Videomarketing

Hvad er video marketing? Video marketing er som ordet henviser til et marketingbudskab, som der vises til potentielle kunder via en video. Du kan se et eksempel på videomarketing for INBOUND CPH lige her, hvor Henning fortæller om hvordan vi arbejder, med det formål at potentielle kunder kontakter os for at indgå en aftale med […]

YouTube-annoncering

YouTube annoncering På samme måde som medierne Facebook og Instagram, er YouTube ligeledes vokset. Antallet af brugere af mediet stiger, hvorfor YouTube løbende udvikler sig både for brugerne men også deres kreative annonceringsmuligheder. Virksomheder annoncerer på YouTube, fordi det er verdens 2. mest populære hjemmeside, der har 2 milliarder indloggede besøgende om måneden! Hvis du […]

Facebook-annoncering

4 facts om Facebook 1) Facebook er et socialt medie, stiftet af Mark Zuckerberg. 2) Det sociale medie Facebook, blev stiftet i februar 2004. 3) Navnet Facebook betyder blå bog, og refererer til de bøger som udleveres på universiteterne med billeder af de studerende. 4) Facebook har over 1,86 milliarder brugere verden over. Hvad er […]

E-mail marketing

Hvad er E-mail marketing? Du har sikkert gennem tiden modtaget et nyhedsbrev eller to, fra brands du gerne vil holde dig opdateret på, når der kommer nyheder, tilbud mv. Bemærk dog, at e-mail marketing i dag findes i mange flere udformninger, og det klassiske nyhedsbrev med info om tilbud, og nyheder er derfor kun et […]

Portal

Hvad er en portal? En portal (også kaldet en internetportal) er en hjemmeside på internettet, der fungerer som indgang til bestemte informationer. Indholdet kan være samlet på portalen, eller portalen kan linke til andre hjemmesider, hvor indholdet kan findes. En portal er typisk rettet mod et bestemt emne eller en specifik målgruppe. I slutningen af 1990’erne […]

Markedsføringsstrategi

Hvad er en markedsføringsstrategi? En markedsføringsstrategi indeholder alle de mål som en virksomhed har, som bruges til at lave en samlet plan. Strategien udarbejdes ud fra en markedsundersøgelse som indeholder data om, hvilken retning man skal gå med sin markedsføringsstrategi. Det er vigtigt, at man får foretaget en markedsundersøgelse, fordi uden data, kan man ikke […]

Webinar

Hvad er et webinar? Et webinar er en præsentation, der afholdes i realtid via internettet. Hovedfunktionen ved et webinar er, at en oplægsholder formidler viden til deltagere, der kan være geografisk placerede over hele verden. Det er ofte muligt for deltagerne at interagere med oplægsholderen gennem chatbeskeder. Webinarer kan eksempelvis bruges til formidling af viden og til […]

Instagram-annoncering

Instagram-annoncering Instagram er et medie, der har været i stor vækst de seneste år. Brugere strømme til og Instagram udvikler sig løbende, både for brugerne men også deres kreative annonceringsmuligheder. Med et potentielt publikum på mere end 928 millioner mennesker, er Instagram-annoncer et nøgleværktøj for enhver marketingmedarbejder på sociale medier. Med adgang til moderselskabet Facebooks […]

Google Shopping Feed

Sådan fungerer Google Shopping Ads For at starte et sted er Google Shopping Ads et godt sted. Før vi går videre til Google Shopping Feed, skal du vide hvad Google Shopping Ads er. Google Shopping Ads tillader, at de produkter du sælger på din webshop bliver vist som en annonce i Googles søgeresultater. Google Shopping […]

Google Search Console

Hvad er Google Search Console? Google Search Console er et program som hjælper dig med at overvåge hvad der sker på dit website. Her har du mulighed for at se data, som gør at du bedre forstår, hvordan Google ser på dit website. Denne viden kan du bruge til at lave forbedringer, som Google vil […]