Fra under radaren til øverst på agendaen

der har resulteret i markant øget digital synlighed.
set up
der har sikret en skalerbar og effektiv marketingindsats.
fra samarbejdets start, med jævn tilgang af kvalificerede leads.
Projekt
Paid Social, Digital Strategy, Kommerciel rådgivning, Teknisk Rådgivning
Branche
Medarbejdersundhed
"Jeg har tidligere arbejdet sammen med InboundCPH, så jeg vidste, at jeg ville få et team, der forstår, at tillid og strategi går hånd i hånd" siger Anders Morell Hagen, CMO hos Iqniter.
IQNITER’s digitale marketing blev styrket med en kommunikationsstrategi og halvårsplan i tæt samarbejde
"Vi kan tydeligt se værdien af samarbejdet. Vi får relevante leads og vores digitale tilstedeværelse er blevet langt stærkere" siger Anders Morell Hagen.
Sådan voksede samarbejdet sig stort
01 Situation: Strategien og det stærke samarbejde
IQNITER er en virksomhed i vækst, der arbejder med medarbejderes sundhed og trivsel, gennem deres produkt Tæl Hjerter. (iqniter.dk) Som mange startups stod de over for udfordringen med at skabe synlighed og tiltrække relevante leads – samtidig med at de skulle få budgetterne til at række længst muligt.
Før samarbejdet med InboundCPH havde IQNITER investeret i kampagner gennem et andet bureau, men uden de ønskede resultater. Dette gjorde dem tilbageholdende med yderligere investeringer i digital markedsføring.
For at få friske øjne på strategien ansatte IQNITER Anders Morell Hagen som CMO. Han satte gang i en omfattende transformation, der omfattede et nyt CVI, en skarp tone of voice, en gennemarbejdet brandstrategi og et nyt website.
Som en del af denne indsats valgte Anders hurtigt InboundCPH som partner for at opbygge både tillid og en effektiv marketingstrategi. Med en struktureret tilgang blev kampagnerne udviklet én ad gangen, med en klar plan for skalering på sigt. “Med InboundCPH fik vi ikke bare et bureau – vi fik et team, der forstod, at strategi og tillid går hånd i hånd.” siger Anders Morell Hagen, CMO hos Iqniter.
02 Proces: Fra under radaren til øverst på agendaen
For at sikre en solid base for IQNITER’s digitale marketing blev der lagt en kommunikationsstrategi samt en halvårsplan for kampagnerne, i tæt samarbejde med Anders. InboundCPH leverede store dele af kampagnepakken i samarbejde med virksomhedens kreative team. Strategien indebar:
- Fokus på Paid Social frem for Paid Search, da brugernes adfærd endnu ikke understøttedesidstnævnte.
- Test og læring i små skridt – én kampagne ad gangen for at sikre overblik og optimering.
- Tracking og dataoptimering for at sikre, at annonceringen skabte målbare resultater.
“Vi har et meget delt ejerskab over tingene. Josephine og teamet er skarpe og engagerede, og vi har en løbende dialog, der gør samarbejdet både effektivt og inspirerende”, siger Anders Morell Hagen
03 Resultat: Fra hvilepuls til varme leads
Siden samarbejdets start har IQNITER oplevet en positiv udvikling:
- Leadgenerering fra dag ét – og de varme leads er blevet ved med at komme
- Større synlighed i markedet – potentielle kunder henvender sig direkte, fordi de har set annoncerne
- En skalerbar marketingstruktur, der gør det let at udvide indsatsen fremover
- Optimering af kampagner baseret på data
- Udvidelse af marketingindsatsen til nye kanaler
- Fortsat udvikling af content, der styrker IQNITER’s position i markedet
IQNITER og InboundCPH har skabt et samarbejde, der ikke kun handler om tal og performance – men også om gensidig tillid og fælles ejerskab over resultaterne.
“Når du arbejder med en kompetent partner, får du faktisk flere opgaver – fordi du kan se, at det virker, og derfor vil du bygge videre. Det er præcis, som det skal være” afslutter Anders Morell Hagen.

"Josephine og teamet er skarpe, engagerede og i tæt dialog med os, hvilket gør samarbejdet både effektivt og inspirerende."
“Vi har et stærkt og delt ejerskab over processerne. Josephine og teamet er skarpe, engagerede og i tæt dialog med os, hvilket gør samarbejdet både effektivt og inspirerende. Min arbejdstitel, Fra under radaren til øverst på agendaen, er blevet en fælles retning, som vi alle arbejder målrettet ud fra”
Anders Morell Hagen
CMO, Iqniter