Dofollow-links

Hvad er dofollow-links? Uanset hvad, så kommer vi ikke udenom at links spiller en stor rolle indenfor SEO. Du gør derfor klogt i, både at arbejde med linkbuilding og udgående links fra dit website. Det vil sige, at få eksterne websites til at linke til dig og selv linke ud til eksterne – hvis det […]

Digital strategi i B2B-virksomheder

Hvad er en digital strategi? Uanset om du arbejder indenfor B2B eller B2C, så anbefales du altid at udarbejde en digital strategi for din markedsføring. Vi kommer ikke udenom om, at internettet er kommet for at blive og det går kun i en retning – digital markedsføring bliver vigtigere og vigtigere for os alle. Uanset […]

Cross channel

Hvad betyder cross channel? Cross channel er det modsatte af multi channel. Multi channel betyder, at du sælger dine produkter via flere kanaler. Det kan eksempelvis være en webshop og en fysisk butik. Webshoppen og butikken spiller ikke sammen, de har hver deres forretningside, ledelse, afdelinger og medarbejdere, der arbejder på hver deres måde. Cross […]

Brugerrejse

Hvad er en brugerrejse? En brugerrejse kan sidestilles med en købsproces. Rejsen starter fra den dag, at brugeren eller kunden bevidst eller ubevidst føler trang til at undersøge markedet for et produkt eller en serviceydelse. Når en brugerrejse analyseres, så bliver virksomheden klogere på, hvordan brugernes oplevelse er i forhold til at handle med virksomheden. […]

B2B-marketingmix

Hvad er et B2B-marketingmix? I et B2B-marketingmix, der bliver de 4 P’er til 7 P’er. De fleste kender til de 4 P’er, enten fra deres skoletid eller på arbejdspladsen. Dog er de 7 P’er for mange stadig ukendt – også for dem der arbejder indenfor B2B, hvor de ellers er meget relevante. Det ville være […]

B2B-marketingstrategi

Hvad er en B2B marketingstrategi? En B2B–marketingstrategi er det modsatte af en B2C-marketingstrategi. Ved B2C omhandler strategien det at markedsføre sig fra business til consumer, som altså er slutforbrugeren (en privat person). En B2B-marketingstrategi henvender sig ikke til privatpersoner men i stedet til virksomheder eller andre organisationer. Det vil sige, at der bliver markedsført ‘’from business […]

B2B-kommunikation

Hvad er B2B-kommunikation? Definitionen af kommunikation er en interaktion mellem to eller flere mennesker. Faktisk kommunikerer vi mennesker mere end vi selv tror, da vi hele tiden kommunikerer i og med vores omgivelser – både bevidst og faktisk også ubevidst. Spørger du en kommunikationsforsker, så vil han eller hun sige til dig, at de grundlæggende […]

B2B-annoncering

Hvad er B2B-annoncering? Først og fremmest, så skal det nævnes at der er forskel på B2B-annoncering og B2C-annoncering. Den helt store forskel er den målgruppe som annonceringen henvendes til. På B2C-markedet promoveres en virksomheds produkter eller services over for private forbrugere, som bliver betegnet som de endelige slutbrugere. Hvorimod der på B2B-markeder er tale om […]