Mobilannoncering

Hvad er mobilannoncering? Mobilannoncer er annonceverdenens svar på en forbrugerverden, der er knyttet til deres mobiltelefoner. Mobilannoncering kan forekomme som tekstbaserede annoncer, bannerreklamer, videoer eller endda som mobilspil. I betragtning af den gennemsnitlige skærmstørrelse på mobiltelefoner er annoncerne optimeret til at passe ind i et mindre display område. Mobilannoncering er en væsentlige del af mobil […]

Markedsandel

Hvad er en markedsandel? Markedsandelen som nævnt ovenfor er den procentdel af det samlede salg i en branche, som en bestemt virksomhed har genereret. Markedsandelen beregnes ved at tage virksomhedens salg over perioden og dividere det med det samlede antal salg i branchen i samme periode. Formlen ser dermed således ud: Antal salg over perioden […]

Branding

Hvad er branding? Vi starter med at se nærmere på definitionen af branding. Det er nemlig en enormt kompleks størrelse og kan praktiseres meget forskellige fra virksomhed til virksomhed. For en nærmere forståelse vil vi i stedet vise dig nogle eksempler på brands herunder: Nike Netto MASH Når du læser ordet Nike, så tænker du sikkert […]

Webshop

Hvordan starter man en webshop? Mange mennesker går med tanken om at starte en webshop! Det kan vi godt forstå. Derfor har vi lavet denne guide, hvor vi har opstillet en liste over de overvejelse, man bør gøre sig. Hvad skal din webshop hedde? Du kan lige så godt begynde at tænke over, hvad din […]

B2C (Business To Consumer)

Hvad er B2C? Udtrykket B2C (også kaldet BTC) henviser til processen med at sælge produkter og tjenesteydelser direkte til forbrugere, der er slutbrugerne af en virksomheds produkter eller tjenester. De virksomheder der sælger direkte til forbrugere, kan altså kaldes B2C-virksomheder. Som forretningsmodel adskiller B2C sig markant fra forretningsmodellen B2B, som refererer til handel mellem to […]

B2B (Business To Business)

Hvad betyder B2B? B2B (Business to Business) er en betegnelse for virksomheder, der sælger produkter og tjenesteydelser til andre virksomheder. Dette kan omfatte SaaS-produkter, B2B-marketing firmaer og meget andet. Hvis du ejer en lille virksomhed, bliver du sandsynligvis nødt til at arbejde med en B2B-virksomhed på et eller andet tidspunkt på din rejse. Det er […]

PPC (Pay Per Click)

Hvad er PPC? PPC er en forkortelse for Pay Per Click og betyder “betaling per klik”. Betegnelsen henviser til, at annoncører betaler hver gang en bruger klikker på en af ​​deres online-annoncer – deraf navnet PPC (Pay Per Click). PPC-annoncer findes på mange forskellige annonceplatforme, heriblandt: SEA (Search Engine Advertising). Omfatter eksempelvis tekstannoncer på Google. […]

Marketing Attribution

Hvad er digital attribution? Attribution er den engelske betegnelse for ordet tilskrivning. Dette giver god mening i forhold til dette emne. For det handler om, at tilskrive dine marketingkanaler værdi. Som skrevet ovenfor, så er det fejlagtigt at tro, at den marketingaktivitet der endeligt udløste et køb, er den mest effektive. Det kræver mere data, […]

Google billedsøgning

Bag om Google billedsøgning For at Google skal præsentere dit billede for brugere, der laver en specifik søgning, så er elementerne i billedet nødt til at fortælle Google, hvad det netop er, at billedet omhandler, hvad det hedder og viser. Det forøge chancen for, at lige netop dit billede, vil komme frem i søgeresultaterne og […]

Persona

Hvad er en persona skabelon? Hvad en persona er, har vi i korte træk informeret dig om i vores indledning i toppen af dette indlæg. For at sætte et par flere ord på, så handler udarbejdelsen af en persona om at ‘’lave’’ en skabelon af din ideelle kunde, som du kan inddrage i din marketingstrategi. […]