fbpx

Google Analytics

Google Analytics er et gratis analyse- og rapporteringsværktøj, der kan give jer værdifuld indsigt i jeres forretning. Læs mere om Google Analytics her, og lær hvordan I kan bruge den data, I får ud af Google Analytics, til at styrke jeres forretning.

blog-google-analytics

Hvad er Google Analytics?

Google Analytics er et gratis analyse- og rapporteringsværktøj, der kan give jer værdifuld indsigt i jeres forretning, jeres kunder og jeres annoncekampagner. Indsigten gør det muligt at vurdere effekten af jeres arbejde, strategier og digitale tilstedeværelse, så I kan opstille en konkret handlingsplan for, hvordan I forbedrer jeres resultater og øger jeres indtjening.

Google Analytics kan blandt andet give jer viden om, hvordan I tiltrækker flere kunder til jeres website, hvordan i fastholder kunderne på jeres website, hvordan I forbedrer jeres konverteringsrate, og hvordan I øger effekten af jeres Google Ads-annoncer. I lærer med andre ord en masse om jeres målgruppes adfærd, så I nemmere kan målrette jeres aktiviteter mod dem.


Få maksimalt udbytte af Google Analytics

Hos InboundCPH er vi specialister i Google Analytics. Med udgangspunkt i en grundig forståelse af jeres forretning og en personlig dialog om jeres virksomhed, kan vi opsætte og tilpasse Analytics, så I får nøjagtig de informationer og de data, der er nødvendige for, at I kan udnytte jeres fulde potentiale.

Vi opsætter og tilpasser Google Analytics nøjagtigt til jeres behov, og vi vejleder jer naturligvis i, hvordan I henter data ud fra Analytics, så I fremadrettet løbende selv kan forbedre jeres indsigt og øge jeres afkast. Efter opsætningen står vi løbende til rådighed, hvis I har spørgsmål.

Med Google Analytics kan vi give jer indsigt i jeres forretning, jeres kunder og jeres annoncekampagner, så I løbende kan evaluere og optimere jeres digitale tilstedeværelse. Vi kan rådgive jer om, hvilke data der er vigtige at fokusere på i forhold til at opnå succes, og vi kan opsætte Google Analytics korrekt og brugervenligt, så I selv kan hente den nødvendige data.


Det kan I få ud af Google Analytics

Den data, vi gør jer i stand til at få ud af Analytics, kan blandt andet bruges til:

Tiltrækning af nye kunder

Google Analytics kan fortælle jer nøjagtigt, hvor jeres besøgende kommer fra. I kan blandt få viden om, hvor mange brugere der finder jer via en søgemaskine, hvad brugerne søger efter for at finde jeres website, og hvor meget trafik der stammer fra sociale medier. I kan desuden få en lang række demografiske oplysninger om jeres brugere.

Alle disse oplysninger giver et billede af, hvem brugerne på jeres website er, og hvordan de finder frem til jeres website. Denne viden kan I bruge til at optimere jeres indhold til jeres målgruppe, og I kan bruge den til at få tips til, om der er nye søgeord, I bør kunne findes på, og om der er nye brugersegmenter, I bør nå ud til.

Forbedring af konverteringsraten

Google Analytics kan give jer detaljeret information om, hvad jeres brugere foretager sig på jeres website. I kan blandt andet se, hvilke produkter jeres brugere kigger på, hvilke produkter der har den højeste konverteringsrate, hvor mange brugere der ikke køber noget, og hvor i købsprocessen brugerne falder fra.

På baggrund af jeres indsigt i brugernes adfærd, kan I lægge en plan for, hvordan I kan forbedre jeres website med henblik på at forbedre konverteringsraten. Det kan eksempelvis være, at knapperne skal placeres anderledes eller synliggøres mere, at produkterne skal beskrives bedre, eller at købsprocessen skal gøres mere intuitiv.

Optimering af Google Ads-kampagner

Ved at koble Google Analytics sammen med Google Ads kan I spore de brugere, der kommer ind på jeres website efter at have klikket på en af jeres annoncer. I kan blandt andet se, hvad brugerne foretager sig på jeres website, og hvor mange af brugerne fra en given annonce der foretager en ønsket handling (eksempelvis et køb eller en tilmelding til et nyhedsbrev).

På baggrund af jeres viden kan I identificere de annoncer, der ikke er rentable eller ikke har den ønskede virkning. I kan oprette nye, værdiskabende annoncer på baggrund af en viden om, hvilken type annoncer der har den ønskede effekt på jeres brugere, og I kan vurdere, i hvilke tilfælde søgemaskineoptimering er mere rentabelt end Google Ads.

Fastholdelse af potentielle kunder

Hvis I har en søgefunktion på jeres website, kan Google Analytics blandt andet give jer information om, hvor mange brugere der benytter søgefunktionen, hvad jeres brugere søger efter (og ikke søger efter), og hvilke søgeord og søgefraser brugerne anvender i deres søgen.

Denne viden gør det muligt for jer eksempelvis at identificere, om der er produkter eller information på jeres website, brugerne har svært ved at finde, og om der er produkter, brugerne efterspørger, og som I derfor bør have i jeres faste sortiment.


Undervisning i Google Analytics

Når vi har implementeret og opsat Google Analytics, og når vi har testet, at alt virker, som det skal, guider vi i, hvordan I selv bruger værktøjet. Vi forklarer, hvordan I får vist den nødvendige data, hvordan I skal fortolke dataen, og hvordan I efterfølgende skal agere med henblik på at styrke jeres forretning. Vi står naturligvis løbende til rådighed, hvis I har spørgsmål.

Når vi opsætter og tilpasser Analytics, sørger vi for, at alle data bliver sporet korrekt, og at alle data bliver præsenteret på en overskuelig og brugervenlig måde, I kan forstå. Google Analytics er et gratis værktøj, og der er derfor ingen etableringsomkostninger og ingen driftsudgifter forbundet med det.

ian-figur

Ian Rosenfeldt

Founder & COO

Se forfatter
svg-left
svg-right

Få hjælp til Google Analytics

Har du brug for hjælp til Google Analytics? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en uforpligtende dialog om, hvordan du kan udnytte Google Analytics bedst muligt.

ian-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Prøv vores online konkurrentanalyse
    Få indsigt i dine konkurrenter på Google