Søg
Vi skaber leads, omsætning og afkast med SEO

SEO bureau i København, Århus og Ålborg

 I over 10 år har vores strategiske og effektive SEO-framework skabt vedvarende resultater for virksomheder og institutioner i både Danmark og Skandinavien. Vores erfaring og dybdegående ekspertise sikrer, at din virksomhed opnår maksimal synlighed over for den rigtige målgruppe.

SEO-bureau med mere end 10 års erfaring

Vi er et erfarent SEO-bureau, der fokuserer på at optimere din virksomheds online synlighed. Vores ekspertise sikrer, at din virksomhed når ud til den ønskede målgruppe på Google, hvilket øger jeres kontakt og engagement med potentielle kunder. Vi arbejder målrettet på at forbedre jeres placering i søgeresultaterne, så I opnår maksimal eksponering og øget trafik til jeres hjemmeside. Vi kan varetage hele SEO-processen, yde rådgivning i hele processen.

Vi kan eksempelvis hjælpe dig, hvis du:

  • har en ambitiøs vækststrategi og ønsker øget vækst online
  • har tabt markedsandele til konkurrenterne på Google
  • ønsker større synergi mellem SEO og Google Ads i kunderejsen
  • skal relancere websitet og ikke vil tabe besøgstrafik i processen
  • vil styrke vidensniveauet, så virksomheden kan varetage SEO selv
  • vil ekspandere forretningen til nye markeder i Norden.

Udgangspunktet for vores arbejde er en solid indsigt i din forretning, din målgruppe og dine målsætninger, så vi kan udforme og eksekvere en skræddersyet, datadrevet SEO-strategi, der sikrer dig de bedste resultater og maksimalt udbytte med hensyn til salg og leads.

For os er det vigtigste at skabe gode relationer, målbare resultater og at realisere de mål, vi sammen opsætter for samarbejdet. Vi er ikke bare en leverandør, men et dedikeret og samarbejdsorienteret SEO-bureau.

Vi arbejder også med Google Ads og Google My Business. Vores holistiske tilgang til Google Marketing gør det muligt for os at sikre din virksomhed den mest effektive og rentable investering af marketingbudgettet.

01 Analyse

Business Case

Vi kortlægger din virksomheds markedsposition på Google og giver dig en objektiv beregning af, i hvilket omfang SEO er en rentabel investering.

Analyser

For at sikre et datadrevet afsæt for samarbejdet kortlægger vi din målgruppes søgevaner på Google og eventuelle tekniske fejl på dit website.
Indledende

02 Opstart

Kick-off-møde

Med afsæt i de indledende analyser fastlægger vi en strategi, en handlingsplan og konkrete målsætninger, som vi kan styre vores indsatser mod.

Quick-wins

Vores første fokus er at skabe hurtige resultater og proof of concept. Med andre ord: Størst mulig værdi for mindst mulig arbejdsindsats.
Indledende

03 Eksekvering

Indhold og links

Vi skriver målrettet indhold med afsæt i jeres målgruppes søgevaner og bygger relevante links, der øger sidernes synlighed på Google.

Rådgivning og undervisning

Vi yder løbende rådgivning og undervisning, der sikrer, at I får mulighed for at overtage opgaverne helt eller delvist, hvis det er det, I ønsker.
Kontinuerlig

04 Rapportering

Rapportering

Vi afrapporterer løbende og sætter et dashboard op i jeres Google Analytics, der viser udviklingen i samarbejdet med fokus på vores fælles mål.

Evaluering

Vi mødes til løbende evalueringsmøder, hvor vi diskuterer vores indsatser, resultaterne heraf og aftaler indsatserne for det videre samarbejde.
Kontinuerlig
VI LEVER AF GODE RELATIONER

Det siger vores kunder

Guide til valg af SEO-bureau

Succes skabes gennem gode relationer

Succesfulde resultater udspringer af et tæt samarbejde mellem kunde og SEO-bureau. Derfor er gode relationer afgørende og et bærende element for drivkraften og resultatskabelsen i samarbejdet. Hvis ikke der er en god kemi og en god mavefornemmelse til stede i de indledende forhandlinger, vil relationen og samarbejdet med al sandsynlighed fejle.

Stil krav om åbenhed og gennemsigtighed

En af styrkerne ved SEO og online marketing generelt er, at alt kan måles og derigennem også dokumenteres, rapporteres og evalueres. Som kunde bør du stille krav om regelmæssig dokumentation af arbejdet, og du bør deltage i regelmæssige evalueringsmøder, hvor du sammen med SEO-bureauet evaluerer samarbejdets fremdrift.

Prioriter specialister over generalister

Nogle bureauer kan arbejde med alt fra SEO til webudvikling, visuelt design, it-infrastruktur, sociale medier, e-mail marketing, trykte reklamer, public relations og meget mere. Det kan være gode kompetencer at få ind i virksomheden, men jo flere forskellige ydelser et bureau tilbyder, jo mindre specialiserede er bureauet typisk i den enkelte ydelse.

Gør vidensdeling til en del af samarbejdet

Udbyttet af arbejdet med SEO øges, hvis du indgår i processen som en aktiv medspiller, der kan præge, udvikle og udfordre arbejdsprocesserne. Samtidig kan der være både økonomiske og forretningsmæssige fordele ved, at du gradvist overtager en del af arbejdet fra SEO-bureauet, efterhånden som du lærer SEO-processerne at kende.

Afstem forventninger på alle niveauer

Afstem forventninger til samarbejdet på alle tænkelige niveauer – både forretningsmæssige forventninger vedrørende budgetter, deadlines og resultater og de mere praktiske forventninger vedrørende leverancer, arbejdsmetoder, dialog og kontakt. Derved minimerer du risikoen for misforståelser og konflikter, der kan føre til samarbejdets ophør.

Tjek op på bindingsperiode og betalingsvilkår

En god SEO-kontrakt har en bindingsperiode på 6 måneder og kan opsiges med måneds varsel derefter. Bindingsperioden på 6 måneder er nødvendig, fordi SEO er en langsigtet proces, der resultatmæssigt kræver en ganske lang tidsramme. Betaling bør ske bagudrettet på månedsbasis og med en mindre up-front-betaling ved kontraktindgåelse.

Læg vægt på datadrevne strategier

Vælg et SEO-bureau der arbejder med datadrevne, indsigtsbaserede strategier med afsæt i en analyse af din målgruppe (søgeordsanalyse), dit website (teknisk analyse) og dine konkurrenter. Uden disse indledende analyser arbejder både du og SEO-bureauet i blinde, og det kommer der sjældent nogle gode resultater ud af.

Få mere at vide

 SEO udgøres af fire områder: teknik, indhold, links og brugersignaler. SEO er med andre ord en mangesidet proces, og din chance for at opnå gode placeringer i søgemaskinerne er betinget af en holistisk indsats på alle fire områder.

Vi er et specialiseret SEO-bureau, der arbejder med de fire områder ud fra en konkret vurdering af, hvilken vægtning af områderne der kan tilvejebringe din virksomhed flest besøgende og flest salg. Læs mere om søgemaskineoptimering.

 Vi har en individuel og differentieret tilgang til alle kunder, men vi har nogle faste processer, som de fleste samarbejder tager afsæt i.

1. SEO Business Case
Forud for samarbejdet udarbejder vi en SEO Business Case. Med Business Casen får I en beregning af jeres økonomiske vækstpotentiale og rentabilitet ved en målrettet SEO-strategi, en kortlægning af jeres markedsposition på Google i forhold til jeres nærmeste konkurrenter og en gennemgang af de indsatsområder, I skal prioritere.

Business Casen giver svar på, hvor lønsom jeres nuværende SEO-indsats er, og i hvilket omfang SEO er en rentabel investering. Samtidig skaber den grundlag for opstilling af klare og realistiske mål for arbejdet, så I bedre kan afstemme forventninger til budget, målepunkter og resultater internet såvel som med et SEO-bureau. Læs mere om vores SEO Business Case.

2. Kick-off-møde
Samarbejdet indledes med et møde, hvor vi sammen fastlægger en strategi, en handlingsplan og konkrete målsætninger, som vi kan styre vores indsatser mod. Vi sikrer os, at målene er realistiske og opnåelige, og vi evaluerer løbende SEO-processen for at sikre, at vi fastholder momentum og retning.

Kick-off-mødet tager afsæt i Business Casen, eventuelle indledende analyser og samarbejdets formelle rammer og danner grundlag for vores videre arbejde. For at sikre et konstruktivt og udbytterigt samarbejde og en god løbende dialog etableres en styregruppe med repræsentanter fra begge parter.

3. Analyser
Forudsætningen for et succesfuldt arbejde med SEO er, at arbejdet baserer sig på en solid viden om jeres målgruppe, website, konkurrenter og markedsposition. Enver god SEO-strategi indeholder derfor en række vidensopbyggende analyser.

Vi udarbejder fire analyser efter behov:

  • Søgeordsanalyse. Kortlægning af forretningsrelevante søgeord og jeres markedsposition på disse ord. Analysen munder ud i en prioriteret liste over søgeord, hvorpå en øget synliggørelse af jeres website kan afstedkomme det største udbytte.
  • Teknisk analyse. Kortlægning af tekniske og indholdsmæssige fejl på jeres website, der har en negativ indflydelse på jeres synlighed på Google, og uudnyttede muligheder, der kan forbedre jeres synlighed.
  • Linkanalyse. Identifikation af styrker og svagheder ved jeres linkprofil og kortlægning af websites der linker til jeres konkurrenter, men ikke til jer. Analysen giver viden om, hvordan I kan øge jeres synlighed og kendskabsgrad gennem linkbuilding.
  • Konverteringsanalyse. Kortlægning af fejl og uhensigtsmæssigheder på jeres website, der har en negativ indflydelse på jeres besøgendes adfærd og købevillighed, og uudnyttede muligheder, der kan forbedre deres adfærd.

Læs mere om vores SEO-analyser.

4. Quick-wins
Hvis vi i den indledende fase af samarbejdet opdager fejl og uhensigtsmæssigheder på jeres website, der nemt kan udbedres, anviser vi konkrete løsningsforslag med det samme. Quick-wins kan eksempelvis omhandle forhold vedrørende indeksering, loadtid (indlæsningshastighed), omdirigeringer og duplikeret indhold.

Eventuelle quick-wins ændrer ikke på, at SEO er en langsigtet proces, og at der kan gå op til flere måneder, før I ser de første resultater af arbejdet – uanset hvilket SEO-bureau i samarbejder med. Erfaringsmæssigt ved vi, at rentabiliteten ved SEO er størst, hvis samarbejdet forløber over en periode på minimum 12 måneder.

5. Eksekvering
Vi eksekverer strategien gennem en række tiltag inden for følgende fire områder. Vi prioriterer ikke nødvendigvis alle områder lige højt, men foretager en konkret vurdering af, hvilken vægtning af områderne der er mest rentabel for jer.

  • Teknisk SEO. Vi vejleder jer i at tage hånd om tekniske fejl og uhensigtsmæssigheder på jeres website, der har negativ betydning for jeres synlighed på Google, og uudnyttede muligheder, der kan forbedre jeres synlighed – med afsæt i den tekniske analyse. Læs mere om tenisk SEO.
  • Indholdsoptimering. Vi søgemaskineoptimerer det tekstlige indhold på jeres website. Optimeringen foretages med afsæt i søgeordsanalysen med henblik på at sikre jer større synlighed og mere trafik på de forretningsrelevante søgeord, vi har identificeret som de mest udbytterige. Læs mere om indholdsoptimering.
  • Linkbuilding. Vi opbygger links til jeres website. Links er den mest betydningsfulde faktor for, hvor synligt websitet er på de forretningsrelevante søgeord, vi har identificeret som de mest udbytterige. Arbejdet med at opbygge links er en løbende proces, som pågår gennem hele samarbejdet. Læs mere om linkbuilding.
  • Optimering af brugersignaler. Vi hjælper jer med at optimere de besøgendes adfærdsmønstre på jeres website, dels for at sikre at de besøgende har den mest værdiskabende adfærd, dels fordi visse typer af adfærdsmønstre har betydning for, hvor synligt jeres website er på Google. Læs mere om brugersignaler.

6. Rådgivning og undervisning
En integreret del af vores samarbejde er rådgivning og faglig sparring. Vi tror på vidensdeling, fordi det giver jer mulighed for at varetage jeres interne SEO-aktiviteter, og fordi resultatet bliver bedre, hvis I indgår i samarbejdet som en aktiv medspiller.

Vi tager løbende en dialog om, i hvilken grad I ønsker at dygtiggøre jer inden for de områder, vi arbejder med. Efter behov kan vi afholde kurser, hvor vi giver jer viden og konkrete strategier, metoder og værktøjer, I kan bruge i det daglige arbejde.

7. Rapportering
Vi fremsender månedlige rapporter med dokumentation af vores arbejde og vores resultater. Rapporterne kan eksempelvis indeholde dokumentation af vores leverancer, jeres positioner på Google, jeres besøgstal og antallet af salg.

Indholdet i rapporterne kan variere alt efter de mål, vi har opstillet. Rapporterne er baseret på data fra analyseværktøjer som Google Analytics og SEMrush. I tillæg til rapporterne sendes ugentlig statistik over jeres positioner på Google.

8. Evaluering
Vi holder kvartalsvise evalueringsmøder, hvor vi sammen evaluerer samarbejdets fremdrift og resultater. Evalueringsmøderne tager udgangspunkt i de rapporter med dokumentation af vores arbejde og vores resultater, vi løbende har sendt til jer.

På baggrund af evalueringen tilrettelægger og justerer vi vores fremadrettede aktiviteter, så vi er sikre på at nå de målsætninger, vi sammen har fastsat. Vi nedjusterer ikke arbejdsindsatsen, hvis vi er ved at nå vores mål, eller vi når målene før tid.

 Vi arbejder med både private virksomheder og offentlige institutioner i stort set alle brancher. Vi har stor erfaring med både B2B-, B2C og e-handel-segmentet på både danske og internationale markeder. Se vores cases.

 Søgemaskineoptimering (SEO) er en løbende og langsigtet proces, og derfor pågår samarbejdet over en længere periode. Vores erfaring er, at rentabiliteten ved SEO er størst, hvis arbejdet pågår over en periode på mindst 12 måneder. De fleste af vores kunder samarbejder med os gennem flere år.

 Vi tror på vidensdeling, fordi udbyttet af samarbejdet med os bliver større, hvis du indgår i samarbejdet som en aktiv og kritisk medspiller. Derfor lærer vi meget gerne vores viden fra os. Men du bestemmer selv, hvor meget du ønsker at engagere dig i vores arbejde.

Download vores nye SEO-bog
Få ny viden om SEO
Download vores nye SEO-bog
Få ny viden om SEO
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel . Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

Step 1 / 3

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet