fbpx
VIDENSDELING

PODCAST

Dette er en podcast om søgemaskineoptimering - og den er helt uden bullshit og salgsgas. Din vært er Henning Madsen, og han har mange års erfaring med SEO. Vi inviterer kloge og inspirerende mennesker i studiet, hvor vi afdækker mange spændende emner om SEO og deler ud af brugbare tips og tricks.

Filter Categories
Filter - All
  • SEO-strategi for internationale hjemmesider
    Lasse Grubbe, InboundCPH
    Internationalisering af en hjemmeside rummer et stort potentiale, men også en række SEO-mæssige udfordringer, der kan afskære dig fra at udnytte dit fulde potentiale.
  • 15 tips der vil få Google til at elske dit...
    Ture Alsvik, Lomax
    Er du ny i SEO-verdenen, og har brug for gode råd til, hvordan du griber SEO an? Eller er du en garvet ekspert, der gerne vil holdes opdateret på de vigtigste tips og tricks om emnet?
  • B2B købsrejser: Tænk SEO og digital markedsføring
    Lotte Lauridsen, Helion B2B
    Med lange komplekse købsrejser er det vigtigt at lære sin målgruppe at kende (ret banalt, men ekstremt vigtigt). Med besøg af Lotte Lauridsen fra HelionB2B, blev det til en snak om, hvordan man som B2B-virksomhed tænker SEO og digital markedsføring kombineret.
  • Træf de rigtige valg med linkbuilding
    Christoffer Thorsager, Partnertekst
    Er linkbuilding ikke lidt en Black Hat strategi? Ifølge Google guidelines må man ikke købe links, men der findes metoder, som er i overensstemmelse med Googles guidelines og den danske lovgivning.
  • Effektiv content marketing & 5 tips til at skrive godt...
    Sarah le Fevre Munkgaard, Partnertekst
    SEO og content marketing skal være bedste venner! Får du ikke skabt en god tekst ud fra dine udvalgte søgeord, der får folk til at interagere med din landingsside, så falder din SEO-indsats ligesom til jorden.
  • Hurtigere server og større rækkevidde globalt med CDN
    Olivia Stokholm, Cognito Digital
    CDN (Content Delivery Network) er et globalt netværk af servere, men hvorfor skal du have det tilknyttet din hjemmeside? Olivia Stokholm er dagens gæst, og fortæller om mulighederne med en CDN.
  • SEO for millioner
    Allan Bo Christiansen, Atea
    I denne episode får du en konkret SEO kundecase fra samarbejdet mellem Atea og InboundCPH – og hvordan et uudnyttet SEO-potentiale blev realiseret til et trecifret millionbeløb.
  • Supportsøgninger
    Christopher Hofman, IMPACT Extend
    Christopher Hofman fra IMPACT Extend gæster endnu engang studiet, og fortæller om supportsøgninger, SEO og kunderejsen. Der er mindst 5 faser når man søger på Google, og kaldes informationssøgninger, navigationelle, kommercielle, transaktionelle og support- søgninger.
  • Bryd med pseudo-rapporterne
    Thomas Mailund Østerkjerhuus, MorningTrain
    Som B2B-virksomhed kan det være sværere at spore den organiske trafik og den effekt det har på købsrejsen, end det er for B2C og E-commerce.
  • SEO uden omtanke
    Thomas Mailund Østerkjerhuus, MorningTrain
    Thomas Østerkjerhuus fra MorningTrain er tilbage, og i denne episode hjælper han dig med at forstå hvad der er vigtigt inden du går i gang med dit SEO-arbejde – og hvad der kan stå i vejen for at lykkedes med dine mål.
  • RankBrain
    Thomas Mailund Østerkjerhuus, MorningTrain
    Thomas Mailund Østerkjerhuus fra MorningTrain er på besøg, og han fortæller om RankBrain, som i følge ham, nok er den mest oversete SEO metric.
  • JavaScript & SEO
    Ane Skovsted, IMPACT Extend
    I denne episode taler vi om JavaScript og hvilke udfordringer det kan give i forhold til indeksering af dine sider. Der bliver snakket fordele og ulemper ved server-side rendering vs.
  • Affiliates & SEO
    Mikael Rieck, AffiliateManager.dk
    Lyt med når vi har besøg af Mikael Rieck, som er ekspert i affiliate marketing. Emnet handler om, at man som virksomhed belønner en eller flere affiliates for hver besøgende eller kunde, men det handler i den grad også om kundens søgeintentioner og måden til at få dem i den rigtige retning.
  • Hvordan måler man værdien af SEO
    Christian Doeleman-Lassen, IIH Nordic
    Hvordan sætter man kroner og øre på sin SEO-indsats og hvilke parametre måler man på? Det og meget mere vil dagens gæst Christian Doeleman fra IHH Nordic sætte lidt ord på.
  • Ord og kommunikation
    Jimi Hove, OnlineMarketingBureauet
    Jimi Hove deler ud af sin viden om ord og kommunikation inden for online marketing. Ord kan have en kæmpe indflydelse hvis du kan finde ud af at sætte det i den rigtige kontekst, og det handler i den grad om at opbygge tillid omkring det du skriver.
  • Contentbeak: SaaS-løsning
    Søren Riisager, SEMO.dk
    Søren Riisager fortæller om sit eget tekstværktøj, som hjælper med at undersøge, hvad kunderne søger efter og hvilke pains de har.
  • Stakeholder Management
    Ninna Stolarczyk, Nordea & Katarina Frederiksen, Pandora
    I dag har vi to gæster på besøg, nemlig Ninna fra Nordea og Katarina fra Pandora. Vi snakker om, hvordan man kan modne SEO som en forretningsdisciplin, samt hvilke opgaver det kræver at navigere i et stakeholdermiljø med en masse kunder og kollegaer.
  • Linkbuilding
    Nikolaj Østergaard, Bazoom Group
    Det er blevet mere nuanceret at vurdere om et link er godt eller dårligt, og vi snakker derfor om, hvordan man vurderer relevans, autoritet og kvalitet af et link.
  • Migrering
    Lars Skjoldby, Skjoldby & Co
    Migrering af hjemmesider kan både være redesign af en hjemmeside, opgradering, ny platform eller domæne skift. Dagens gæst er Lars Skjoldby fra Skjoldby.com, og vi snakker om følgevirkningerne af dårlig migrering.
  • Unified Commerce
    Olivia Stokholm, Cognito Digital
    I dag har vi endnu engang besøg af Olivia Stokholm fra Cognito Digital, og vi snakker om noget der rør sig i det digitale univers, nemlig Unified Commerce.

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en dialog om dit projekt.

ian-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationData & InsightsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om SEO
    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om SEO