Øverst på Google

Sådan får du en topplacering på Google Når vi afholder seminarer om søgemaskineoptimering, er der ét spørgsmål, vi med garanti altid får: ”Hvad skal der til for at få en topplacering øverst på Google?”. Det er et vanskeligt spørgsmål at besvare, for det afhænger af en lang række forskellige faktorer i relation til det website, […]
Google-optimering

Markedsføring på Google Markedsføring på Google kan foregå via Google Ads (såkaldte betalte søgeresultater) og/eller Google-optimering af din hjemmeside (såkaldte organiske søgeresultater). Sidstnævnte kaldes også for søgemaskineoptimering. Hvis du er interesseret i en detaljeret guide til Google-optimering, kan du med fordel læse artiklen om søgemaskineoptimering. Du kan også få et gratis eksemplar af vores nye […]
SEO-tjekliste

Udnytter du dit fulde SEO-potentiale? Her har vi sammensat en detaljeret tjekliste, du kan bruge til at vurdere, om du udnytter dit fulde SEO-potentiale på dit website. Tjeklisten dækker de vigtigste områder inden for søgemaskineoptimering (SEO), og den kan hjælpe dig med at afdække eventuelle problemer, der kan have negativ indflydelse på din SEO. Når […]
Subdomæner og undermapper

Subdomæner og undermapper fra et SEO-perspektiv Vi bliver ofte spurgt, om man opnår de bedste resultater af sin SEO-indsats ved at strukturere indholdet på sit website ved hjælp af subdomæner, undermapper eller flere forskellige domæner. I de fleste tilfælde har undermapper den største SEO-mæssige effekt, men sandheden er, at undermapper langt fra altid er den […]
Serverfejl

Grunde til at din server kan skade din SEO De færreste tænker over, hvilken betydning webserveren har, når de arbejder med SEO, for “webserveren er jo bare en usynlig maskine langt væk, der fungerer ganske automatisk og ikke kræver nogen form for opmærksomhed”. Det er desværre en antagelse, vi møder alt for ofte, og den er […]
Søgeoptimering

Hvad er søgeoptimering? Søgeoptimering er den arbejdsproces, der består i at optimere dit website med henblik på at sikre det en større synlighed på Google. I de seneste års tid har Google bevæget sig mere og mere hen imod, at det indhold, de viser til deres brugere, skal være af høj kvalitet. Men selvom Google nu virker […]
AMP (Accelerated Mobile Pages)

Hvad er AMP? Accelerated Mobile Pages (AMP) er et open source initiativ designet til at sikre hurtigere hjemmesider på mobile enheder (smartphones og tablets). Google er en af initiativtagerne til AMP, og de prioriterer AMP-sider i deres rangering af søgeresultaterne. AMP-sider er i princippet en strippet version af dit website, hvor kun de vigtigste ting er […]
SEO-optimering

Guide til SEO-optimering Nedenstående SEO-optimerings-tjekliste indeholder en stor del af de områder, vi kigger på i vores undersøgelse af et website. Så er du i tvivl om, hvor godt optimeret dit site egentlig er, så gennemgå alle punkterne et for et, hvor vi giver dig nogle korte og konkrete tips. Samtidig giver listen også et […]
Migrering

Hvad er migrering? En migrering er en væsentlig ændring af et website, der kan påvirke websitets synlighed i søgemaskinerne (på det danske marked især Google med en markedsandel på omkring 95 %). Ofte indebærer en migrering større ændringer i websitets tekniske platform, struktur, indhold og layout. Helt konkret kan en migrering eksempelvis omfatte: nyudvikling og redesign […]
Værktøjer til søgeordsanalyse

Gratis søgeordsanalyse-værktøjer Succesfulde SEO-resultater bliver skabt på baggrund af en grundig søgeordsanalyse. Dette kan du kan komme et langt stykke med, hvis du benytter dig af de rette SEO-værktøjer. I denne artikel, vil du blive præsenteret for nogle øvelser samt gratis SEO-værktøjer, som vi anbefaler at du bruger. Vi anbefaler desuden, at du læser vores […]