ROAS (Return On Ad Spend)

Hvad er ROAS? Som skrevet ovenfor, så er ROAS en forkortelse for Return on Ad Spend, der handler om hvilket afkast du får ud af, at anvende Google Ads. Her sammenlignes altså omsætningen, som du får ud af Google Ads kampagner med dine samlede udgifter, som du lægger hos Google. ROAS kan beregnes på flere […]

Relaterede søgninger

Hvad er relaterede søgninger? Et eksempel på et relateret søgeord til “kat”, kan være en katteseng, et kradsetræ eller kattesygdomme, for blot at nævne nogle eksempler, for forståelsens skyld. Som skrevet ovenfor, så er relaterede søgninger vigtige i arbejdet med SEO. Dette kan konkluderes ud fra at gode SEO-tekster ikke kun indeholder det primære søgeord, […]

Købemotiver

Hvad er købemotiver? Købemotiver omhandler kundernes behov. Med andre ord, så kan det siges, at en kunde køber fordi der er opstået et behov for en vare eller en serviceydelse. Årsagen til behovet er det, vi kalder for købemotivet. Uanset om du arbejder indenfor B2C eller B2B-verdenen, så er købstyper og købemotiver en fornuftig ide […]

Købsadfærd

Hvad er købsadfærd? Købsadfærd anvendes som et begreb i salgs- og marketings verdenen og omhandler den adfærd kunderne har. Eksempelvis, så vil en kundes købsadfærd komme til udtryk i en kundes beslutningsproces, når han / hun står overfor at skulle købe en vare eller en serviceydelse. En undersøgelse af dine kunders købsadfærd går ud på […]

Styrk din content-strategi

Sidder din content strategi lige i skabet? Som du sikkert allerede ved, er indhold på dit website væsentligt for din synlighed på Google. Du kan have nok så flot og dyrt et website, men har du ikke udarbejdet godt content (i form af tekst), så bliver din virksomhed aldrig fundet i søgeresultaterne på Google. Det eneste, […]

AI-marketing

Hvad er AI-marketing? Det er blevet muligt for marketingfolk at danne et klarere billede af deres målgruppe, end det hidtil har været. Det skyldes udviklingen af big data og avancerede analytiske løsninger. I dette knudepunkt for fremskridt ligger kunstig intelligens (AI) markedsføring. Ved hjælp af data og kundeprofiler lærer AI-værktøjer, hvordan du kommunikerer med dine […]

A/B-splittest

Hvad er A/B-splittest? I en verden der er blevet så digital, som den vi lever i, der svarer antallet af besøgende på et website altså til antallet af muligheder, du har for at udvide din forretning ved at erhverve nye kunder og opbygge relationer ved at imødekomme deres ønsker. Virksomheder vil have besøgende til at […]

Retargeting

Hvad er retargeting? Som skrevet ovenfor så har du højst sandsynligt oplevet, at kigge på et par sko (eller noget andet) på en webshop. Du vælger ikke at købe skoene, og efterfølgende bliver du stalket af annoncer forskellige steder på internettet, som viser præcist de sko du var usikker på om du skulle købe. I […]

Annoncering

Online annoncering vs offline annoncering Der findes to forskellige former for annoncering; nemlig online annoncering og offline annoncering. Lad os se nærmere på forskellene her: Online annoncering. Annoncering online omhandler digital annoncering. Altså marketing der foregår på internettet. Overordnede eksempler herpå kan være SEA (Search Engine Advertising) og SMM (Social Media Marketing). Offline annoncering. Offline annoncering er alt […]

CPM (Cost Per Mille)

Hvad er CPM? CPM (Cost Per Mille) er en betegnelse for den pris, en annoncør betaler for 1.000 annoncevisninger. Annoncerne kan være tekstannoncer, billedannoncer eller videoannoncer på platforme som eksempelvis Google, YouTube, Facebook, blogs og nyhedsmedier. Der er ikke nødvendigvis tale om 1.000 unikke sidevisninger, idet én person kan se den samme annonce flere gange. To […]