INBOUND MARKETING CASE STUDY

Fra SEO-revolution til digital dominans

Billede-til-jem-og-fix-case
arrow-down

Et nyt strategisk seo-fokus resulterer i branche dominans og en massiv stigning i omsætning på tværs af markeder

88% organisk trafikstigning

En imponerende 88% stigning i organisk trafik, som direkte afspejler den effektive SEO-strategi.

En online meromsætning på 49%

En meromsætning på 49% online, der understreger den finansielle effektivitet af samarbejdet.

Forøgelse af markedsandele

Større synlighed på sæsonbaserede søgeord har styrket jem & fix's position på markedet, hvilket har ledt til en betydelig forøgelse af markedsandele.

  • Samarbejde: 2019-Nu

SEO-revolutionen sætter ind & spillereglerne omdefineres

jem & fix A/S er en dansk familieejet kæde af lavpris byggemarkeder. Kæden åbnede sin første butik i Fredericia i år 1988 og beskæftiger i dag over 2600 ansatte med mere end 127 butikker i Danmark, 66 i Sverige og 14 i Norge.

Med store ambitioner om at etablere en bredere tilstedeværelse på Google, blev der indgået et samarbejde, der i dag har markeret sig som en bemærkelsesværdig rejse mod digital overlegenhed. Gennem strategisk SEO og et skærpet fokus på sæsonrelevante produkter, er jem & fix gået fra at være en traditionel lavpris byggemarkedskæde, til at blive en digital frontløber. Deres fornyet og cementeret position i branchen har resulteret i en massiv stigning i både synlighed og en imponerende vækst på tværs af markeder.

Synligheden på Google har været med til at understøtte de købestærke kunder, der netop foretrækker at handle fysisk. Segmentet søger nemlig oftest efter produkter online, for efterfølgende at blive vejledt til at besøge og handle i en butik, der har varen på lager. SEO har på den måde spillet en vigtig og afgørende faktor for at kunne drive kundestrøm til butikkerne.

Igennem samarbejdets lange løbetid har InboundCPH ligeledes hjulpet med at migrere tre websites, hvor der er sikret en flydende overgang og opretholdelse af synlighed på tværs af søgeord, således der ikke er mistet omsætning i den efterfølgende periode.

01

Situation: Sigt mod stjernerne med SEO

Da jem & fix indledte deres samarbejde med InboundCPH, var målet at vinde terræn på Google gennem en forbedret synlighed på sæsonbaserede søgeord. Den strategiske situation krævede en dybdegående forståelse og en målrettet indsats for at ændre jem & fix's digitale fodspor og skabe en organisk stigning af relevant og købestærk trafik.

02

Proces: En datadrevet og struktureret rejse

Samarbejdet tog sit udgangspunkt i omfattende søgeords- og tekniske analyser, som gav et klart billede af de vigtigste indsatsområder. Dertil blev der skræddersyet en SEO-strategi, hvor hovedfokus var på indholdsoptimering af jem & fix’s hjemmeside. Dette blev eksekveret gennem et struktureret årshjul, der sikrede, at hvert eneste produkt var optimalt præsenteret og synligt på de mest relevante tidspunkter i løbet af året.

03

Resultat: Omdrejningspunktet for digital succes

Det tætte samarbejde mellem jem & fix og InboundCPH har resulteret i en formidabel vækst. Med en øget organisk trafik på 88% og en forbundet online meromsætning på 49% , fremstår jem & fix nu som et skoleeksempel på, hvordan strategisk og målrettet SEO-arbejde kan transformere en virksomheds digitale tilstedeværelse og herigennem indfri omsætningsmæssige resultater.

Udtalelse

”InboundCPH er lig med integritet og værdiskabelse”

”Arbejdet med SEO har haft afgørende betydning for vores synlighed på Google. Sammen med InboundCPH’s professionelle tilgang og hjælp har vi arbejdet ud af devisen ”Google only loves you when everyone else loves you first”. Så vi fik sat fokus på den del af SEO-arbejdet, vi manglede – hvilket har medført bedre placeringer og øget trafik fra strategiske vigtige søgeord. Arbejdet med SEO stopper aldrig, og er en løbende proces. Det er tydeligt for os, at kampen om de høje placeringer er hård, og vi har ikke råd til at miste momentum. Derfor anvender vi også stadigvæk InboundCPH som vores specialiserede samarbejdspartner, da vi har videre ambitioner, som de skal hjælpe med at indfri.

InboundCPH har også hjulpet med at skabe en intern forståelse for vigtigheden i arbejdet med SEO. På den måde har de skabt værdi fra dag 1 og gør det stadig hver dag, med deres måde at agere som samarbejdspartner. De har sat ind lige der, hvor vi havde brug for det – samt gør det på et ”naturligt” niveau, så alle forstår, hvad der skal ske og gøres.

Anette Breith Mortensen
Online Team Manager, jem & fix

 

Design uden navn
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor