Uddannelse
Strategisk rådgivning
Google Ads
Meta Ads
LinkedIn Ads
Søgemaskineoptimering/SEO
Marketing Automation
Gratisk produktion
Dashboards
Rapportering
Branche
B2B – HR-tech & software.
Et pilotprojekt blev til fire markeder på tre måneder
Talentech er førende HR-tech leverandør i Norden. Med et skræddersyet digitalt værktøj, der hjælper kunderne med alt fra tiltrækning, rekruttering, onboardring, talent management, fastholdelse og offboarding. De har kontorer i syv lande, mere end 200 medarbejdere på tværs af +30 nationaliteter, og mere end 2300 virksomheder bruger i dag Talentech-platformen.
Imran Afzal er Marketingdirektør i Talentech. Hans team består af seks snart syv medarbejdere, der dækker over tre lokale marketing managers (Norge, Danmark, Sverige), og derudover to snart tre ressourcer fordelt over Product Marketing, Digital/Web Marketing og snarest Performance Marketing. Alle i teamet har direkte kontakt til specialisterne i InboundCPH.
Da Imran Afzal startede i Talentech tilbage i 2021, sad der mere end 15 medarbejdere i teamet. Og hvert land havde deres eget marketingteam bestående 3-4 personer, der kørte deres markedsføring individuelt. Det havde den konsekvens, at der var store forskelle i markedsføringen på tværs af organisationen og næsten ingen stordriftsfordele på tværs af landene. Den måde marketinginvesteringerne var prioriteret på efterlod nogle muligheder for at bruge budgettet mere effektivt, og det ønskede Imran Afzal at udnytte.
Hans mål var derfor at centralisere marketing til ét sted, der fremadrettet ville supplere én marketingansvarlig i hvert land. Og for at det kunne lykkes, havde han brug for specialistkompetencer på flere digitale områder, og derfor rakte han ud til InboundCPH.