PR (Public Relations)

PR er en forkortelse af public relations, som omhandler det omdømme den pågældende virksomhed har hos omverdenen. Formålet er selvfølgelig at opnå en positiv omtale, og dette kan blandt andet opnås ved hjælp af en PR strategi.

blog-outsourcing-af-seo

Hvad er PR?

PR handler om at få sit budskab, sine produkter, sine services og sin virksomhed frem i det offentlige lys med det formål, at flere bliver interesseret og ser på virksomheden med trygge og positive øjne.

Hvad er MPR i relation til PR?

MPR betyder marketing public relations, og er i dag stort set ikke forskellig fra den traditionelle PR. Det har været et omdiskuteret emne tidligere, men eftersom begge fortegnelser har til formål at påvirke omverdenens indtryk af virksomheden, så har størstedelen af virksomheder i dag slået dem samme under ét.

Eksempel på en PR opgave

En af de mest velkendte eksempler på PR er pressemeddelelser.

Dette kan ske på mange forskellige måder, hvorpå en af dem kan være en fortælling om virksomhedens historie, fortalt fra en unik og interessant vinkel.

Hvad er en PR-rådgiver?

En PR-rådgiver hjælper virksomheder med at rådgive og / eller bringe virksomheder frem i medierne. Det er også muligt at arbejde med PR selv, men det kan være meget svært.

Et par tricks hertil, som er gode at bemærke kan være at følge med i medierne for at se, hvad der rør sig lige nu, og sætte en historie op imod dette – hvis du altså har en sand historie, der passer hertil.

Skriv selv artiklen med en interessant vinkel og send den til én (kun en) relevant journalist for at lette hans / hendes arbejde. Sidst men ikke mindst, så husk på at artiklen ikke er direkte reklame for din virksomhed, og derfor så ”sælg” for Guds skyld ikke din virksomhed i artiklen – fokus skal være på historien.

Hvad har PR med SEO at gøre?

Selvom det lyder langt fra hinanden, så har SEO (søgemaskineoptimering) og PR (public relations) faktisk en lighed. Forskellen er blot at SEO er rettet mod søgemaskiner mens PR er rettet mod journalister.

Noget helt andet er, at når en af dine artikler bliver publiceret i et nyhedsmedie, så læser Google det som et godt signal af din virksomhed, som kan bidrage til at give dit websted en højere placering på Google.

Google er så klog, at søgemaskinen godt kan se forskel på hvem der udgiver artiklen. Dvs. at jo større og mere troværdigt et nyhedsmedie der er tale om, jo højere værdi og dermed mere credit får du.

martino-figur-komprimeret

Martino Mike d’Apuzzo

Partner & Senior Digital Advisor

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores marketinganalyse
    Få indsigt i online marketingkanaler
    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing