Få vores nye bog om SEO

SEO-bog 2020

Top_6

Ny bog om søgemaskineoptimering

I vores SEO-bog får du en solid indsigt i de arbejdsprocesser, som er forudsætningen for effektiv og resultatskabende søgemaskineoptimering (SEO) i 2020. Bogen er en anvendelsesorienteret håndbog til dig, der vil styrke din virksomheds arbejde med SEO, og dig, der har brug for viden til at indgå i samarbejdet med et SEO-bureau som en aktiv og kritisk medspiller.

Vores SEO-bog henvender sig til såvel marketingchefen, der har brug for et strategisk overblik over SEO som marketingkanal, som til operative medarbejdere, der har brug for praksisnær vejledning til realisering af strategien. Du kan nøjes med at læse de kapitler, der er relevante for dig – og sende de andre kapitler videre til de af dine kollegaer, som opgaven vedrører.

SEO er en omfangsrig proces, og køber du en bog som eksempelvis The Art of SEO, skal du kæmpe dig igennem intet mindre end 1.000 sider. Et sådant detaljeniveau finder du ikke her, og bøger som denne er næppe relevante for andre end en lille håndfuld SEO-specialister. Til gengæld får du en håndgribelig bog med fokus på at sikre din virksomhed en stærk tilstedeværelse på Google.

SEO-bogen er skrevet i et samarbejde mellem Google Marketing-specialisterne Lasse Grubbe, Henning Madsen, Ian Rosenfeldt, Mark Mølgaard, Jacob Nørtov og Martino d'Apuzzo fra InboundCPH. Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til dit arbejde med søgemaskineoptimering, er du velkommen til at kontakte os. Hent SEO-bogen gratis ved at udfylde formularen nedenfor.

SEO 2020

Download bogen

Udfyld formularen her for at downloade SEO-bogen. Ved download tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev (kan afmeldes til enhver tid).

Information om bogen:

  • Sidetal: 107
  • Udgivet: 2020
  • Sprog: Dansk
  • Format: PDF
  • Pris: Gratis




SEO-bogens indhold

Introduktion

Hvad er SEO?

SEO er forretningskritisk

Online marketingkanaler

De fire elementer i SEO

Myter om SEO

Søgemaskiner

Søgeresultater

Positioner og klikrater

Konklusion

 

Strategi

Hvad er en SEO-strategi?

Benchmarking

Målsætninger

Investeringsniveau

Tidshorisont

Handlingsplan

Rollefordeling

Outsourcing

Valg af SEO-bureau

Marketingmix

Google Ads og SEO

Konklusion

Teknik

Hvad er teknik?

Indekserbarhed

Sitemap

Robots.txt

Loadtid

Mobilvenlighed

Domæne

Webadresser

WWW (World Wide Web)

HTTP og HTTPS

Omdirigeringer (redirects)

Svarkoder

Canonical tags

Sideinddelt indhold

Hreflang (sprogversionering)

Strukturerede data

Brødkrummer

Open Graph-tags

Tekstelementer

Konklusion

Indhold

Hvad er indhold?

Kend din målgruppe

Søgeordsanalyse

Typer af søgninger

Søgevolumen

Udvælgelse af søgeord

Indholdsoptimering

Sidetitel

Sidebeskrivelse

Brødtekst

Overskrifter

Interne links

Udgående links

Billeder

Duplikeret indhold

Konklusion

Links

Hvad er links?

Behovsanalyse

Det gode link

Naturlig linkbuilding

Skadelige links

Døde links

Linkfri omtale

Konkurrentlinks

Gæsteblogging

Earned links

Partnerlinks

CSR-links

Medielinks

Købte links

Konklusion

Brugersignaler

Hvad er brugersignaler?

Typer af brugersignaler

Googles datakilder

Optimering af brugersignaler

Optimering af klikrater (CTR)

Optimering af websiteadfærd

Konklusion

Evaluering

Hvad er evaluering?

Operationelle mål

Taktiske mål

Økonomiske mål

Årsager til manglende resultater

Konklusion

 

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering (SEO), eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO? Kontakt Henning Madsen og få en dialog om dit SEO-projekt.

henning-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor