Søgemaskineoptimering

20 myter om SEO

Søgemaskineoptimering (SEO) har ændret sig meget de seneste år. Google har udrullet den ene store, frygtede opdatering efter den anden – du har måske hørt om Panda (2011), Penguin (2012), Hummingbird (2013) og Pigeon (2014) – og hver gang er kriterierne for en god placering i søgeresultaterne blevet ændret en smule. SEO er altså ikke det samme, som det var for bare få år siden, og derfor er det ikke underligt, at der er opstået en lang række myter om SEO.

Google bekræfter: Vi bruger ikke sociale medier

Det bliver ofte diskuteret, om sociale medier spiller en rolle i forhold til Googles vurdering af et website, og nu har Google så endnu en gang sat en stopper for diskussionen. Denne gang er det Googles Gary Illyes, der i et opslag på Twitter skriver, at "The short version is, no, we don't.".Det spiller altså absolut ingen rolle for dit websites placering i søgeresultaterne, om du har en facebookside med 10.000 likes, eller om du overhovedet ikke er tilstedeværende på de sociale medier. Gary refererer i øvrigt til en video fra 2014, hvor Googles Matt Cutts...

Læs mere

Tjekliste: Udnytter du dit fulde SEO-potentiale?

Her har vi sammensat en detaljeret tjekliste, du kan bruge til at vurdere, om du udnytter dit fulde SEO-potentiale på dit website. Tjeklisten dækker de vigtigste områder inden for søgemaskineoptimering (SEO), og den kan hjælpe dig med at afdække eventuelle problemer, der kan have negativ indflydelse på din SEO.

Domæner, subdomæner og undermapper fra et SEO-perspektiv

Vi bliver ofte spurgt, om man opnår de bedste resultater af sin SEO-indsats ved at strukturere indholdet på sit website ved hjælp af subdomæner, undermapper eller flere forskellige domæner. I de fleste tilfælde har undermapper den største SEO-mæssige effekt, men sandheden er, at undermapper langt fra altid er den bedste løsning.

HTTP til HTTPS: Øg sikkerheden og styrk din SEO

På trods af mange åbenlyse fordele ved at skifte fra HTTP til HTTPS, er det de færreste websiteejere, der har taget skridtet. Faktisk bruger mindre end 0,1% af alle websites HTTPS, og det er alt for få! Hvis du hører til de resterende 99,9%, der ikke bruger HTTPS, har du god grund til at læse med her.

11 grunde til at din webserver kan skade din SEO

De færreste tænker over, hvilken betydning webserveren har, når de arbejder med SEO, for “webserveren er jo bare en usynlig maskine langt væk, der fungerer ganske automatisk og ikke kræver nogen form for opmærksomhed”. Det er desværre en antagelse, vi møder alt for ofte, og den er helt forkert! Hvis ikke du forholder dig aktivt og kritisk til din webserver, begår du en række SEO-mæssige fejl.

Tjekliste til en succesfuld website-migrering

Det kan være en nervepirrende process at relancere og migrere et website, for der er mange ting, der kan gå galt undervejs. I dette indlæg giver vi dig en omfattende guide til en succesfuld website-migrering, så du undgår at begå en række kostbare fodfejl undervejs i processen.

Migrering uden SEO har store konsekvenser for dit website

Det sker desværre oftere og oftere, at vi ser selv relativt store webbureauer lave generelle SEO-fodfejl, som bare ikke burde ske mere. Jeg hører mange webbureauer og webmennesker sige, at “når vi migrerer, så kan det godt være, at vi muligvis taber en lille smule synlighed i Google, men vi kommer tilbage i løbet af 14 dage til en måned – Google skal bare lige reindeksere websitet”. Desværre passer det langt fra altid.

X