Sådan vælger du det rigtige SEO-bureau – ifølge Google

Overvejer du at investere i søgemaskineoptimering (SEO)? Så er der god grund til at læse videre her, for i en ny video fra Google kan du få Googles egne anbefalinger til, hvordan du vælger det rigtige SEO-bureau.

Google har netop udgivet en video, der på godt 10 minutter guider dig gennem processen, når du skal vælge et SEO-bureau. Maile Ohye fra Google er frontperson i videoen, og hun skitserer processen i følgende tre trin:

  • Tag en personlig samtale med dit potentielle SEO-bureau, og tjek, at SEO-bureauet er oprigtigt interesseret i dig og din forretning.
  • Tjek SEO-bureauets referencer og cases.
  • Få SEO-bureauet til at lave en teknisk analyse og en søgeordsanalyse.

Maile Ohye guider dig desuden gennem en række spørgsmål, du bør stille SEO-bureauet, og en række faretegn, der bør få dig til at holde dig langt væk fra det pågældende SEO-bureau:

Videoen er publiceret på Googles supportside, hvor du blandt andet kan finde en startguide til SEO og en række andre grundlæggende vejledninger om SEO. Videoen er ikke helt fyldestgørende for de overvejelser, du bør gøre dig, når du vælger et SEO-bureau, så følg med her på bloggen, når min kollega Mark Mølgaard inden længe giver sine bedste tips til, hvordan du vælger det rette SEO-bureau.

Brug for hjælp?

Jeg håber, at mit blogindlæg har givet dig indsigt og inspiration til at arbejde videre med din digitale forretning. Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, så ring til os på 70 23 35 35, og få en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar

Virksomheder vi gør en forskel for