler. Reminiscensen fra de tidligere butikker er positiv, fordi det skaber troværdighed og giver associationer til en stor filmekspertise, men det havde også en negativ virkning, fordi målgruppen ikke forbandt BLOCKBUSTER med en online streamingtjeneste.

InboundCPH og BLOCKBUSTER indgik på den baggrund et SEO-samarbejde i slutningen af 2015. Formålet var at øge kendskabsgraden til streamingtjenesten og derved øge antallet af nye kunder. Med et tredoblet besøgstal, 81% flere konverteringer og over 300.000 danske kunder har BLOCKBUSTER i dag formået at opnå en stærk position på det danske streamingmarked. Blandt andet som følge af et succesfuldt samarbejde med InboundCPH.

01

Målsætning

Målsætningen for SEO-indsatsen var ganske enkelt at vinde synlighed over for de etablerede konkurrenter på Google – Netflix og HBO – at øge kendskabet til BLOCKBUSTER og derved i sidste ende at øge antallet af nye kunder.

02

Proces

Med afsæt i en analyse af målgruppens søgevaner skabte vi over 1.000 nye sider på websitet. En outreach-kampagne førte efterfølgende til omtale af BLOCKBUSTER på mere end 200 websites. Dertil løbende teknisk og strategisk sparring.

03

Resultat

Efter fem års samarbejde er resultatet en tredobling af besøgstrafikken fra Google og 81 % flere konverteringer. BLOCKBUSTER er i dag mere synlig på Google end Netflix og HBO og har i dag over 300.000 betalende kunder.

I dag er SEO med en månedlig omsætning på over 1 million kr. vores klart vigtigste kanal.

Jeg må indrømme, at jeg ikke vidste nok om SEO. Men jeg er klogere i dag. Jeg har som leder sammensat et team, der tænker SEO ind i vores strategi. Det har været en stor læring, fordi det har så stor betydning for vores tilgang af kunder. I dag er SEO med en månedlig omsætning på over 1 mio. kr. vores klart vigtigste kanal.

Casper Hald

Direktør

Samarbejdet med InboundCPH har haft stor indflydelse på økonomien i vores andre marketingkanaler.

Der er ingen tvivl om, at for os har SEO givet rigtig god mening. Jeg havde ret store forventninger til, hvad det skulle løfte, når vi satte strøm til det, og de er blevet indfriet. Desuden har samarbejdet med InboundCPH – og den viden, vi har fået – haft stor indflydelse på økonomien i vores andre marketingkanaler.

Steffen Trannerup

Marketing Director

udtalelse-casper-hald-stor
VIDEO

Mere indsigt og bedre resultater

Se videoen hvor Marketing Director Steffen Trannerup fortæller om et års intensivt samarbejde mellem Blockbuster og InboundCPH. Her sætter han fokus på hvordan InboundCPH har givet insigt i SEO og skabt mærkebare resultater.

play-icon
thumbnail blockbuster 2
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor