Uddannelse
Strategisk rådgivning
Søgeordsanalyser
Tekniske analyser
Indholdsoptimering
Linkbuilding
Realisering af stort uudnyttet potentiale
I 2018 besluttede Atea at gøre SEO til en central del af marketingindsatsen, men med en kompleks webshop med mere end 250.000 produktsider, var det ingen nem opgave. Atea besluttede derfor at finde ekstern hjælp. Blandt flere bureauer faldt valget på InboundCPH, og Allan Bo Christiansen, eCommerce Manager i Atea, forklarer her hvorfor:
”Den primære årsag var InboundCPH’s løsningsorienterede tilgang og gode håndtering af dialogen. InboundCPH udviste forretningsforståelse, stort engagement og en høj fleksibilitet. InboundCPH havde også nogle gode cases, men de satsede alt og gik all in, og det kunne jeg rigtig gode lide. Det var det, jeg søgte, og det Atea havde brug for”.
Samarbejdet gik i gang og efter at have identificeret vækstområderne og sat rammerne for at skabe de bedste resultater, blev indsatsen eksekveret i et tæt samarbejde mellem Atea og InboundCPH. Resultatet er ikke til at tage fejl af: 56,98 % flere besøgende fra Google og et trecifret millionbeløb i meromsætning fra Google efter to års samarbejde.
Uddannelse og vidensdeling på tværs af syv lande
SEO-samarbejdet mellem InboundCPH og Atea danner afsæt for løbende uddannelse af medarbejdere på tværs af syv lande, så de succesfulde resultater udspringer fra den danske afdeling af Atea.
”SEO-samarbejdet på tværs af landende har bidraget til en ny tilgang fra vores strategiske ledere. Der bliver sat mere fokus på at udbrede vidensdeling og idéudvikling internt i hele Atea, og det er tydeligt, at det har en positiv effekt for bundlinjen.”, forklarer Camilla Schmidt Nygaard, Digital Business Developer hos Atea. Camilla står for den daglige kontakt med de forskellige afdelinger i Atea og har været med til at skabe synergi-grupper, som hjælper de digitale afdelinger med at dele erfaringer.