Growth hacking

Growth hacking oversættes til vækst hacking på dansk. I ordet ligger der altså et fokus på vækst og definitionen er; at genere så mange kunder / brugere som muligt, på lavest mulige budget, tid mv.

blog-konkurrentanalyse

Hvad er Growth Hacking?

Growth hacking er et relativt nyt felt inden for marketingverdenen. Tanken bag var, at hjælpe virksomheder i deres spæde opstart med at opnå massiv vækst på kort tid og små budgetter.

Det er ikke længere (udelukkende) små virksomheder, som tager teknikken i brug, for i dag anvendes metoden også at mellem- og større virksomheder. Her kan der være tale om forskellige utraditionelle marketing test, ved siden af virksomhedens traditionelle markedsføring.

Målet med metoden er, at udarbejde vækst hack strategier, som gør den pågældende virksomhed i stand til at genere så mange nye brugere / kunder som det er muligt, til lavest mulige budget, tid mv. Samt fastholde dem.

Hvad er forskellen på marketing og Growth hacking?

En growth hacker vil som udgangspunkt finde alternative marketingsmetoder, der både er smartere og billigere end traditionel annoncering i radioen, i avisen eller en dyr TV reklame.

Det kan fx være via:

  • Sociale medier
  • Viral markedsføring
  • Målrettet reklame

En af de største forskelle mellem en vækst hacker og en traditionel marketingmedarbejder er den tekniske evne hos en vækst hacker. En vækst hacker har fx også fokus på at optimere virksomheden ift. fastholdelse af kunderne og har dermed ikke udelukkende sat sit fokus på, at få nye kunder ind.

En vækst hacker er altså en person der ud fra et større billede kigger på potentielle smarte og billige måder at optimere din virksomhed på (ud fra data) samt skaffe leads til din forretning.

De fleste virksomheder arbejder med flere Growth Hacks på samme tid, og endda ved siden af deres traditionelle markedsføring. Det handler hele tiden om at afprøve forskellige hacks, for endeligt at se hvilke der virker.

martino-figur-komprimeret

Martino Mike d’Apuzzo

Partner & Senior Digital Advisor

Se forfatter
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Download vores marketinganalyse
    Få indsigt i online marketingkanaler
    Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev
    Udfyld nedenstående og få nyheder om digital marketing