Mobile-first indexing

Hvad er mobile-first indexing? Mobile-first indexing betyder, at det er mobil-versionen af dit website, som Google indekserer og viser i søgeresultaterne på Google fremfor desktop-versionen (også ved desktop-søgninger). Det giver mening, da størstedelen af befolkningen anvender deres smartphone, når de søger på Google. Indhold der kun findes på desktop-versionen af dit website, vil blive helt […]
Online marketing

Hvad er marketing online? Online markedsføring er markedsføring på internettet. Hele formålet med markedsføring online er, at promovere en virksomhed, dens produkter, services eller et bestemt budskab til potentielle kunder som bruger internettet. Når en bruger eksempelvis anvender Google, et socialt medie eller andet på computeren, så kan brugeren blive eksponeret for markedsføring. Modsætningen af […]
Cache

Hvad er cache? Du kender det højest sandsynligt, hvis du har forsøgt at foretage en fejlfinding på din computer eller haft brug for at rydde din browserhistorik – her er du nemlig nok blevet opfordret til at rydde din cache. Fordele ved cache Fra et brugermæssigt synspunkt er der tre fordele ved cacher. De får […]
CMS

Hvad er et CMS? På et enklere sprog er et indholdsstyringssystem et værktøj, der hjælper dig med at opbygge et website uden at skulle skrive al koden fra bunden. I stedet for at opbygge dit eget system til oprettelse af landingssider, lagring af billeder og andre funktioner håndterer dit CMS alt det for dig. Ud […]
Script

Hvad er et script? Et script er et stykke kode, der udfører en bestemt funktion. Når der tales om et script på internettet, er det som oftest JavaScript, der refereres til. JavaScript er det mest udbredte script-sprog på websites, og alle internetbrowsere understøtter det. JavaScript kan eksempelvis bruges til at validere en formular, som du […]
USP (Unique Selling Proposition)

Hvad er USP? USP er en forkortelse for Unique Selling Proposition eller Unique Selling Point og betegner de fordele og salgsargumenter, som adskiller din virksomhed og dine produkter fra andre virksomheder og andre produkter. Det er med andre ord det, der gør lige netop din virksomhed bedre end konkurrenterne, og de fordele som gør, at […]
Salgskanaler

Hvad er salgskanaler? Salgskanaler er de steder, hvor kunden kan købe dit produkt. Man skelner mellem direkte salgskanaler og indirekte salgskanaler. Direkte salg er salg og varer og tjenester via egne kanaler – det kan være dit website eller din fysiske butik. Indirekte salg er salg af varer og tjenester via tredjeparts kanaler – det […]
Teknisk SEO-analyse

Hvad er en teknisk SEO-analyse? En teknisk analyse er en analyse af jeres websites tilstand set med søgemaskinernes (i praksis Googles) øjne. Analysen viser, om der er tekniske fejl og uhensigtsmæssigheder på jeres website, der har en negativ indflydelse på jeres synlighed i søgemaskinerne, og om der er tekniske muligheder, der kan forbedre jeres synlighed, I endnu ikke udnytter. […]
LinkedIn-annoncering

4 facts om LinkedIn LinkedIn er et socialt medie, som blev grundlagt 5 maj 2003 LinkedIn’s CEO hedder Jeff Weiner LinkedIn’s hovedkvarter ligger i Mountain View, CA LinkedIn har 8700 medarbejdere LinkedIn som medie Den helt store forskel på LinkedIn og Facebook er, at LinkedIn altså som udgangspunkt bruges mere professionelt. Du vil altså ikke […]
Landing page

Hvad er en Landing page? Som beskrevet ovenfor, så omhandler landing page alle undersider på dit website. Eksempler på landingssider kan være en produktkategori, en produktside, en informationsside, et blogindlæg eller lignende. Dine vigtigste landingssider bør altid være tilgængelige via din hovedmenu, så potentielle kunder nemt kan finde frem til dem. Dette kan eksempelvis være […]