Analysen Online marketingkanaler 2020 sammenligner effekten og udbyttet af online marketingkanaler i Danmark og giver dig et analytisk funderet input til de prioriteringer af online marketingindsatsen, som er nødvendige for at sikre, at du sammensætter dit marketingmix hensigtsmæssigt.
Analysen er baseret på 122 millioner besøg på 65 danske websites i perioden 1. januar 2019 til 31. december 2019. Data er indhentet fra Google Analytics, Google Ads og Facebook og omfatter et bredt og alsidigt udvalg af danske virksomheder i både e-handel-, B2B- og B2C-segmentet.
Brug eksempelvis marketinganalysen til at vurdere, om du bruger dine ressourcer på de online marketingkanaler, der er bedst til at tiltrække trafik og generere salg, og om du formår at fastholde brugerne på dit website i lige så høj grad som andre virksomheder i samme segment.
Online marketingkanaler 2020 er tredje udgave af analysen, som vi udgiver hvert år. Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til sammensætning af dit marketingmix, er du meget velkommen til at kontakte os. Hent marketinganalysen gratis ved at udfylde formularen nedenfor.
Udfyld formularen her for at downloade marketinganalysen Online marketingkanaler 2020. Ved download tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev (kan afmeldes til enhver tid).
Information om analysen:
Organisk trafik udgør den største andel af alle besøgende online (mellem 43 og 48 %) efterfulgt af betalt trafik (mellem 23 % og 36 %), henvisningstrafik (mellem 4 % og 20 %), trafik fra sociale medier (mellem 6 % og 9 %) og mails (mellem 3 % og 9 %).
Organisk trafik foretager den største andel af alle køb online (45 %) efterfulgt af betalt trafik (39 %), henvisningstrafik (9 %), trafik fra mails (5 %) og sociale medier (2 %). Det er ikke ensbetydende med, at organisk trafik har den højeste konverteringsrate.
Danske virksomheder betaler sig gennemsnitligt til 30,36 % af alle websitebesøgende (direkte trafik ikke medregnet). E-handel-virksomheder køber den største andel (36 %), efterfulgt af B2C-virksomheder (30 %) og B2B-virksomheder (23 %).
Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Henning Madsen og få en dialog om dit projekt.
Step 1 / 3