fbpx
SEO Case study

På kun ét år, er United Fintech begyndt at ranke som nr. 1 på Google, på centrale keywords

United-Fintech-1
arrow-down

ET SUCCESFULDT SEO-SAMARBEJDE HAR SKABT MÆRKBARE RESULTATER

Nr. 1

på Google

Overhalet

stor konkurrent

Linkbuilding

succes

Højere ranking

på centrale keywords

  • Det gjorde vi

En virksomhed med fart på

 United Fintech blev stiftet i november 2020. Men på trods af deres forholdsvise korte levetid, kører de derudaf med kontorer i både København, London, New York, Berlin, Madrid og Rumænien. United Fintech investerer nemlig i små og mellemstore Fintech virksomheder rundt omkring i verden, og skalerer dem under brandet “United Fintech” - en vild rejse, som InboundCPH har været med på siden juli 2021, hvor de lancerede deres hjemmeside.

“Jeg tror ret meget på linkbuilding. Jeg har ikke siddet selv og lavet linkbuilding før. Så jeg havde brug for nogen, der kunne tage en af mine svagheder og løfte den. Og jeg er nødt til at sige, at linkbuilding bare virker. Selvom jeg gerne selv overtog opgaven, så kræver det bare nogle andre evner, da det er en meget netværksbaseret ting. Man skal have mange kontakter til at få de rigtige links - og det har I hos InboundCPH”. - Casper Rouchmann

Overhaler stor konkurrent

Til trods for det forholdsvis korte samarbejde mellem United Fintech og InboundCPH, har en af deres porteføljevirksomheder overhalet en stor konkurrent på markedet: “Konkurrenten har eksisteret i mange år, men allerede på ét år, har vi opnået en højere domain rating, højere ranking på centrale keywords, flere keywords og mere trafik generelt set.”

Samtidig er United Fintech selv begyndt at ranke på side 1 på Google, på nogle af de vigtigste keywords, hvilket er præcis det, de ønskede af samarbejdet.

trade-united-fintech-web

Et agilt samarbejde 

Når United Fintech investerer i andre Fintech-virksomheder, går de meget op i, at virksomhederne ikke bliver “spist”. De founders der sidder bag har nemlig en kæmpe viden indenfor deres felt, som United Fintech gerne vil bibeholde: “Vi giver virksomhederne en mulighed for at beholde deres egen virksomhed og identitet indenfor vores ”hus”. Og det er lidt unikt.”

Behovet for hjælp til SEO gjaldt altså ikke kun United Fintech som virksomhed, men også deres porteføljevirksomheder, hvilket indimellem kan være en udfordring: “Jeg havde en snak med Henning (Head of SEO) om fx et forsikringsselskab, som måske kun har 10 bestemte keywords. Jeg har nærmest 10 keywords for hver virksomhed, så jeg har måske 40 (for nu). Derfor er det lidt sværere for mig at sige; det er kun det her, jeg har brug for. For jeg vil egentlig gerne sørge for at de alle sammen bliver fundet på noget af det, de kan. Det er selvfølgelig ikke altid nemt. Men det er den måde, vi har valgt at gøre det på.”

Samarbejdet mellem United Fintech og InboundCPH fordrer altså en vis agilitet, da United Fintech ikke ved, hvornår de køber nye virksomheder eller hvor mange: “Vi lavede vores kontrakt med Martino (Senior Digital Advisor) i sin tid, og normalt har I nogle standardkontrakter, I kører efter. Men fordi vores forretningsmodel er så anderledes, lavede vi en kontrakt, som kunne justeres løbende.”

En branche med stort udviklingspotentiale 

Mange af United Fintechs konkurrenter har aldrig har hørt om SEO – Casper mener det er på grund af de forholdsvis komplekse topics i branchen: “Konkurrenterne ved ikke hvad SEO er, de ved heller ikke hvad Google Ads er. De har hørt om Facebook, men de ved ikke, at man kan annoncere via Facebook. Så konkurrencen er på den måde ikke så hård – det handler mere om at få identificeret, hvor det er, vi skal slå til.”

Potentialet for at skabe synlighed for United Fintech og deres porteføljevirksomheder, er altså stort. Det handler om at markedsføre dem korrekt, hvilket er en rejse, InboundCPH er så heldige at være en del af. Ifølge Casper er der stadig lang vej igen, og masser at arbejde videre med:

“Nu har vi lavet et fundament, der handler om at nå bredt ud, og skal nu fokusere endnu mere på at ramme lidt mere long-tail keywords, som er mere niche fokuseret, hvor vi virkelig kan få noget værdi for pengene. Så samarbejdet kommer ikke til at stoppe lige foreløbig”.

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor