Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights Er du en af dem, som knokler for at hastighedsoptimere dit website, for at opnå en score på 100/100? Så er du ikke alene. Rigtig mange websiteejere arbejder med netop at opnå den højest mulige PageSpeed. Google PageSpeed Insights er uden tvivl et af de mest nyttige og mest anvendte værktøjer for […]
Google My Business

Hvad er Google My Business? Google My Business er et gratis værktøj til virksomheder, som kan bruges til at administrere virksomhedens tilstedeværelse på Google og til at interagere direkte med potentielle kunder på Google. Det er et af de vigtigste SEO-værktøjer til optimering af lokal synlighed, som efterhånden bliver mere repræsenteret i søgeresultaterne på Google. […]
Google Merchant Center

Hvad er Google Merchant Center? Google Shopping giver millioner af kunder mulighed for at gennemse, sammenligne og købe produkter online. Funktionen hjælper altså virksomheder, med at nå ud til flere forbrugere og øge salget af produkter. For at få mest muligt ud af Google Shopping og få optimale resultater i form af klik og konverteringer, […]
Google Keyword Planner

Hvad er Google Keyword Planner? Google Keyword Planner er et værktøj, som kan give dig viden om, hvor mange der søger efter specifikke søgeord på Google. Værktøjet Google Keyword Planner har været tilgængeligt i en hel del år, hvorfor det gennem tiden er blevet en stor del af mange marketingfolks hverdag, at arbejde med netop […]
Åbningsrate

Hvad er en åbningsrate? Når først du begynder at beskæftige dig med e-mail marketing, er din åbningsrate noget du vil tænke meget over, arbejde med og forsøge at forbedre. Åbningsraten er nemlig den procentdel af abonnenter, som vælger at åbne en bestemt e-mail, ud af dit samlede antal abonnenter, som har modtaget mailen. Rigtig mange […]
E-mail permissions

Hvad er e-mail permissions? E-mail permissions eller på dansk; tilladelse til at sende e-mails, er meget vigtigt uanset hvilken type virksomhed du har. At sende en e-mail til en person, der ikke har accepteret at modtage e-mails fra dig, kan skade dit brands omdømme og forhindre fremtidige e-mails i at nå dine kunders indbakker. Derfor […]
Storytelling

Hvad er storytelling? Ordet storytelling taler stort set for sig selv. Storytelling handler om at fortælle historier. Det handler om at bruge historier til at engagere dit publikum, eller at gøre noget mere klart – som tidligere beskrevet. Historier er meget lettere at huske end enkle fakta. Historier er også behagelige; de stimulerer din fantasi. […]
Omni channel

Hvad er Omni channel? Du har sikkert allerede hørt om single channel, multi channel, cross channel og sidst men ikke mindst omni channel? Men har ligesom mange andre, ret så svært ved at forstå dig på forskellighederne. Er det tilfældet? Så få et overblik her. Single channel betyder, at du sælger dine produkter via en […]
Quality Score

Hvad er Quality Score? Din Quality Score er Googles vurdering af kvaliteten og relevansen af både dine søgeord og selve dine Google Ads-annoncer. Det bruges til at bestemme din pris pr. klik (CPC) og ganget med dit maksimale bud, for at bestemme din annoncerangering i annonce auktion processen. Din Quality Score afhænger af flere faktorer, […]
B2B-købsadfærd

Hvad er købsadfærd? Denne artikel har fokus på B2B-virksomheder og denne tekst vil derfor være relevant for producentmarkedet og andre virksomheder der handler med hinanden. For en god ordens skyld, så starter vi fra en ende af, med definitionen på, hvad købsadfærd egentlig er for en størrelse. Begrebet anvendes i salgs- og marketingverdenen og vedrører […]