Søg
SEO CASE: ATEA

Sådan øgede Atea deres omsætning med 160 mio. kr.

ET UUDNYTTET SEO-POTENTIALE BLEV REALISERET TIL ET TRECIFRET MILLIONBELØB
60 mio. kr.

meromsætning fra Google år 1 på tværs af hele Atea

100 mio. kr.

meromsætning fra Google år 2 på tværs af hele Atea

56,98 %

flere besøgende fra Google

Samarbejde: 2017-Nu

 Uddannelse
Strategisk rådgivning
Søgeordsanalyser
Tekniske analyser
Indholdsoptimering
Linkbuilding

Realisering af stort uudnyttet potentiale

I 2018 besluttede Atea at gøre SEO til en central del af marketingindsatsen, men med en kompleks webshop med mere end 250.000 produktsider, var det ingen nem opgave. Atea besluttede derfor at finde ekstern hjælp. Blandt flere bureauer faldt valget på InboundCPH, og Allan Bo Christiansen, eCommerce Manager i Atea, forklarer her hvorfor:

Den primære årsag var InboundCPH’s løsningsorienterede tilgang og gode håndtering af dialogen. InboundCPH udviste forretningsforståelse, stort engagement og en høj fleksibilitet. InboundCPH havde også nogle gode cases, men de satsede alt og gik all in, og det kunne jeg rigtig gode lide. Det var det, jeg søgte, og det Atea havde brug for”.

Samarbejdet gik i gang og efter at have identificeret vækstområderne og sat rammerne for at skabe de bedste resultater, blev indsatsen eksekveret i et tæt samarbejde mellem Atea og InboundCPH. Resultatet er ikke til at tage fejl af: 56,98 % flere besøgende fra Google og et trecifret millionbeløb i meromsætning fra Google efter to års samarbejde.

Uddannelse og vidensdeling på tværs af syv lande

SEO-samarbejdet mellem InboundCPH og Atea danner afsæt for løbende uddannelse af medarbejdere på tværs af syv lande, så de succesfulde resultater udspringer fra den danske afdeling af Atea.

SEO-samarbejdet på tværs af landende har bidraget til en ny tilgang fra vores strategiske ledere. Der bliver sat mere fokus på at udbrede vidensdeling og idéudvikling internt i hele Atea, og det er tydeligt, at det har en positiv effekt for bundlinjen.”, forklarer Camilla Schmidt Nygaard, Digital Business Developer hos Atea. Camilla står for den daglige kontakt med de forskellige afdelinger i Atea og har været med til at skabe synergi-grupper, som hjælper de digitale afdelinger med at dele erfaringer.

01
Målsætning

Den overordnede målsætning for SEO-samarbejdet var at øge brand awareness og skabe flere salg online. Atea havde ikke på forhånd en konkret forventning til udbyttet, men vidste ifølge Allan Bo Christiansen, at "der måtte være et potentiale her".

02
Proces

Processen har inkluderet rådgivning og eksekvering på tværs af flere afdelinger og lande. Udover indholdsoptimering og linkbuilding har et vigtigt indsatsområde været på teknisk optimering i samarbejde med Ateas svenske udviklerteam.

03
Resultat

Foruden en stor forøgelse i omsætningen har samarbejdet mellem InboundCPH og Atea bidraget til vidensdeling på tværs af landegrænser. I dag er Ateas SEO-initiativer centraliseret i Danmark, og erfaringerne herfra deles i seks europæiske lande.

VIDEO

160 mio. i meromsætning med organisk trafik fra Google

  Se videoen, hvor Ateas eCommerce Manager, Allan Bo Christiansen, og Digital Business Developer, Camilla Schmidt Nygaard, fortæller, hvad SEO og samarbejdet med InboundCPH har betydet for Atea. Videoen er optaget i 2021. Vi har et fortsat samarbejde i dag.

Næste skridt

Fortsat samarbejde

To års tæt samarbejde har udvidet horisonten for begge parter. Allan Bo Christiansen, eCommerce Manager i Atea, fortæller her, hvorfor samarbejdet med InboundCPH har udsigt til at forsætte mange år frem:

Det er det gode samspil mellem os, jeres høje faglighed og indsigt i vores forretning, der gør, at vi gerne vil arbejde endnu tættere sammen med jer fremover. Samarbejdet skaber vækst og masser af nye muligheder for os.

Med alle de interessetimer I bruger, giver det os lyst til at gennemføre endnu flere indsatser med jer, for hver måned der går. Vi sætter stor pris på, at når vi samarbejder med jer, betaler vi kun for det, der skaber værdi for os.

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet