Få vores marketinganalyse

Marketingkanaler 2020

Top_3

Online marketingkanaler 2020

Analysen Online marketingkanaler 2020 sammenligner effekten og udbyttet af online marketingkanaler i Danmark og giver dig et analytisk funderet input til de prioriteringer af online marketingindsatsen, som er nødvendige for at sikre, at du sammensætter dit marketingmix hensigtsmæssigt.

Analysen er baseret på 122 millioner besøg på 65 danske websites i perioden 1. januar 2019 til 31. december 2019. Data er indhentet fra Google Analytics, Google Ads og Facebook og omfatter et bredt og alsidigt udvalg af danske virksomheder i både e-handel-, B2B- og B2C-segmentet.

Brug eksempelvis marketinganalysen til at vurdere, om du bruger dine ressourcer på de online marketingkanaler, der er bedst til at tiltrække trafik og generere salg, og om du formår at fastholde brugerne på dit website i lige så høj grad som andre virksomheder i samme segment.

Online marketingkanaler 2020 er tredje udgave af analysen, som vi udgiver hvert år. Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til sammensætning af dit marketingmix, er du meget velkommen til at kontakte os. Hent marketinganalysen gratis ved at udfylde formularen nedenfor.

Online marketingkanaler 2020

Download analysen

Udfyld formularen her for at downloade marketinganalysen Online marketingkanaler 2020. Ved download tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev (kan afmeldes til enhver tid).

Information om analysen:

  • Udgivet: 2020
  • Sider: 16-23 (alt efter version)
  • Sprog: Dansk
  • Format: PDF
  • Pris: Gratis

    Højdepunkter fra marketinganalysen

    Organisk trafik udgør den største andel af alle besøgende

    Organisk trafik udgør den største andel af alle besøgende online (mellem 43 og 48 %) efterfulgt af betalt trafik (mellem 23 % og 36 %), henvisningstrafik (mellem 4 % og 20 %), trafik fra sociale medier (mellem 6 % og 9 %) og mails (mellem 3 % og 9 %).

    Organisk og betalt trafik genererer flest salg online

    Organisk trafik foretager den største andel af alle køb online (45 %) efterfulgt af betalt trafik (39 %), henvisningstrafik (9 %), trafik fra mails (5 %) og sociale medier (2 %). Det er ikke ensbetydende med, at organisk trafik har den højeste konverteringsrate.

    Virksomheder køber 30 % af alle websitebesøgende

    Danske virksomheder betaler sig gennemsnitligt til 30,36 % af alle websitebesøgende (direkte trafik ikke medregnet). E-handel-virksomheder køber den største andel (36 %), efterfulgt af B2C-virksomheder (30 %) og B2B-virksomheder (23 %).

    svg-left
    svg-right

    Kom i dialog med os

    Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Henning Madsen og få en dialog om dit projekt.

    henning-figur
    Vi har modtaget din forespørgsel

    Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

    På gensyn

    Step 1 / 3

    close icon

      Step 1 / 3 - Vælg projekttype

      Få en dialog om dit projekt

      Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

      Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
      Step 2 / 3 - Projekt information

      Beskriv dit projekt så godt du kan

      Step 3 / 3 - Dine oplysninger

      Vi har brug for dine oplysninger nedenfor