Outsourcing af SEO

Fordele ved outsourcing Outsourcing eller insourcing af opgaverne er en central beslutning. Fordelen ved outsourcing er, at du får adgang til specialiseret ekspertviden, du sparer omkostninger til ansættelse og oplæring af medarbejdere, du opnår resultater hurtigere, du kan skalere indsatsen efter behov, og du kan nemt skifte bureauet ud, hvis ikke arbejdsindsatsen lever op til […]
SEO-priser

Hvad koster SEO? Søgemaskineoptimering (SEO) er en løbende proces, og derfor er investeringen typisk også løbende. De fleste danske SEO-bureauer afregner en fast pris pr. måned. Priserne spænder fra alt mellem 1.000 kr. månedligt op til fuldtidslønninger eller mere. I tillæg hertil kan være interne omkostninger. Nogle bureauer fungerer alene som eksterne strategiske rådgivere, mens andre […]
CPC (Cost Per Click)

Hvad er CPC i marketing? Når man kører marketing kampagner online, findes der forskellige måder at betale denne annoncering på. Ved valg af betalingsformen CPC, så betaler man en pris pr. klik på den pågældende annonce. Det vil sige, at hvis du har en annonce kørerne på fx. Facebook og du betaler via en CPC-aftale, […]
404-fejl

Hvad er en 404-fejl? Når du sender en anmodning til serveren om, at du vil se en side, er det faktisk som hvis du talte med en rigtig person, og ville derfor nogenlunde lyde sådan her: Dig: Jeg vil gerne se din side om 404-fejl. INBOUNDCPH’s server: Okay her kommer den. Men det kan også […]
FTP

Hvad er FTP? FTP blev opfundet tilbage i 1971 af Abhay Bhushan og som skrevet ovenfor, så er FTP en forkortelse for File Transfer Protocol, der er et program der mest bliver brugt til at lægge filer fra en computer op på en webserver – eksempelvis en hjemmeside. Derudover kan FTP anvendes til at hente […]
Influencer marketing

Hvad er influencer marketing? På et grundlæggende niveau er influencer marketing en type social media marketing, der bruger anbefalinger og produktomtaler fra influencers – enkeltpersoner, der har en dedikerede følgere på sociale medier og betragtes som eksperter indenfor deres felt. Influencer marketing fungerer på grund af den store tillid, som influencers har opbygget hos deres […]
PR (Public Relations)

Hvad er PR? PR handler om at få sit budskab, sine produkter, sine services og sin virksomhed frem i det offentlige lys med det formål, at flere bliver interesseret og ser på virksomheden med trygge og positive øjne. Hvad er MPR i relation til PR? MPR betyder marketing public relations, og er i dag stort […]
B2B-marketing

Hvad er B2B-marketing? Når vi arbejder med marketing, er det vigtigt at være opmærksom på, at marketing til virksomheder er meget anderledes end marketing til forbrugere. Derfor findes der en helt anden markedsføringsmetode – B2B-markedsføring. Der skelnes derfor i daglig tale mellem B2B marketing (business-to business) og B2C marketing (business-to-consumer). B2B marketing refererer til enhver […]
Hvorfor er SEO vigtigt?

Hvorfor er SEO vigtigt? Ifølge en undersøgelse fra FDIH starter 8 ud af 10 danskere et planlagt køb med at søge informationer på Google, og i 2019 omsatte den samlede danske onlinehandel for 146 milliarder kr. ifølge Dansk Erhverv. Danskerne søger over 8 millioner gange på Google – hver eneste dag. Hvis din virksomhed skal […]
Konverteringsrate

Hvad betyder konverteringsrate? Konverteringsrate eller konverteringsfrekvens er en af de bedste måder, at måle effektiviteten af din markedsføring på. I modsætning til klikfrekvens eller Pay Per Click (PPC) beskriver konverteringsfrekvensen, hvor god din markedsføring er til at få folk til at gøre, hvad du vil have dem til at gøre (vi kalder dette “konvertering” i […]