Søg
White paper om AI-centreret SEO strategi

AI-centreret SEO-strategi

Sådan opnår du vækst på AI-drevne søgemaskiner

 

Gennem en AI-centreret SEO-strategi øger du sandsynligheden for at blive anbefalet og valgt, når potentielle kunder spørger AI-chatbots om relevante løsninger, leverandører eller produkter.

Executive summary: 

I komplekse kunderejser spiller AI-assisterede søgninger en stadig større rolle i den afgørende “messy middle” – hvor muligheder vurderes, og beslutninger modnes og træffes.
  • Ifølge Semrush overhaler AI-søgning de traditionelle søgemaskiner i 2028.
  • Besøgende fra AI-chatbots er 4,4 gange mere tilbøjelige til at konvertere end besøgende fra en traditionel Google-søgning.
  • Vores analyse af over 1.500 marketingprofessionelle viser, at mere end 80 % i dag anvender en kombination af en AI-chatbot og en søgemaskine.
Hos InboundCPH har vi siden AI’s gennembrud for to år siden haft fokus på at forstå og handle på den forandring, AI skaber – både i kundernes beslutningsadfærd og i måden, virksomheder går til markedet på. Vi har analyseret den nye søgeadfærd, eksperimenteret i praksis og gradvist transformeret vores SEO-framework til en AI-first tilgang, designet til at maksimere synlighed og kommerciel værdi i AI-assisterede kunderejser.
I dette whitepaper deler vi vores vigtigste indsigter og erfaringer – strategiske, tekniske og praktiske – så du kan ruste din virksomhed til en ny virkelighed, hvor synlighed ikke handler om at blive fundet, men om at blive valgt.
Få dit whitepaper her