MÅLRETTET VÆKSTFOKUSERET SEO INDSATS PÅ HØJ VOLUME SØGEORD
264 %
estimeret stigning i organisk trafik om dagen
138
nye top 3 (high volume) søgeord
6,7X
synlighed
Søgeordsanalyser
Link Building
Strategisk sparring
Contentanalyser
Som marketingansvarlig er du sikkert vant til jævnligt at rapportere afdelingens resultater til ledelsen. De løbende fremskridt og hvordan jeres afdeling bidrager til den overordnede strategi. Men hvad gør du, hvis du pludselig opdager, at jeres konkurrenter er begyndt at rykke på sig og stjæle trafik og besøgende fra søgeresultaterne?
I starten af 2021 befandt Lomax sig netop i den situation. Lomax er markedsleder inden for kontorforsyninger, og deres konkurrent havde opskaleret deres SEO-indsats. Konkurrenten havde overhalet Lomax og var begyndt at stjæle vigtig organisk trafik på centrale søgeord.
I et marked med høj konkurrence, på både organisk og betalt trafik, stod Lomax til at miste synlighed, fremtidig indtjening og altafgørende markedsandele. En situation, der ikke var ønskværdigt i et marked med høj vækst pga. covid-19 pandemien og de mange nye hjemmearbejdspladser, der alle havde brug for kontorforsyninger.
Målsætningen for Lomax var at genvinde de tabte søgeordspositioner og derefter forbedre positionerne på 80 nøglesøgeord, så de kunne stadfæste deres rolle som markedsleder.
Processen startede med en grundig benchmark- og performance analyse på de søgeord, der var vigtige for kategorien og kerneforretningen. Herefter blev der udvalgt de 80 bedste søgeord ud fra kriterierne trafik, omsætning og effektivitet som Lomax skulle være synlig på.
Gennem en målrettet SEO-strategi har Lomax formået at holde positionerne efterfølgende og taget farten af konkurrenterne. For Lomax betyder det, at de kan stadfæste deres position som markedsledere og på den måde formår de at have et stærkt grundlag for den fremtidige vækst.
I samarbejde med Lomax lagde InboundCPH en ny SEO-strategi. Målsætning var først at genvinde de tabte søgeordspositioner og derefter forbedre positionerne på 80 nøglesøgeord, der definerede kategorien. Hvis det lykkedes, så kunne Lomax stadfæste deres rolle som markedsleder.
Strategien blev skabt på baggrund af en grundig benchmark- og performance analyse på de søgeord, der var vigtige for kategorien og kerneforretningen. I alt blev der udvalgt 80 søgeord ud fra hvor meget trafik de skabte, hvor stor omsætning de genererede og hvor effektive de var til at skaffe nye kunder. Strategien skulle understøttes af både content og proaktivt outreach i form af nye links.
Projektet forløb over 8 måneder med løbende statusmøder, hvor indsatsen blev evalueret. Benchmark- og performanceanalysen viste, at der var en estimeret trafik på 1.500.000 månedlige søgninger på de udvalgte søgeord. På grund af konkurrentens fremtog havde Lomax en gennemsnitlig 46. plads i de organiske søgninger. Hvilket svarer til et sted på side 7 af søgeresultaterne. Et sted hvor de færreste kommer. Her 8. måneder efter ligger Lomax på en gennemsnitlig position på 7,8 – midt på første side. En seksdobling af synligheden på de kategoridefinerende søgeord.
Omregnet til estimeret trafik, så har ændringen i positionerne på de 80 søgeord betydet en stigning i organisk trafik fra 1.100 besøgende om dagen til hele 4.000 besøgende om dagen. En firedobling af den organiske trafik svarende til potentielt over en million flere besøgende årligt.
Sammen med Inbound CPH har Lomax gennem en målrettet SEO-strategi formået at holde positionerne efterfølgende og taget farten ud af konkurrenten. For Lomax betyder det, at de kan stadfæste deres position som markedsledere når de er tydeligt til stede på de nøglesøgeord, der definerer kategorien for kontorforsyninger. Netop den position giver Lomax et stærkt grundlag for den fremtidige vækst.
Samarbejdet med InboundCPH har været helt forrygende. De ugentlige opfølgningsmøder har skabt tryghed i samarbejdet og afklaring omkring processen. InboundCPH har leveret indsigtsfuld viden og har bl.a. fungeret som en uvurderlig sparringspartner i arbejdet med at styrke vores online synlighed.
Ture Alsvik
SEO Manager
Jeg vil uden tøven anbefale InboundCPH til alle som ønsker at vækste deres online forretning. Derfor vil vi også i fremtiden bruge InboundCPH som ekstern rådgiver på SEO og til levering af diverse online marketing ydelser.
Ture Alsvik
SEO Manager
Samarbejdet startede i april 2021, og allerede efter første kvartal var der flotte resultater på de enkelte søgeord og en øget digital synlighed. Samarbejdet blev derfor udvidet til at omfatte yderligere søgeord, områder og kategorier. Efterfølgende er søgeordsporteføljen jævnligt blevet udvidet og nye søgeordsanalyser er kommet til.
Resultatet af det fortsatte samarbejde er, at Lomax kontinuerligt har vækstet organisk, hvilket har nedsat afhængigheden af betalte kanaler. Derudover har arbejdet medført at Lomax fortsætter med at udvide markedsandele på Google på såvel klassiske kategorier som nye områder, eks. corona-relaterede værnemidler.
Takket være en struktureret, detaljeret og kontinuerlig SEO-strategi har Lomax formået at vækste i en digital brydningstid samt bibeholde kritiske markedsandele inden for alt til kontoret.
Optimering af B2B-webshop med mere end 250.000 produktsider.
Et 4 års succesfuldt samarbejde har resulteret i større vækst og trafik hos Nordic Leasing.
For lidt over et år siden lancerede United Fintech deres hjemmeside - i dag ranker de på side 1, på nogle af de vigtigste keywords
Faglig opkvalificering af ledelsen og 200 medarbejdere.
Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.
Step 1 / 3