INBOUND MARKETING CASE STUDY

En synlig transformation: Arval’s digitale rejse med InboundCPH

arvalbillede
arrow-down

Fra usynlig til synlig: InboundCPH’s SEO-strategi transformerer Arvals online tilstedeværelse kraftfuldt på det danske marked.

700% vækst i organisk trafik

Arvals organiske trafik voksede fra 300 til 2000 månedlige besøgende – en forbløffende 700% vækst fordelt på B2C og B2B.

Strategisk positionering

Etablering som en mellemstor spiller i Danmark, med klare planer for videre skandinavisk vækst.

Succesfuld lancering

Den nye hjemmeside og dens SEO-strategi spillede en afgørende rolle i at opnå disse resultater.

  • Det gjorde vi

En vækstrejse fra udfordring til organisk triumf 

Arval BNP Paribas, er en global leder inden for fuldservice leasing af køretøjer og tilbyder en bred vifte af tjenester, herunder finansiering, vedligeholdelse, forsikring mm. Med en dyb forståelse for virksomheders behov, præsenterer Arval sig som en erfaren og troværdig aktør i branchen, dedikeret til at levere skræddersyede løsninger, der maksimerer værdien for deres kunder. De er stærkt repræsenteret på det internationale marked, men stod over for en udfordring i det danske marked. En prioritering, der blev anset som kritisk og dannende for Arvals videre vækst og ekspansion i Danmark og senere i Sverige.

Med InboundCPH's ved roret som strategisk og eksekverende digitale marketingspartner, lykkedes det igennem et fornyet SEO-fokus at stedfæste Arvals tilstedeværelse i Danmark. Gennem et tæt samarbejde, der spændte fra teknisk SEO til målrettet content-strategi, opnåede Arval en betydelig vækst og position som en anerkendt aktør på det danske marked.

01

Strategisk situation: Et uforløst potentiale og nye store ambitioner

Arvals ambitioner var store – de ønskede at positionere sig på det danske marked med en kraftfuld tilstedeværelse i forbindelse med lancering af en ny hjemmeside. Med en global baggrund og nye lokale ambitioner var opgaven klar; der skulle sikres en fejlfri teknisk platform og skabes en bund solid søgeordsstrategi med henblik på at tilegne sig en synlig position som markedsleder.

02

Vores tilgang: Teknisk finesse & målrettet indhold

Tilgangen var toleddet. Først skulle der skabes en teknisk robust platform, hvor der blev rettet alvorlige tekniske fejl og skabt en mere SEO-venlig struktur. Dernæst var fokus på indholdsstrategien, hvor der blev differentieret mellem B2B og B2C sider for at skabe mere målrettede landingpages for forskellige biltyper. Her blev der ligeledes implementeret en effektiv og intensiv linkbuilding, der understøttede og sikrede synligheden på relevante og forretningskritiske nøgleord, der skabte fundamentet for en stærk, bred digital tilstedeværelse.

03

Resultat: Fra skjult potentiale til anerkendt storspiller

Samarbejdet resulterede i, at Arval voksede fra en relativt usynlig aktør til en anerkendt mellemstor organisk spiller på markedet. Med en stigning i organisk trafik på 700% blev der skabt et vækstspor, som blev et centralt element for virksomhedens videre digitale vækststrategi. Den markante stigning i organisk trafik, kombineret med effektiv målretning og indholdsoptimering, har cementeret Arvals position som en foretrukken udbyder inden for B2B/B2C leasing. Det indledende succesfulde samarbejde udmundede også i et bredere længerevarigt samarbejde, hvor flere nye digitale discipliner blev taget i spil, herunder sociale medier og Google Ads.

Udtalelse

Casper Svane, Digital Marketing Manager hos Arval, udtrykte det:

"Takket være InboundCPH har vi skabt reel værdi for Arval og vigtigst af alt for vores kunder. Vi har optimeret vores online tilstedeværelse igennem SEO, sociale medier og især vores Google Ads med stor succes. InboundCPH har udvist fremragende kommunikation, proaktivitet og er uden tvivl et af Danmarks bedste bureauer. Deres evne til at føre os gennem hele processen fra første brief til sidste workshop var utrolig professionel."

 

Car Leasing Arval
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor