REBRANDING AF JULEMÆRKEFONDEN GENNEM EN FOKUSERET DIGITAL TILSTEDEVÆRELSE
90 %
øget omsætning fra Google Ads på 1 år
198 %
stigning i ROAS på paid SoMe
+24 %
øget økonomisk støtte til børnene
Strategisk rådgivning
Uddannelse
Facebook Ads
Instagram Ads
Google Ads
Tekstproduktion
Indholdsoptimering
Søgeordsanalyser
Tekniske analyser
Hvad gør man, når folk ikke længere sender fysiske julekort? Og hvad gør man, når man ønsker at vise, at man har mange flere fagområder, end størstedelen kender til? Dette var nogle af de udfordringer, Julemærkefonden stod overfor og havde brug for hjælp til.
Mange kender Julemærkefonden for deres Julemærker og arbejde med overvægtige børn. Men faktisk er Julemærkefonden meget mere end det. Derfor ønskede Julemærkefonden at rebrande sig selv, bl.a. gennem en digital omstilling, så danskerne ville få kendskab til Julemærkefondens egentlige arbejde; at hjælpe børn der mistrives, er udsat for mobning og føler sig ensomme. Samtidig ville de ændre afsender i markedskommunikationen fra Julemærkefonden til Julemærkehjemmene, hvor kompetencerne er og hvor det daglige arbejde med at give udsatte børn en ny start foregår.
"Vi havde et uudnyttet potentiale med vores digitale tilstedeværelse, da vi ikke var synlige på Google inden for de temaer, vi gerne ville være synlige på. Derfor kiggede vi først og fremmest efter en SEO-partner men fandt hurtigt ud af, at I også kunne bidrage med stærke kompetencer inden for Google Ads og SoMe - derfor valgte vi jer", forklarer André G. Hansen, Strategisk projektleder hos Julemærkefonden.
Julemærkefonden ønskede at forny deres brand og vise de mange fagområder, de arbejder med. Derudover ønskede de mere fokus på de digitale kanaler, så de kunne opnå højere synlighed.
Processen var funderet i digital omstilling, hvor fokus var på at styrke indsatserne på SEO, Google Ads og SoMe. Ud fra dette blev der lagt en målrettet strategi med henblik på at skabe awareness omkring mobning, ensomhed og mistrivsel samt at indsamle donationer.
Med en langt højere grad af digital tilstedeværelse i tæt samarbejde med øvrige mediemix er det lykkedes at rebrande Julemærkefonden, så der i dag er en meget større kendskabsgrad til alle deres fagområder. Dette har også resulteret i en stigning på 24 % i økonomisk støtte til de udsatte børn.
Efter samarbejdet blev indledt i sommeren 2020, var det helt store fokus på at styrke Julemærkefondens digitale tilstedeværelse for at synliggøre deres ekspertviden og mange års erfaring med at hjælpe børn ud af mistrivsel. Julemærkefonden manglede synlighed på Google inden for relevante temaer, og derudover ønskede de at udbrede kendskabet til deres arbejde med børnene samt indsamle donationer på de sociale medier. Med en holistisk tilgang til de digitale kanaler blev der sat fokus på formålet om at øge synligheden for Julemærkefonden på relevante emner på tværs af SEO, Google Ads og SoMe. I grove træk hjælp vi Julemærkefonden med at:
Udover dygtige specialister kræver gode resultater også et tæt samarbejde hele vejen igennem. Her forklarer André G. Hansen, Strategisk projektleder hos Julemærkefonden, hvad det tætte samarbejde har betydet for dem; ”Jeres tilstedeværelse og fleksibilitet har gjort en stor forskel for os. Dét at vi har haft en af jeres specialister siddende ude ved os nogle dage om ugen gjorde samarbejdet meget nemmere. Derudover gav det os mulighed for at inddrage jer i flere af processerne løbende”.
Igennem samarbejdet har det været vigtigt, at alt hvad der blev lavet skulle være for børnene og til børnene. Derfor er vi meget stolte over de flotte resultater, vi sammen har skabt:
Resultaterne er ikke til at tage fejl af - Julemærkefonden har formået at sætte skub i rebrandingen og øge deres digitale tilstedeværelse markant. På baggrund af den samlede indsats bestående af TV, display mm., understøttet af SEO, Google Ads og SoMe, steg kendskabsgraden til Julemærkefondens egentlige arbejde; at hjælpe børn der mistrives, er ensomme eller mobbes, med et gennemsnit på 21,25 %.
Julemærkefonden associeres derfor i dag i langt højere grad med andet end kun Julemærker og overvægtige børn. Denne øgede kendskabsgrad samt de mange penge, som blev samlet ind via Google Ads og SoMe, har yderligere resulteret i 24 % øget økonomisk støtte til de fem Julemærkehjem, som nævnt ovenfor.
Med disse flotte resultater i bagagen formåede Julemærkefonden at vinde Rambuk-prisen 2021.
Hele samarbejdet har fungeret utrolig godt, hvor I stillede med et skarpt hold. Der har løbende været samspil i opgaverne, hvilket har skabt flotte resultater. Det har været succes på succes hele vejen igennem.
André G. Hansen
Strategisk projektleder
Hos mange bureauer betaler man for en senior, men det er en junior, som laver arbejdet. Det er vigtigt for os, at der er gennemsigtighed i samarbejdet og man får, hvad man betaler for - og det gør man hos jer.
André G. Hansen
Strategisk projektleder
Efter et års digital rejse, der foruden flotte resultater har bidraget til et øget fokus på digital synlighed internt hos Julemærkefonden, fortsatte samarbejdet.
"Når vi ser så flotte resultater samtidig med, at der er en tæt dialog hele vejen igennem, så var det meget nemt at beslutte, samarbejdet skulle fortsætte. Pga. jeres store fokus på at hjælpe og uddanne vores interne ressource, har vi i dag fået et meget større fokus på de mange digitale muligheder, vi står overfor", forklarer André G. Hansen, Strategisk projektleder hos Julemærkefonden.
Fokus har efterfølgende fortsat været på at øge kendskabet til Julemærkefondens mange fagområder yderligere gennem sociale medier og Google Ads. Derudover fortsætter samarbejdet med løbende aftaler på de forskellige discipliner for at sikre, at de seneste års erfaring bliver anvendt mest muligt.
Optimering af B2B-webshop med mere end 250.000 produktsider.
6x doblede synligheden på kategoridefinerende søgeord
Et 4 års succesfuldt samarbejde har resulteret i større vækst og trafik hos Nordic Leasing.
For lidt over et år siden lancerede United Fintech deres hjemmeside - i dag ranker de på side 1, på nogle af de vigtigste keywords
Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.
Step 1 / 3