Content marketing

Content marketing går ud på at skabe unikt og målrettet indhold, som tiltrækker og fastholder målgruppen – og samtidig skaber værdi for dem. Hensigten med content marketing er at øge modtagerens interesse for en virksomhed eller virksomhedens produkter ved hjælp af relevant indhold, som ikke fremstår sælgende

blog-benchmarking-1

Hvad er content marketing?

Content marketing er en bred disciplin inden for den store marketingsverden. Her er det et værktøj, som kan påvirke potentielle kunder ved at skubbe dem fremad i en købsproces.

Inden for de seneste år er det blevet stigende populært at koncentrere sig om netop den marketing-gren, men hvad er content marketing helt præcist?

Indhold, som sælger – uden at virke sælgende på målgruppen

Content marketing bruges, når virksomheder skal markedsføre sig selv eller deres produkter – men uden at virke sælgende. I stedet er fokus med content marketing på at producere relevant, værdifuldt indhold af høj kvalitet, som er tiltænkt en specifik målgruppe.

Indholdet har til hensigt at skabe opmærksomhed om virksomheden eller produkterne, samtidig med at der opbygges tillid mellem virksomhed og potentiel kunde. På sigt kan det føre til en stærkere relation, så købelysten hos modtageren bliver større.

Der findes i dag et stort udvalg af medier og platforme, hvor content marketing kan bruges.

Content marketing omfatter blandt andet discipliner som:

  • Nyhedsbreve
  • Blogs
  • Videoer
  • Webinarer
  • Podcasts

Content marketing er en del af din samlede marketing-strategi

Content marketing er ikke et isoleret værktøj, som kan bruges til markedsføring af din virksomhed. I stedet er det en del af hele virksomhedens marketingmix.

Her er det content marketing, der får potentielle kunder til at opsøge dig, uden du presser på med en stor salgstale. For at det er muligt, er du nødt til at udvikle indhold, der både er relevant, har høj værdi og er af god kvalitet.

Hvilken forskel kan content marketing gøre for din virksomhed?

Selvom en content marketing-strategi kan virke omfattende at kaste sig ud i, er det helt sikkert en investering, der på sigt vil kunne ses på bundlinjen.

Investerer du i content marketing, kan det blandt andet bidrage til at få:

  • Skabt værdi for din målgruppe
  • Bedre rangering i søgemaskinerne
  • Længere besøgstid på din hjemmeside
  • Øget kendskab til og opmærksomhed af virksomheden fra potentielle kunder
  • Flere tilbagevendende kunder, som har tillid til virksomheden

Fokuser på godt indhold, som kan sælge for dig i døgndrift

Får du udarbejdet og igangsat en konkret content marketing-strategi, vil du uden tvivl mærke, hvordan det skaber stor værdi for din virksomhed – for målrettet, godt indhold sælger igen og igen.

Du kan med fordel kontakte et content marketing-bureau, som kan hjælpe dig med at udvikle en konkret strategi og få produceret det rette indhold til målgruppen.

mark-figur

Mark Mølgaard

Partner & Senior SEO Specialist

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os?

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Ian Rosenfeldt og få en dialog om dit projekt.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores nye SEO-bog
    Få ny viden om SEO