Webinar

Et webinar er en online præsentation, der afholdes via internettet i realtid. Det er med andre ord en online begivenhed, der forbinder en eller flere oplægsholdere med et ofte stort antal deltagere via internettet. Læs mere og få gode råd til afholdelse af et webinar her.

blog-google-analytics

Hvad er et webinar?

Et webinar er en præsentation, der afholdes i realtid via internettet. Hovedfunktionen ved et webinar er, at en oplægsholder formidler viden til deltagere, der kan være geografisk placerede over hele verden. Det er ofte muligt for deltagerne at interagere med oplægsholderen gennem chatbeskeder.

Webinarer kan eksempelvis bruges til formidling af viden og til markedsføring af en virksomhed. Hos InboundCPH holder vi eksempelvis gratis webinarer om blandt andet SEO, hvor vi deler vores viden til deltagerne, og dermed samtidig giver deltagerne mulighed for at lære os bedre at kende.

Eksempel på et webinar.


Gode råd til et webinar

Som deltager til et webinar anbefaler vi, at du:

  • har en stabil internetforbindelse
  • møder op til webinaret via det indsendte link i god tid
  • sætter strømstik til din bærbare computer under webinaret
  • bruger hovedtelefoner for at forbedre lyden
  • lukker unødvendige computerprogrammer ned under webinaret.

Som oplægsholder til et webinar anbefaler vi, at du:

  • har en stabil internetforbindelse
  • sætter strømstik til din bærbare computer under webinaret
  • bruger en god mikrofon eller et godt headset
  • bruger et godt videokamera
  • har dialog med deltagerne via chat eller afstemninger.

Webinarsystemer

Der findes mange forskellige webinar-systemer. Blandt de mere populære er:

Det er ikke længere, som tidligere, nødvendigt at installere ekstra software og specielt udstyr.

Det er en fordel, hvis den valgte software giver mulighed for:

  • skærmdeling
  • skærmdeling og videodeling i samme skærmbillede
  • flere samtidige oplægsholdere
  • et højt antal deltagere (100+)
  • chatfunktion
  • afstemninger
  • automatisk mailudsenelse før og efter webinaret.

Hvordan kan webinarer bruges?

Webinars kan med succes bruges til mange forskellige ting, som deltager kan det både være til at booste din eller en medarbejders viden omkring et specifikt emne. Som afholder af et webinar, kan det også være med forskellige mål for øje.

Webinar til læring

Som underviser kan du nå ud til et bredere publikum af studerende, da de ikke behøver at bruge tid og penge på rejser. Deltagerne kan tilgå dit webinar hvor som helst, så længe de har internet.

Hvis du afholder et webinar kan også undgå omkostninger i forbindelse med leje af konferencerum, mad og andre udgifter, som giver dig mulighed for at opkræve mindre for arrangementet og dermed have flere deltagere.

Mange virksomheder bruger webinarer til uddannelse og opdatering af deres medarbejderes faglige kompetencer. I dagens hurtige verden er det kun dem, der følger med i branchens nyeste trends, der kan få succes.

Webinar til markedsføring

Marketing er et område, hvor webinarer kan give størst fordel. Idet et webinar ofte hjælper dig, med at opbygge et langsigtet personligt forhold til dine kunder. Hvis du kan formidle en ekspertviden til deltagerne, inden for et givet emne, så vil de ofte i langt højere grad stole på dig og dermed være tilbøjelige til at købe dine produkter eller tjenesteydelser.


Ofte stillede spørgsmål

Hvad er et webinar?

Et webinar er i al sin simpelhed en online præsentation, der afholdes via Internettet i realtid. Man kan anskue det som et seminar via internettet.

Hvilke webinarsystemer findes der?

Blandt de mest populære webinarsystemer er Zoom, BigMarker, GoToWebinar og danske TwentyThree.

Hvad koster det at afholde et webinar?

Priserne for de mest udbredte webinarsystemer starter omkring 1.000 kr. månedligt. Dertil kommer et engangsbeløb til indkøb af mikrofon og videokamera .

svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores marketinganalyse
    Få indsigt i online marketingkanaler