Et nyt strategisk seo-fokus resulterer i branche dominans og en massiv stigning i omsætning på tværs af markeder
88% organisk trafikstigning
En imponerende 88% stigning i organisk trafik, som direkte afspejler den effektive SEO-strategi.
En online meromsætning på 49%
En meromsætning på 49% online, der understreger den finansielle effektivitet af samarbejdet.
Forøgelse af markedsandele
Større synlighed på sæsonbaserede søgeord har styrket jem & fix's position på markedet, hvilket har ledt til en betydelig forøgelse af markedsandele.
Søgeordsanalyse
Linkbuilding
Teknisk analyse
Strategisk planlægning
Strategisk rådgivning ift indholdsproduktion
Rapportering
Uddannelse
Migrering
jem & fix A/S er en dansk familieejet kæde af lavpris byggemarkeder. Kæden åbnede sin første butik i Fredericia i år 1988 og beskæftiger i dag over 2600 ansatte med mere end 127 butikker i Danmark, 66 i Sverige og 14 i Norge.
Med store ambitioner om at etablere en bredere tilstedeværelse på Google, blev der indgået et samarbejde, der i dag har markeret sig som en bemærkelsesværdig rejse mod digital overlegenhed. Gennem strategisk SEO og et skærpet fokus på sæsonrelevante produkter, er jem & fix gået fra at være en traditionel lavpris byggemarkedskæde, til at blive en digital frontløber. Deres fornyet og cementeret position i branchen har resulteret i en massiv stigning i både synlighed og en imponerende vækst på tværs af markeder.
Synligheden på Google har været med til at understøtte de købestærke kunder, der netop foretrækker at handle fysisk. Segmentet søger nemlig oftest efter produkter online, for efterfølgende at blive vejledt til at besøge og handle i en butik, der har varen på lager. SEO har på den måde spillet en vigtig og afgørende faktor for at kunne drive kundestrøm til butikkerne.
Igennem samarbejdets lange løbetid har InboundCPH ligeledes hjulpet med at migrere tre websites, hvor der er sikret en flydende overgang og opretholdelse af synlighed på tværs af søgeord, således der ikke er mistet omsætning i den efterfølgende periode.
Da jem & fix indledte deres samarbejde med InboundCPH, var målet at vinde terræn på Google gennem en forbedret synlighed på sæsonbaserede søgeord. Den strategiske situation krævede en dybdegående forståelse og en målrettet indsats for at ændre jem & fix's digitale fodspor og skabe en organisk stigning af relevant og købestærk trafik.
Samarbejdet tog sit udgangspunkt i omfattende søgeords- og tekniske analyser, som gav et klart billede af de vigtigste indsatsområder. Dertil blev der skræddersyet en SEO-strategi, hvor hovedfokus var på indholdsoptimering af jem & fix’s hjemmeside. Dette blev eksekveret gennem et struktureret årshjul, der sikrede, at hvert eneste produkt var optimalt præsenteret og synligt på de mest relevante tidspunkter i løbet af året.
Det tætte samarbejde mellem jem & fix og InboundCPH har resulteret i en formidabel vækst. Med en øget organisk trafik på 88% og en forbundet online meromsætning på 49% , fremstår jem & fix nu som et skoleeksempel på, hvordan strategisk og målrettet SEO-arbejde kan transformere en virksomheds digitale tilstedeværelse og herigennem indfri omsætningsmæssige resultater.
”InboundCPH er lig med integritet og værdiskabelse”
”Arbejdet med SEO har haft afgørende betydning for vores synlighed på Google. Sammen med InboundCPH’s professionelle tilgang og hjælp har vi arbejdet ud af devisen ”Google only loves you when everyone else loves you first”. Så vi fik sat fokus på den del af SEO-arbejdet, vi manglede – hvilket har medført bedre placeringer og øget trafik fra strategiske vigtige søgeord. Arbejdet med SEO stopper aldrig, og er en løbende proces. Det er tydeligt for os, at kampen om de høje placeringer er hård, og vi har ikke råd til at miste momentum. Derfor anvender vi også stadigvæk InboundCPH som vores specialiserede samarbejdspartner, da vi har videre ambitioner, som de skal hjælpe med at indfri.
InboundCPH har også hjulpet med at skabe en intern forståelse for vigtigheden i arbejdet med SEO. På den måde har de skabt værdi fra dag 1 og gør det stadig hver dag, med deres måde at agere som samarbejdspartner. De har sat ind lige der, hvor vi havde brug for det – samt gør det på et ”naturligt” niveau, så alle forstår, hvad der skal ske og gøres.
Anette Breith Mortensen
Online Team Manager, jem & fix
En understøttelse af marketingafdelingens rolle i organisationen og en sammenhængende specialistindsats, har været nøglen til flere succesfulde markedsekspansioner
En dedikeret specialistindsats og en tillidsfuld relation er nøglen til et succesfuldt samarbejde på tværs af flere markeder.
En organiseret digital indsats på tværs af flere lande har sikret vedvarende stærke resultater.
Et struktureret framework løser komplekse udfordringer og skaber stærke relationer, hvilket sikrer succes i samarbejdet med Securitas A/S.
Optimering af B2B-webshop med mere end 250.000 produktsider.
6x doblede synligheden på kategoridefinerende søgeord
Fra 300 til 2000 månedlige besøgende
Et 4 års succesfuldt samarbejde har resulteret i større vækst og trafik hos Nordic Leasing.
For lidt over et år siden lancerede United Fintech deres hjemmeside - i dag ranker de på side 1, på nogle af de vigtigste keywords
Fra skjult markedsaktør til førende rekrutteringsbureau i København
Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.
Step 1 / 3