Marketingbudget

Hvad er et marketingbudget? Det er altid en god ide, at lave sig en markedsføringsstrategi og hertil hører et marketingbudget ind under. Marketingplan-skabeloner kan se forskellige under men indeholder typisk nedenstående. Indhold i en marketingplan – eksempel: De produkter og ydelser, der skal markedsføres De specifikke målgrupper produkterne og ydelserne skal markedsføres til De salgskanaler […]

Reputation management

Hvad er reputation management? Reputation management bliver også kaldt ORM, som er forkortelsen på online reputation management. Det vil her sige, at der er fokus på det omdømme virksomheden har online på internettet. Hvis en bekendt eksempelvis fortæller dig, at han har haft en dårlig oplevelse med en bestemt virksomhed, så vælger du højst sandsynligt […]

Marketingstrategi

Hvad er en marketingstrategi? I din virksomheds marketingstrategi skal stå alle din virksomheds marketingmål. Først når disse er skrevet ned, er det muligt at lave en plan for hvordan du gerne vil opnå disse mål. Strategiens formål er at promovere dine varer eller serviceydelser, så du får en masse salg i hus. Det er vigtigt […]

SEO-guide

Trin for trin SEO-guide Indholdet på jeres website er afgørende for, hvor ofte I bliver fundet på Google, og på hvilke søgninger I bliver fundet. Godt, gennemarbejdet indhold, der er afstemt efter jeres målgruppes søgevaner på Google, har derfor høj prioritet, når I søgemaskineoptimerer jeres website. Arbejdet med indhold udgøres af otte områder, som nærværende guide […]

SEO-benchmarking

Benchmarking af SEO-indsatsen Det er vigtigt at have et fast målepunkt, du kan bruge som afsæt, både når du skal fastsætte målsætninger for arbejdet med søgemaskineoptimering, og når du senere skal evaluere resultaterne af din arbejdsindsats. Derfor skal du i videst muligt omfang benchmarke (dvs. klarlægge) din nuværende tilstedeværelse på Google og den betydning, din nuværende […]

Konverteringsoptimering

Hvad er konverteringsoptimering? De besøgende på jeres website er intet værd, hvis ikke de foretager en konvertering (en handling), der har værdi for jeres virksomhed – eksempelvis et køb eller en tilmelding til et nyhedsbrev. Enhver god online marketingstrategi indeholder derfor ikke kun en målsætning om at øge trafikken til websitet, men også en målsætning […]

Google Tag Manager

Hvad er Google Tag Manager? Jeres website indeholder en række såkaldte tags fra eksempelvis Google Analytics, Google Ads og Facebook, der er nødvendige for, at I kan måle trafikken på jeres website, måle effekten af jeres online annoncekampagner og lære jeres brugere bedre at kende. Jeres tags giver jer alle de data, I har brug […]

Remarketing

Hvad er remarketing? De fleste brugere på jeres website forlader websitet uden at foretage den ønskede handling (eksempelvis et køb). Remarketing gør det muligt at vise annoncer til de brugere, der har forladt jeres website eller app, så I kan fastholde deres opmærksomhed og skabe fornyet interesse for jeres produkter eller tjenester. De pågældende brugere har allerede […]

Google Analytics

Optimer din forretning med Google Analytics Google Analytics er et gratis analyse- og rapporteringsværktøj, der giver værdifuld indsigt i din forretning, dine kunder og dine annoncekampagner. Ved at forstå dine kunders adfærd og præferencer kan du målrette dine aktiviteter og øge din indtjening. I denne artikel vil vi dykke dybere ned i Google Analytics og […]

Google Shopping

Hvad er Google Shopping? Google Shopping er en annonceplatform for webshops, der gør det muligt at promovere produkter med billede, pris og produktnavn direkte i søgeresultaterne (se billedeksempel herunder). Kunderne kan tage stilling til dine produkter og dine priser, allerede inden de klikker sig ind på dit website, og du betaler derfor kun for de […]