Indholdsoptimering

Hvad er indhold? Indhold er alt det, man som bruger kan se på dit website. Det kan være tekster, billeder, grafik, lydklip, videoer, interaktive værktøjer og meget andet. Indhold er også måden, hvorpå indholdet er opdelt, forbundet og sammensat på websitet. Det er med andre ord også de strukturelle valg, der ligger bag formidlingen af indholdet. […]
Mobilvenlighed

Hvad er mobilvenlighed? Mobilvenlighed er et udtryk for brugervenligheden af din hjemmeside på mobile enheder (smartphones og tablets). Det har betydning både for brugernes adfærd på din hjemmeside og for din hjemmesides placering på mobilsøgninger. Derfor er det vigtigt, ikke midst for din SEO-indsats, at du arbejder med mobiloptimering af din hjemmeside. Antallet af mobilsøgninger (søgninger fra […]
Teknisk SEO

Hvad er teknisk SEO? Teknisk SEO (også kaldet platformsoptimering) er arbejdet med optimering af den tekniske platform bag dit website. Forudsætningen for et succesfuldt arbejde med SEO er, at der ikke er tekniske fejl og uhensigtsmæssigheder på din platform, der forringer websitets kvalitet og forhindrer Google i at indeksere hele eller dele af websitet. Mange virksomheder […]
SEO-strategi

Hvad er en SEO-strategi? SEO-strategi handler om, hvordan du kommer fra din nuværende position til den position, du ønsker at indtage i fremtiden. Det er handlingsplanen, der retter sig mod et fremtidigt mål, og fungerer som fast holdepunkt for alle involverede medarbejdere og partnere i processen. Formålet med strategien er at træffe de rette beslutninger, så […]
Marketingmix

Hvad er marketingmix? Kombinationen af marketingkanaler i din marketingindsats kaldes for dit marketingmix. Det er vigtigt, at du løbende overvejer både prioriteringen af og synergien mellem de kanaler, du investerer din tid og dine penge i, så du bruger dine ressourcer hensigtsmæssigt. Grundlæggende skelner man mellem tre typer af marketingkanaler: Paid media – kanaler du betaler […]
Myter om SEO

Søgemaskineoptimering har ændret sig meget de seneste år. Google har udrullet den ene store opdatering efter den anden, og hver gang er kriterierne for en god placering i søgeresultaterne blevet ændret en smule. SEO er ikke det samme, som det var for bare få år siden, og derfor er det ikke underligt, at der er […]
Title Tag

Hvad er et Title Tag? En Title Tag (også kaldet en sidetitel) er en kort overskrift, der opsummerer og skaber interesse for sidens indhold. Det vises i søgeresultaterne på Google som en blå, klikbar overskrift: Title Tagget har stor betydning for din position på Google, og det har samtidig stor betydning for klikraten, dvs. for hvor stor […]
Meta Description

Hvad er en Meta Description? En Meta Description (også kaldet en sidebeskrivelse) er en kort beskrivelse, der uddyber og skaber interesse for sidens indhold. Den vises i søgeresultaterne på Google under den blå sidetitel: En Meta Description har ikke direkte betydning for din position på Google, men den har betydning for klikraten, dvs. for hvor […]
Søgeordsanalyse

Hvad er en søgeordsanalyse? En søgeordsanalyse er fundamentet for en succesfuld SEO-indsats. Søgeordsanalysen giver viden om, hvad din målgruppe søger efter på Google (udfordringer, behov og intentioner, som du kan tilbyde en løsning på), og hvad din målgruppe søger mest efter (altså hvilket indhold, der kan tiltrække flest potentielle kunder til dit website). Første skridt i søgeordsanalysen […]
Marketingplan

Hvad er en marketingplan? En marketingplan er med til at outline, hvordan din virksomhed skal handle i forbindelse med din markedsføring. Marketingplanen spiller en væsentlig rolle for din virksomhed, da den er et essentielt element for din virksomhed, da den er med til at vise hvilken retning din virksomhed skal tage samt hvilke resourcer der […]