Ankertekst

Hvad er en ankertekst? En ankertekst (også kaldet en anchor text) er den klikbare tekst, der udgør et tekstlink – en slags annoncetekst, der giver brugeren en forventning om, hvad vedkommende klikker sig ind på. Samtidig bruger Google ankerteksten som indikator for, hvad siden omhandler. Man skelner mellem syv typer ankertekster: Brandnavn. Dit firmanavn. Webadresse. Dit domænenavn. Søgefrase. Søgeord […]

Flytning af hjemmeside

Tips til flytning af hjemmeside Læs med herunder, hvor vi giver jer 10 lavpraktiske tips til en succesfuld flytning af jeres hjemmeside (også kaldet en migrering), der sikrer, at flytningen ikke går ud over jeres SEO-indsats. Tipsene gælder for jer, der flytter hjemmeside til en ny webserver eller hostingudbyder – men også for jer der […]

Gør dig klar til Black Friday!

Black Friday er årets vildeste shoppingfest Der er ikke længe til fredag den 27. november, hvor Black Friday sætter gang i årets vildeste shoppingfest. En fest der ikke kun afholdes i Danmark, men i store dele af verden. Forbrugerne går bogstavelig talt amok med dankortet, og det skal du som B2C-virksomhed selvfølgelig udnytte! Kampen om […]

SEO-tekster

Hvad er SEO-tekster? For en god ordens skyld, så lad os starte med at nævne at ordet SEO er en forkortelse for søgemaskineoptimering. Du søgemaskineoptimerer dit website ved at kigge på mange forskellige parameter – SEO er nemlig en verden for sig. En af dine muligheder indenfor søgemaskineoptimering er at arbejde med dine tekster – […]

CTA (Call To Action)

Hvad er CTA? CTA er et velkendt begreb i marketingverdenen og anvendes ikke alene på et website. CTA anvendes nemlig ved alle former for marketingaktiviteter med ønsket om, at potentielle kunder skal tage aktion på de marketingindsatser de bliver promoveret overfor. Du er sikkert faldet over CTA’er mange gange før, på Google, Facebook, Instagram, YouTube […]

CRO

Hvad betyder CRO? CRO (Conversion Rate Optimization) er en betegnelse for konverteringsoptimering af et website. Det er med andre ord en betegnelse for en løbende optimering, der skal sikre, at flere besøgende på websitet foretager en værdiskabende handling. Det kan eksempelvis være køb af et produkt, tilmelding til et nyhedsbrev eller download af en brochure. […]

E-commerce

Hvad er e-commerce? E-commerce er handel, der foregår online via internettet. Den danske tilsvarende betegnelse er e-handel. Der findes mange forskellige former for e-handel på internettet, og der er ikke nødvendigvis altid tale om fysiske produkter. E-commerce kan eksempelvis omfatte: køb af et par sko på en webshop køb at et abonnement til en musiktjeneste booking […]

Voice search

Hvad er voice search? Voice Search (også kaldet stemmestyret søgning) er en funktion, man finder på en lang række digitale apparater, som giver brugerne mulighed for at søge information frem ved at tale til apparatet i stedet for at søge på søgeordene i Google med tastaturet. Selvom det kan komme til at fremstå som en helt ny […]

Content marketing-strategi

5 vigtige elementer til din marketing-strategi Ligesom moden ændrer sig med lynets hast, er tilfældet det samme med online markedsføring. Derfor kan det til tider kan være svært at finde hoved og hale i det hele og finde den helt rigtige retning på dit website eller webshop. I dette indlæg tager vi et spadestik dybere […]

Webshop-optimering

Hvad er webshop-optimering? Webshop-optimering er det arbejde, der består i at optimere en webshop med henblik på at tiltrække flere besøgende og/eller sælge mere. Arbejdet kan omfatte SEO (søgemaskineoptimering), linkbuilding, konverteringsoptimering og meget andet. Hvis du vil vide mere om disse emner, kan du klikke på de røde links. I dette indlæg fokuserer jeg udelukkende på […]