Linkbuilding-tips

Hvad er linkbuilding? Linkbuilding kan deles op i to kategorier. Der findes nemlig både intern linkbuilding og ekstern linkbuilding. Intern linkbuilding Interne links er de links, som du laver på dit eget website og som der linker fra en specifik side til en anden specifik side – internt. Ekstern linkbuilding Eksterne links kan være udgående […]

Metadata

Hvad er metadata? Metadata er vigtigt for enhver der gerne vil have besøgende fra Google. Herunder ser du et eksempel fra Google på en af InboundCPH’s title tags og meta descriptions: Som du nok kan genkende, så er det dette formatet, der dukker op på Google hver gang du laver en søgning. Der vises altså […]

Pipeline

Hvad betyder pipeline? Som skrevet ovenfor så bliver pipeline anvendt inden for salg. De kunder som ligger i pipeline, er dem, som sælgerne er i gang med, men som endnu ikke er lukket. Oversættelsen af pipeline fra Amerikansk til danske er rørledning, hvilket giver god mening. Især ved B2B-salg, der afsluttes et køb sjældent samme […]

Schema markup

Hvad er schema markup? Schema markup er en fantastisk måde at hjælpe dit websted med at skille sig ud fra dine SEO-konkurrenter. Her er hvorfor du har brug for Schema og en Schema guide til, hvordan du tilføjer det til dine websider. Schema markup, der findes på Schema.org, er en form for mikrodata. Når det […]

Touch points

Hvad er Touch Points? Touchpoints er en del af kunderejsen og fungerer som berøringer der dukker op når virksomheder og kunder interagerer med hinanden. Touch points omhandler altså de mest væsentlige øjeblikke i kunderejsen, som allerede starter før kunden køber produktet, mens kunden køber samt efter kunden har købt produktet. Kunderejse – eksempel på 3 […]

Nyhedsbrev

Hvad er et nyhedsbrev? Du er helt sikkert stødt på et nyhedsbrev før eller siden. Mange af os tilmelder os nyhedsbreve fra virksomheder vi godt kan lide at handle hos, eller som vi ønsker opdateringer fra – men hvorfor sender mange virksomheder nyhedsbreve ud som en del af deres e-mail marketing? Og hvorfor bør du […]

SERP

Hvad er SERP? Konkurrencen om de gode placeringer i de organiske resultater – altså sider som du naturligt arbejder med at få højt op i søgeresultaterne, er hård. I kombination med den teknologiske udvikling inden for søgning betyder, at det er vigtigere end nogensinde for digitale marketingfolk at vide, hvordan søgninger fungerer, og hvad de […]

ROI (Return On Investment)

Hvad er ROI? ROI er som skrevet ovenfor en forkortelse for Return of investment, som omhandler en beregning af afkastet på en investering. Ved denne udregning, finder du frem til hvor attraktiv investeringen er samt om den er rentabel eller ej. Du kan bruge formlen med udregningen af ROI til stort set alle investeringer, som […]

Rank tracker

Hvad er en rank tracker ? Du vil helt sikkert få brug for at anvende en rank tracker til at holde øje med, hvordan dine sider performer i søgemaskinerne ud fra de søgeord, som du er interesseret i. Hvorfor er en rank tracker vigtig? Det er vigtigt at måle resultatet af den indsats, du lægger […]

Nofollow-links

Hvad er nofollow-links? Links fra hjemmesider med stor autoritet i søgemaskinernes øjne kan have meget stor værdi for dit website og ikke mindst din SEO. Men der er stor forskel på, om de der linker anvender dofollow-links eller nofollow-links, når de peger links mod dit website. Når et eksternt website linker ind til dit med […]