Søgemaskineoptimering (SEO)

Panasonic
Pronestor
Dfds Seaways
Blockbuster
Zyxel
Aller Media
Bonnier Publications
IDEmøbler
Berlingske Media
Expedia
Stylepit
Spies
Trollbeads
HRS
AlfaPeople
Kamstrup
BRF Kredit
Oticon Medical
Radiometer
Carl Hansen & Søn
InkClub
CDON.com
ILVA
Audi

Få mere trafik og flere kunder online

De fleste kunder træffer deres købsbeslutninger på baggrund af online søgninger, og søgemaskinerne er derfor den største og vigtigste trafikkilde online. Søgemaskineoptimering (SEO) går ud på at optimere jeres website og online omdømme med henblik på at sikre, at websitet vises øverst i søgemaskinerne, når jeres målgruppe foretager en relevant søgning. Derved får I flere besøgende på websitet, flere kunder og en maksimeret indtjening.

Søgemaskineoptimering er en omkostningseffektiv og vedvarende markedsføringsmetode, fordi det ikke koster jer noget at være synlige i søgeresultaterne, og fordi jeres øgede synlighed typisk har en langvarig og holdbar effekt – hvis altså søgemaskineoptimeringen foretages på den rigtige måde.

Få en seriøs og passioneret samarbejdspartner

Med InboundCPH får du og din organisation en seriøs og passioneret samarbejdspartner, der sætter sig grundigt ind i jeres forretning, jeres målgruppe og jeres målsætninger, så vi kan fastlægge en skræddersyet handlingsplan, der sikrer jer størst mulig succes. Vi arbejder udelukkende med søgemaskineoptimering (SEO), Google AdWords og konverteringsoptimering, og vi prioriterer grundighed og ansvarlighed frem for vækst, for vi vil være de bedste i vores branche.

Vores SEO-processer er gennemprøvede og baserer sig på erfaringer skabt helt tilbage fra 1998, hvor SEO blev introduceret i Danmark. De sikrer, at vi når i mål, og at I som kunde altid har fuldt overblik over projektet, økonomien og resultaterne. Vi er konstant på højde med den teknologiske udvikling, og vi tilpasser løbende vores strategier og metoder til søgemaskinernes krav og sorteringsalgoritmer.

Kontakt osSEO-potentialeanalyse

Aller Media

1 million unikke besøgende

Strategisk rådgivning, uddannelse af mere end 200 medarbejdere og struktureret linkbuilding har gjort Aller i stand til at fastholde 1 million unikke besøgende om måneden. Læs mere.

Det siger vores kunder

Sådan arbejder vi med SEO

Vi anvender dokumenterede og effektive strategier, og vi arbejder med fuld gennemsigtighed. Det gør vi, fordi det sikrer jer maksimal tryghed for, at I får den kvalitet, der skal til for at opnå optimale resultater, men også fordi det er vigtigt for os at skubbe viden om SEO over i jeres lejr, så I internt bliver i stand til at forme jeres egen SEO-strategi.

Som kunde har I fuld indsigt i, hvordan vi arbejder, og hvilke resultater vi skaber. Ikke kun fordi det er jer, der betaler, men også fordi det er jer, der i sidste ende står både etisk og praktisk til ansvar for det, vi laver. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Forventninger og målsætninger

Det er vigtigt for os, at vi får afstemt hinandens forventninger til samarbejdet og de mål, I ønsker at opnå. Derfor opstiller vi i samarbejde med jer konkrete mål, som vi kan styre vores indsatser mod. Det kan eksempelvis være, I har et ønske om, at:

  • øge salget
  • skabe flere leads
  • styrke jeres brand
  • øge antallet af tilmeldinger til et nyhedsbrev
  • øge antallet af tilbagevendende besøgende
  • forbedre konverteringsraten
  • bruge færre ressourcer på support og kundeservice.

Den indledende opstilling og vurdering af jeres målsætninger danner grundlaget for det videre arbejde. Vi sikrer os naturligvis, at målsætningerne er realistiske og opnåelige, så I ikke smider penge ud af vinduet, og vi evaluerer løbende vores arbejde, så vi holder os på rette spor.

Analyser

Der findes ikke to websites, der er ens, og derfor findes der heller ikke én universel SEO-løsning, der passer til alle. Indledningsvist foretager vi derfor en række analyser for at fastslå, hvordan jeres website kan udnytte sit fulde potentiale. På den baggrund kan vi fastlægge en individuelt tilpasset handlingsplan og mere effektivt arbejde hen mod vores opstillede mål.

Teknisk analyse

Vi foretager en teknisk analyse af jeres website for at fastslå, om der er tekniske problemer, der har indflydelse på jeres online synlighed. Vi analyserer desuden Google Search Console med henblik på at afdække, hvordan Google vurderer og indekserer jeres website. Den tekniske analyse munder ud i en prioriteret liste over opgaver og problemer, der skal løses. Læs mere om vores tekniske analyse.

Søgeordsanalyse

Vi foretager en søgeordsanalyse med henblik på at udvælge og prioritere de søgeord og søgefraser, der har den største effekt i forhold at indfri de opstillede mål. På den baggrund kan vi effektivt og målrettet optimere indholdet på jeres website. Vi bruger naturligvis ikke tid på søgeord, der ikke har et signifikant antal søgninger om måneden, og søgeord hvor konkurrencesituationen umuliggør en god placering i søgeresultaterne. Læs mere om vores søgeordsanalyse.

Linkanalyse

I tillæg til søgeordsanalysen foretager vi en linkanalyse af alle indgående links (linkhenvisninger fra andre websites) til jeres website. På baggrund af linkanalysen lægger vi en strategi for, hvordan vi kan styrke jeres eksterne linkprofil, hvordan vi kan erhverve nye kvalitetslinks, hvordan vi kan uskadeliggøre links af tvivlsom kvalitet, og hvordan vi i øvrigt kan optimere jeres website. Læs mere om vores linkanalyse.

Konkurrent- og markedsanalyse

Endelig foretager vi en konkurrent- og markedsanalyse, hvor vi sammenligner jeres nuværende SEO-indsats med et øjebliksbillede af jeres vigtigste konkurrenters indsats. På den baggrund kan vi lægge en konkret strategi for, hvor jeres bedste muligheder for vækst ligger, og hvordan I kan blive mere synlige end jeres konkurrenter. Læs mere om vores konkurrent- og markedsanalyse.

Strategi og handlingsplan

På baggrund af vores fælles mål og succeskriterier, vores indledende analyser og en grundig dialog med alle relevante interessenter i jeres virksomhed udarbejder vi en gennemarbejdet SEO-strategi og en konkret handlingsplan, så vi effektivt og målrettet kan arbejde os hen mod målene.

Strategien og handlingsplanen bygger på en solid viden om og forståelse af jeres virksomhed, jeres produkter, jeres website, jeres markedsposition, jeres konkurrenter og jeres målgruppe. Derved sikres en målrettet og effektiv arbejdsindsats, der skaber mærkbare og varige resultater.

Implementering

Ved implementeringen af den handlingsplan, vi har fastlagt i den indledende fase, arbejder vi med to overordnede områder: on-page søgemaskineoptimering og off-page søgemaskineoptimering. On-page SEO handler om optimering af selve jeres website, hvilket groft sagt inkluderer den tekniske platform og det synlige indhold. Off-page SEO handler om optimering af eksterne elementer – i praksis linkbuilding.

Platformsoptimering

Vores tekniske analyse munder ud i en konkret og prioriteret plan for, hvordan I kan forbedre jeres tekniske platform, så I opnår bedre placeringer i søgeresultaterne. Planen kan eksempelvis omfatte forhold vedrørende loadtid, mobilvenlighed, url-strukturer, omdirigeringer og duplikeret indhold.

Vores tekniske medarbejdere gennemgår planen med de rette interessenter, eksempelvis jeres interne webafdeling eller et eksternt webbureau, og sammen sikrer vi, at implementeringen af planen forløber, som den skal, så I opnår de ønskede resultater.

Indholdsoptimering

Med en solid kombination af viden og kompetencer inden for kommunikation, markedsføring og søgemaskineoptimering skaber vi indhold, der sikrer jer øget organisk trafik fra Google, synlighed på flere søgeord, højere konverteringsrater og et øget salg. Vi skriver indsigtsfulde og inspirerende tekster, for vi ved, at indholdet først og fremmest skal læses af mennesker – ikke søgemaskiner.

Foruden det rent tekstmæssige arbejder vi også med:

  • strukturering af indhold
  • layout og brugervenlighed
  • interne links
  • billedoptimering
  • overskrifter
  • sidetitler
  • meta-beskrivelser.

Hvis I selv ønsker at stå for indholdsoptimeringen, afholder vi meget gerne målrettede workshops for jeres medarbejdere. Læs mere om vores indholdsoptimering.

Linkbuilding

Linkbuilding er kernen i en enhver succesfuld SEO-strategi, for mens indholdet fortæller Google, hvilke søgeord jeres website skal indekseres under, er det antallet af relevante kvalitetslinks, der fortæller Google, hvor høj placering jeres website skal have i søgeresultaterne.

Vi arbejder blandt andet med at skabe kvalitetslinks fra:

  • jeres netværk (leverandører, samarbejdspartnere og kunder)
  • brancheforeninger
  • blogs
  • nyhedsmedier
  • sociale medier
  • gæsteindlæg på relevante blogs og websites.

Vi fokuserer på linkbuilding, der skaber langsigtede og vedvarende resultater, og som samtidig er med til at promovere jeres virksomhed. Vi benytter aldrig metoder, der strider mod søgemaskinernes regler, for vi vil ikke risikere, at jeres website bliver udelukket fra søgeresultaterne. Læs mere om linkbuilding.

Migrering og relancering

Vi kan naturligvis også hjælpe jer, hvis I skal migrere jeres website til en anden platform eller et andet domæne. Vi gennemgår alle faldgrupper med jer inden lanceringen af jeres nye website, så vi er sikre på, at SEO-værdien fra det gamle website overføres til det nye website. Vi bistår også med at inkorporere Google Analytics og Google Search Console på jeres nye platform eller nye domæne.

Hvis ikke SEO tænkes ind i processen fra start, risikerer I at miste jeres placeringer i søgemaskinerne. Vi bliver af og til indkaldt til brandslukning efter en SEO-mæssigt mislykket migrering, og desværre er det ikke let at rette op på, når først det er gået galt. I bør derfor altid rådføre jer med os, før I foretager større ændringer på jeres website.

Evaluering og rapportering

Vi arbejder med fuld gennemsigtighed, fordi det sikrer jer maksimal tryghed for, at I får den kvalitet, der skal til for at opnå optimale resultater. Vi fremsender derfor løbende detaljerede rapporter over vores arbejde – med udgangspunkt de opstillede mål – så I kan følge med i vores resultater.

Rapporterne kan eksempelvis indeholde følgende:

  • Overblik – plan for vores fremtidige arbejde og beskrivelse af målene med arbejdet.
  • Udført arbejde – dokumentation af det arbejde, vi har udført.
  • Fremgang på søgeord – dokumentation af fremgangen i jeres synlighed på de søgeord og søgefraser, vi har optimeret jeres website efter.
  • Fremgang i besøgstal – dokumentation af fremgangen i besøgstallet på jeres website.
  • Konverteringsrate – dokumentation af forbedringen af jeres konverteringsrate.

Indholdet i rapporterne kan variere, afhængigt af hvilke mål vi har opstillet, og hvilke resultater vi dermed skal måles efter. Rapporterne er naturligvis skrevet i et letforståeligt sprog, så alle jeres medarbejdere kan forstå og vurdere dem – uden at I behøver være eksperter.

Rapporterne danner udgangspunkt for regelmæssige møder – telefonisk eller personligt – med jer, hvor vi gør status, evaluerer arbejdet og lægger en plan for den fremtidige arbejdsindsats.

Rådgivning

En integreret del af vores samarbejde er rådgivning og sparring. Vi tror på vidensdeling, både fordi det giver jer mulighed for at varetage og effektivisere jeres egne interne SEO-aktiviteter, men også fordi resultatet bliver bedre, hvis I indgår i processen som en aktiv medspiller. Vi tager derfor løbende en dialog om, i hvilken grad I ønsker at dygtiggøre jer inden for de områder, vi arbejder med.

Vi kan give jer en solid forståelse for, hvordan søgemaskineoptimering fungerer, vi kan give jer konkret, forståelig vejledning til, hvordan I kan tænke søgemaskineoptimering ind i jeres daglige arbejde, og vi kan hjælpe jer med opsætning og brug af SEO-værktøjer. Læs mere om vores rådgivning.

Uddannelse

Med vores uddannelsesforløb bliver du og din organisation inspireret og kvalificeret til at arbejde med søgemaskineoptimering. Vi styrker jeres interne videns- og kompetenceniveau og skaber forståelse for værdien af søgemaskineoptimering med henblik på at gøre jer i stand til at optimere jeres SEO-indsats og indfri jeres forretningsmæssige potentiale.

Vores kurser og seminarer tilrettelægges ud fra jeres situation, ønsker og behov, så I sikres størst muligt udbytte af undervisningen, og så vi kan give jer konkrete metoder og værktøjer, I kan bruge i det daglige arbejde. Kurserne og seminarerne afholdes i både København og Århus, og efter behov underviser vi naturligvis også på jeres adresse.

Audi

600% øget trafik

600% mere trafik fra Google og en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler er blot nogle af de resultater, Audi har opnået som følge af vores omfattende arbejde med søgemaskineoptimering. Læs mere.

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, tips og tricks om online marketing, søgemaskineoptimering og InboundCPH.

HVORFOR VÆLGE OS?

Høj kundetilfredshed

95% af vores kunder vælger at fortsætte samarbejdet med os efter første kontrakts udløb. Vi er stolte over at have leveret målbare og varige resultater for digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Aller, Berlingske Media, Stylepit, BRFkredit og Audi.

20 års erfaring

Med 20 års erfaring er vi blandt de mest erfarne i branchen. Vores SEO-processer er gennemprøvede og baserer sig på erfaringer skabt helt tilbage fra 1998, hvor søgemaskineoptimering blev introduceret i Danmark. Vi holder os konstant på forkant med den nyeste viden.

Fuld gennemsigtighed

Vi anvender dokumenterede SEO-strategier, og vi arbejder med fuld gennemsigtighed, så I har fuld indsigt i vores arbejde og de resultater, vi skaber. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Personligt engagement

Vi er ikke en leverandør, men en samarbejdspartner, der går op i jeres projekter med ild og sjæl. Vi engagerer os 100% i jeres virksomhed, så vi kan opstille en individuelt tilpasset handlingsplan og mere effektivt arbejde os hen mod målene.

Virksomheder vi gør en forskel for