HELHEDSORIENTERET DIGITAL SUCCES: INFOMEDIA

De forvalter vores investering – dét kræver tillid

Banner cases (1920 x 750 px)-kopi 2
arrow-down

En dedikeret specialistindsats og en tillidsfuld relation er nøglen til et succesfuldt samarbejde på tværs af flere markeder

#1

på Google i alle markeder

90%

vækst i antal salgskvalificerede leads (SQLs)

200%

vækst i email subscribers

400%

tidsbesparelse på rapportering

  • Samarbejde: 2021-nu

Sådan skaber vi sammen resultater gennem tillid, transparens og data

I et tæt og tillidsbaseret samarbejde har InboundCPH og Infomedia sammen skabt en positiv udvikling i marketing performance gennem en lang række aktiviteter i løbet af de seneste år.

Infomedia er Nordens førende virksomhed inden for media intelligence. De hjælper deres kunder med at synliggøre og optimere deres plads i mediebilledet gennem medieovervågning, deres velkendte mediearkiv samt analyser og indsigter i mediebilledet. Desuden tilbyder Infomedia digitale platforme til Social Media Management og Social Media Listening. Så! Vil du vide, hvor du præcist befinder dig i mediebilledet, og hvad der bliver sagt og skrevet om dig i medierne? Så kan Infomedia helt sikkert gøre dig klogere.

Anders Uttrup, Group CMO & Digital Officer, overtog en kommunikationsafdeling i Infomedia for godt fire år siden, og på det tidspunkt bestod afdelingen af indholdsstærke medarbejdere med et primært fokus på output fremfor outcome. Generelt var der ikke sat mål for, hvad afdelingen ville opnå med alt deres content, og det ønskede Anders Uttrup at ændre på.

I dag arbejder Infomedia ud fra et omfattende KPI-framework, og netop dét er InboundCPH med til at supportere og optimere tallene i.

Derudover består marketingafdelingen i Infomedia primært af generalister med specialisterfaring – ”heldigvis”, siger Anders Uttrup selv. For det gør nemlig, at de kan hente specialistviden ude af huset, hvor man ikke har den inhouse, så medarbejderne i afdelingen kan ”lege” med de marketingdiscipliner, de har lyst til at blive dygtigere til.

01

Hvorfor faldt valget på InboundCPH?

”Jeg kunne hurtigt vurdere, at InboundCPH havde kompetencerne og de rette folk til at løfte opgaverne og havde ikke behov for at granske markedet og indhente masser af alternative løsningsoplæg og tilbud.”, siger Anders Uttrup om valget af InboundCPH som ekstern partner til marketingafdelingen i Infomedia.

02

Respekten og tilliden er gensidig

Der er ingen tvivl om at tilliden og respekten i samarbejdet med InboundCPH og Infomedia er gensidig: ”Anders Uttrup og resten af hans team er positive, sympatiske og kompetente. Vi har et solidt og tillidsfuldt samarbejde.”, siger Lasse Grubbe, Partner & Senior Marketing Consultant, der er projektleder og primær kontaktperson på samarbejdet med Infomedia A/S.

03

Et superstærkt og konkret set-up

Resultatet er, at Infomedia har et superstærkt og konkret set up i dag, hvor alt er transparent og alle resultater er synlige gennem både tal og tests. Samarbejdet har bl.a. resulteret i, at Infomedia A/S ligger #1 på Google på deres vigtigste søgeord i alle deres markeder, og desuden har vækstet med 200% i email subscribers.

Sådan voksede samarbejdet sig stort

01 Situation: Synlighed og dokumenteret indsats

Infomedia indledte et samarbejde med InboundCPH med ønske om at få strømlinet og dokumenteret alle aktiviteter på tværs af kanaler og øge kendskabsgraden i alle lande gennem bl.a. betalt annoncering både på Google og sociale medier. De ønskede desuden at automatisere deres leadhåndtering, sikre transparens og overblik gennem dashboards og data og endelig rådgivning på tværs af InboundCPH’s specialistområder.

Men hvorfor faldt valget på InboundCPH? ”Jeg kunne hurtigt vurdere, at de havde kompetencerne og de rette folk til at løfte opgaverne og havde ikke behov for at granske markedet og indhente masser af alternative løsningsoplæg og tilbud.”, siger Anders Uttrup om valget af InboundCPH som ekstern partner til marketingafdelingen i Infomedia.

 

02 Proces: Tillid, tal og fuld transparens

Infomedia er selv stærke i at skabe indhold. De producerer selv whitepapers, e-bøger, artikler, blogposts, organisk social media content, som alt sammen har til formål at:

  • øge kendskabet til virksomheden og dens position, og
  • at generere kvalificerede leads til salgsafdelingen.

Og det er netop de to formål, som InboundCPH støtter dem i. Det gør vi gennem SEO, betalt annoncering (Google og Social Media), og rådgivning inden for marketing automation.

”Det er ikke fordi, vi outsourcer alt, og så lukker øjnene og koncentrerer os om noget andet”, siger Anders Uttrup. ”Når du teamer op med et kompetent marketingperformancebureau som InboundCPH, så får du faktisk endnu flere opgaver, end du havde i forvejen. Og det er jo i virkeligheden fuldstændig logisk og præcis som det skal være, når du bruger eksterne partnere for at sætte ekstra skub i din performance. Du skal også selv være i stand til at levere. Det går begge veje.”, siger Anders Uttrup.

Vi har i samarbejde gjort meget ud af at ramme det rette set up i Infomedias marketing automation. Og det har vi primært gjort ved i fællesskab at besvare helt afgørende spørgsmål omkring de besøgende:

  • Hvilke interaktioner på hjemmesiden signalerer en progression i kunderejsen?
  • Hvad er de i virkeligheden på udkig efter?
  • Hvornår er de tilstrækkeligt interesserede til, at vi sender dem videre i vores kvalificering?
  • Hvordan kan vi bedst muligt tilbyde dem den viden, de søger?
  • Hvordan adskiller leads sig på tværs af vores markeder?

Helt konkret fokuserer vi på tre typer af leads: MQLs (Marketing Qualified Leads), LSQLs (Lead Scoring Qualified Leads) og SQLs (Sales Qualified Leads), og det handler om, hvor de befinder sig i købsrejsen. Arbejdet med og justeringen omkring marketing automation og leadoptimering er selvfølgelig også grunden til, at Infomedia har været i stand til at vækste antallet af SQLs med mere end 90% over de seneste par år.

Desuden fungerer samarbejdet ikke kun godt på performance, men i særdeleshed også på kemi og relationer. ”Det kræver tillid at lade en ekstern partner forvalte sine medieinvesteringer, og den tillid har InboundCPH hele tiden levet op til.”

Der er ingen tvivl om, at tilliden og respekten i samarbejdet med InboundCPH og Infomedia er gensidig.

”Anders Uttrup og resten af hans team er positive, sympatiske og kompetente. Vi har et solidt og tillidsfuldt samarbejde. Desuden er Anders skarp på tal og performance, så det er meget motiverende at tage del i deres marketingindsatser”, siger Lasse Grubbe, der er projektleder og primær kontaktperson på samarbejdet med Infomedia A/S.

 

 03 Resultat: En investering vi forsætter med

Resultatet er, at Infomedia har et superstærkt og konkret set up i dag, hvor alt er transparent og alle resultater er synlige gennem både tal og tests. Infomedias marketing har bevæget sig fra at være betragtet som et costcenter til et investeringsområde. Og det har de gjort gennem tydelig dokumentation og sammenhæng mellem indsats og udbytte. Dvs. hvor mange kroner der kommer tilbage pr. krone investeret.

Alle indsatser på SEO, Social Media Ads og Google Ads er med til både at skabe synlighed omkring Infomedia, men i høj grad også kvalitetsleads. Samarbejdet har bl.a. resulteret i, at Infomedia A/S ligger #1 på Google på deres vigtigste søgeord i alle deres markeder og desuden har vækstet med 200% i email subscribers.

Væksten på de 90% i leads skyldes blandt andet et veludviklet lead scoring-system med genkendelse af brugerne, tildeling af points for deres interaktioner på websitet samt automatiserede mailflows til at drive leads ned igennem funnel. Infomedias marketing automation-flow gør, at leadscore leads (LSQLs) bliver overleveret til deres salgsafdeling, når de er ”modne” nok til det. ”Vi kan nu tydeligt dokumentere, at marketing påvirker Infomedias toplinje gennem vores mange forskellige aktiviteter og investeringer. Vi har samtidig opnået en tidsbesparelse på 4x ift. intern rapportering fordi vi kører alle performancemålinger i dashboards og andre digitale værktøjer”, siger Anders Uttrup.

Fokus fremadrettet for samarbejdet er primært på vedligeholdelse af Infomedias solide SEO-fundament, eksekvering og test af nye annoncekampagner og udbygning og optimering af deres marketing automation-setup på tværs af deres markeder.

Vores partnerskab er ikke kun fagligt, men også personligt forankret

”I et partnerskab er at vi er ansvarlige for hinandens succes. Og når du arbejder med dette mindset, ender du med at få gennemført meget mere end forventet – løsninger der rækker ud over aftalen. De gode idéer opstår ikke kun i arbejdstimerne, de opstår i høj grad også i fritiden, og derfor er det en fordel at være top of mind hos hinanden. Så loyaliteten til InboundCPH består af flere elementer. De er med til at skabe resultater i samarbejde med vores interne team. De er med til at kompetenceudvikle og dygtiggøre os. Og endeligt er vores partnerskab ikke kun fagligt, men også personligt forankret. Derfor anbefaler jeg InboundCPH til andre.”

Anders Uttrup
Group CMO & Digital Officer, Infomedia

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor