Skræddersyet SEO-kursus
Et SEO-kursus kan eksempelvis omhandle grundlæggende viden og værktøjer inden for SEO, eller det kan omhandle mere specialiserede emner. Vi lægger vægt på ikke kun at gøre jer i stand til at gennemføre de nødvendige tiltag, men også på at skabe forståelse for, hvorfor SEO er vigtigt for virksomheden. Vi afholder kurser for både enkeltpersoner og større grupper af medarbejdere.
Kurset tilrettelægges med afsæt i jeres udfordringer, målsætninger og rammevilkår, så I sikres optimalt udbytte af kurset, og så vi kan give jer konkrete strategier, metoder og værktøjer, I kan bruge i jeres daglige arbejde. Kurset struktureres typisk som en blanding af oplæg, konkrete eksempler og praktiske opgaver, så I hurtigt og effektivt lærer at omsætte den tilegnede viden i praksis.
Kontakt os for at høre mere om vores kurser eller læs mere herunder.
Kursusholdere
I spidsen for vores SEO-kurser står Mark Mølgaard, Henning Madsen og Jacob Nørtov fra InboundCPH, der har arbejdet med søgeoptimering for en række af de største danske virksomheder gennem 20 år.
Med faglig passion, engagement og humor har trioen gennem 20 år undervist og arbejdet med ét mål i sigte: at sikre virksomheder – store som små – i hele landet succes gennem datadrevne, indsigtsbaserede strategier.
Blandt kunderne er en perlerække digitalt ambitiøse virksomheder som Aller, Berlingske, Spies, Lauritz.com, Kamstrup, Blockbuster, Kamstrup, Oticon, Jem & fix, ILVA, TV2, Stylepit og Atea.
Typisk kursusindhold
Kurset tilrettelægges med afsæt i jeres virksomhed, jeres udfordringer og jeres målsætninger, så I sikres størst muligt udbytte. Vi oplever ofte, at behovet falder i et af følgende fem emneområder.
Strategisk SEO
Forudsætningen for, at I opnår succes med SEO, er en gennemarbejdet SEO-strategi. Strategien skal tage afsæt i jeres mål og succeskriterier, være konkret og handlingsorienteret, være forankret på alle niveauer i virksomheden og bygge på en solid viden om jeres målgruppe og dennes søgevaner.
Vi hjælper jer med at træffe de rette valg, prioriteringer og beslutninger med henblik på at fastsætte strategiske mål og konkrete fremadrettede initiativer. Vi sætter os grundigt ind i jeres virksomhed, jeres branche, jeres udfordringer og jeres produkter, så vi kan give jer den rådgivning, der er nødvendig for, at I opnår jeres mål. Læs eventuelt mere om SEO-strategi.
SEO på ledelsesniveau
Hvis din virksomhed eller dit team skal til at arbejde med SEO, kan vi give dig et vidensmæssigt forspring, så du bedre kan udstikke realistiske og konkrete retningslinjer til dine medarbejdere og nemmere kan følge op på deres arbejdsindsats og resultater.
Vi giver dig en solid forståelse for formålet med SEO og værdien af SEO, og vi guider dig gennem en række online værktøjer, du kan bruge til at måle effekten og værdien af jeres arbejde. Efter behov kan vi hjælpe med at fastsætte konkrete retningslinjer og arbejdsopgaver til dine medarbejdere.
Teknisk SEO
SEO handler ikke kun om det indhold, I har på jeres website, og hvis I tager jeres SEO-indsats seriøst, står I derfor også over for en række tekniske udfordringer, I skal tage hånd om. Tekniske fejl kan have stor indflydelse på jeres synlighed i søgemaskinerne. I værste fald kan fejl gøre det umuligt for Google at indeksere jeres website.
Vi hjælper jer med at identificere og forstå de tekniske fejl og uhensigtsmæssigheder, der kan påvirke jeres synlighed i søgemaskinerne, så I bliver i stand til hurtigt og effektivt at tage hånd om dem. Undervejs lærer vi jer at bruge en række tekniske analyseværktøjer, der gør arbejdet nemmere, bedre og mere effektivt. Læs eventuelt mere om teknisk SEO.
Indholdsoptimering
Indholdet på jeres website er et af de vigtigste parametre for jeres position i Googles søgeresultater. Hvis ikke Google kan forstå, hvad jeres website handler om, og hvis ikke indholdet er afstemt med det, jeres målgruppe søger efter, bliver I ikke fundet online.
Vi lærer jer at skabe relevant og engagerende indhold, der sikrer jer øget organisk trafik fra Google, synlighed på flere søgeord, højere konverteringsrater og et øget salg. Foruden det rent tekstmæssige vejleder vi om strukturering af indhold, brugervenlighed, overskrifter, sidetitler, meta-beskrivelser og billedoptimering. Læs eventuelt mere om indholdsoptimering.
Linkbuilding
Den vigtigste faktor for, hvor synligt jeres website er på Google, er mængden og kvaliteten af links fra andre websites til jeres website. Et indgående link kan opfattes som en anbefaling af jeres website, og links giver derfor Google en stærk indikation af, hvor godt og relevant websitet er.
Vi giver jer viden om jeres nuværende markedsposition, indblik i hvem der linker til jeres konkurrenter og konkrete anbefalinger til, hvordan I kan arbejde effektivt med linkbuilding, opbygge nye links og maksimere værdien af jeres eksisterende links. Læs eventuelt mere om linkbuilding.
Et SEO-kursus med os er
Personligt tilrettelagt
Vores SEO-kursus tilrettelægges med udgangspunkt i jeres virksomhed, jeres marked, jeres målgruppe og jeres arbejdsgange, så I sikres størst muligt udbytte af kurset, og så vi kan give jer konkrete strategier, metoder og værktøjer, I kan bruge i det daglige arbejde.
Fagligt funderet
Med 20 års erfaring er vi blandt de mest erfarne i branchen. Vores undervisning er gennemprøvet og baserer sig på erfaringer skabt helt tilbage fra 1998, hvor søgemaskineoptimering blev introduceret i Danmark. Vi holder os konstant på forkant med den nyeste viden.
Lokalt funderet
Vi kan afholde et SEO-kursus i København, Aalborg, Aarhus eller Odense, og efter jeres ønske kommer vi naturligvis også ud til jeres virksomhed. Et kursus på jeres adresse er typisk en fordel, hvis det skal afholdes for en samlet medarbejdergruppe.
Praksisorienteret
Vores SEO-kurser struktureres typisk som en blanding af oplæg, debatter og workshops, så I hurtigt og effektivt lærer at omsætte den tilegnede viden i praksis. Vi tager udgangspunkt i de konkrete udfordringer og rammevilkår, I har i jeres virksomhed.