Få vores marketinganalyse

Marketingkanaler 2021

Top_3

Online marketingkanaler 2021

Analysen Online marketingkanaler 2021 sammenligner effekten og udbyttet af online marketingkanaler i Danmark og giver dig et analytisk funderet input til de prioriteringer af online marketingindsatsen, som er nødvendige for at sikre, at du sammensætter dit marketingmix hensigtsmæssigt.

Analysen er baseret på 130 millioner besøg på 82 danske websites i perioden 1. januar 2020 til 31. december 2020. Data er indhentet fra Google Analytics og omfatter et bredt og alsidigt udvalg af danske virksomheder i både e-handel-, B2B- og B2C-segmentet.

Brug eksempelvis marketinganalysen til at vurdere, om du bruger dine ressourcer på de online marketingkanaler, der er bedst til at tiltrække trafik og generere salg, og om du formår at fastholde brugerne på dit website i lige så høj grad som andre virksomheder i samme segment.

Online marketingkanaler 2021 er fjerde udgave af analysen, som vi udgiver hvert år. Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til sammensætning af dit marketingmix, er du meget velkommen til at kontakte os. Hent marketinganalysen gratis ved at udfylde formularen nedenfor.

Online marketingkanaler 2020

Download analysen

Udfyld formularen her for at downloade marketinganalysen Online marketingkanaler 2021. Ved download tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev (kan afmeldes til enhver tid).

Information om analysen:

  • Udgivet: 2021
  • Sider: 22
  • Sprog: Dansk
  • Format: PDF
  • Pris: Gratis

    Højdepunkter fra marketinganalysen

    Google er den dominerende marketingkanal

    Trafik fra Google (organisk og betalt) udgør mellem 74 og 88 % af alle besøgende. Det er en stigning fra sidste år, hvor trafik fra Google udgjorde mellem 71 og 84 % af alle besøgende, og forrige år, hvor trafik fra Google udgjorde mellem 47 og 62 % af alle besøgende.

    Organisk trafik udgør den største andel af alle besøgende

    Organisk trafik udgør mellem 34 og 50 % af alle besøgende efterfulgt af betalt trafik, der udgør mellem 31 % og 45 % af alle besøgende. Til sammenligning udgør trafik fra sociale medier og mails kun sammenlagt mellem 11 og 17 % af alle besøgende.

    Henvisningstrafik har den højeste konverteringsrate til salg

    Henvisningstrafik har den højeste konverteringsrate til salg (4,57 %) efterfulgt af betalt trafik (2,15 %), mails (2,10 %), organisk trafik (1,47 %) og sociale medier (0,59 %). Det er ikke ensbetydende med, at henvisningstrafik generer flest salg.

    Betalt og organisk trafik genererer flest salg online

    Betalt trafik foretager den største andel af alle køb online (45,4 %) efterfulgt af organisk trafik (40,9 %) og trafik fra mails (7,0 %), henvisninger (5,1 %) og sociale medier (1,6 %). Det er ikke ensbetydende med, at organisk trafik har den højeste konverteringsrate.

    svg-left
    svg-right

    Kom i dialog med os

    Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Henning Madsen og få en dialog om dit projekt.

    henning-figur-komprimeret
    Vi har modtaget din forespørgsel

    Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

    På gensyn

    Step 1 / 3

    close icon

      Step 1 / 3 - Vælg projekttype

      Få en dialog om dit projekt

      Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

      Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
      Step 2 / 3 - Projekt information

      Beskriv dit projekt så godt du kan

      Step 3 / 3 - Dine oplysninger

      Vi har brug for dine oplysninger nedenfor