Inbound marketing

Hvad er inbound marketing? Inbound marketing er det modsatte af outbound marketing. Outbound marketing Outbound marketing betyder, at virksomheden markedsfører sig via traditionelle TV-reklamer, bannere, telemarketing og reklamer i aviser og blade. Her har virksomheden fuldt kontrol over hvad der bliver markedsført. Inbound marketing Inbound markedsføring handler ikke at pushe marketing ud, men nærmere at […]

Outbound marketing

Hvad er outbound marketing? Outbound marketing er det modsatte af inbound marketing. Inbound markedsføring handler ikke at pushe marketing ud, men nærmere at trække potentielle kunder til sig via fx. vidensindhold og marketing automation. Dette gør online inbound marketing til en meget mindre aggressiv måde at markedsføre sig på som virksomhed. Eksempler på outbound marketing inkluderer […]

UTM

Hvad betyder UTM? UTM står for Urchin Tracking Module og er helt simpelt skrevet en lille kode, som kan kobles på alle URL’er der efterfølgende generere data i Google Analytics, hvor du som marketingansvarlig fx kan følge med i en digital marketing kampagne. Hvad består en UTM af? Det er ganske simpelt at lave en […]

Marketing automation

Hvad er marketing automation? Marketing automation er automatiseret email marketing. Automation betyder simpelt, at tingene bliver sat på autopilot. Det vil sige, at du sætter et system op, som sender de rette e-mails ud på de rette tidspunkter i brugerens rejse. Det kan være en simpel e-mail automation, som blot leverer en velkomstmail, eller et […]

Salgstragt

Hvad er en salgstragt? Rent visuelt giver betegnelsen “salgstragt” god mening, idet salgstragten kort fortalt er hvert trin, som en potentiel kunde skal foretage sig for at blive din kunde. Ved at kende hvert trin kan du bruge taktik til at forbedre antallet af mennesker, der går fra et trin i salgstragten til det næste. […]

KPI (Key Performance Indicator)

Hvad betyder KPI? KPI’er betyder som skrevet ovenfor Key Performance Indicator. Der er ikke blot tale om et målepunkt, men også om en metode til løbende at vurdere, hvordan der performes i forhold til opstillede målsætninger. Uanset om du er en større eller mindre virksomhed, kan du have gavn af at opstille KPI’er for dine […]

Leadgenerering

Hvad er leadgenerering? Den data, der indsamles om potentielle kunder, indsamles ofte gennem det, der kaldes leadgenerering. Leadgenerering er den proces, hvor en virksomhed indsamler kontaktoplysninger på relevante kundeemner, for senere at kunne bruge disse oplysninger i salgs- og marketingøjemed. Kundeemnerne kaldes i den sammenhæng for leads. Der findes mange forskellige måder at indsamle leads […]

Relationsmarketing

Hvad er relationsmarketing? Relationsmarketing er anderledes end andre former for marketing, som altså ofte kun fokuserer på én enkelt transaktion. Relationsmarketing derimod, er ikke normaltvist knyttet til et produkt eller et tilbud. Det indebærer, at en virksomhed, der ønsker at fokusere på relationsmarketing, forfiner deres måde som de driver forretning på for at maksimere værdien […]

Pris for en søgeordsanalyse

Hvad koster en søgeordsanalyse? Prisen for en søgeordsanalyse afhænger af analysens omfang. En analyse, der rummer tusindvis af søgeord på fire forskellige sprog, har naturligvis en højere pris, end en søgeordsanalyse, der har et mere afgrænset antal søgeord og i øvrigt kun fokuserer på det danske marked (dvs. på danske søgeord). Kontakt os hvis I […]

SEM (Search Engine Marketing)

Hvad er SEM? Som skrevet ovenfor, så betyder SEM: Search Engine Marketing. SEM er en fællesbetegnelse for SEO og SEA, hvor man ved SEO arbejder med søgemaskineoptimering og med SEA arbejder med annoncering i søgemaskinerne – eksempelvis Google Ads. Lad os se nærmere på henholdsvis SEO og SEA. Hvad er SEO? Denne form for SEM-arbejde […]