Content marketing

Hvad er content marketing? Content marketing er en bred disciplin inden for den store marketingverden. Her er det et værktøj, som kan påvirke potentielle kunder ved at skubbe dem fremad i en købsproces. Inden for de seneste år er det blevet stigende populært at koncentrere sig om netop den marketing-gren, men hvad er content marketing […]

CLV (Customer Lifetime Value)

Hvad er CLV? Det er vigtigt for en virksomhed at have kendskab til, hvor meget virksomhedens kunder er værd. For at lave den beregning, kan du gøre brug af Customer Lifetime Value, som indikerer, hvad den samlede værdi af en kunde er. CLV kaldes på dansk også for kundeværdi eller kundelivstidsværdi. Customer Lifetime Value er […]

CAC (Customer Acquistion Cost)

Hvad er CAC? CAC bliver ofte brugt hos både små og store virksomheder, når der skal regnes på, hvor mange penge virksomheden bruger for at få en ny kunde i hus. Det er vigtigt at have kendskab til virksomhedens Customer Acquistion Cost, for du kan som virksomhed ikke undgå, at bruge nogle penge på at […]

Business Intelligence

Hvad er business intelligence? Har du et ønske om at omsætte dataen i din virksomhed til konkret viden, der skaber værdi? Så er det business intelligence, du skal se i retningen af. Men hvad er business intelligence helt præcist? Business intelligence er en betegnelse for et system, som kan bruges til at transformere store dele […]

Segmentering

Hvad er markedssegmentering? I denne ordbogsartikel håber vi på, at kunne gøre dig klogere på segmenterings marketing hvilket er et godt værktøj at kende til, for dig som er virksomhedsejer eller sidder i en marketingafdeling. For at lave en effektiv markedsføringsstrategi, så kræver det nemlig at du har et godt kendskab til din målgruppe, samt […]

Søgemaskineoptimering

Hvad er søgemaskineoptimering? Søgemaskineoptimering er en kontinuerlig arbejdsproces, hvor du optimerer dit website for at fremme dets placeringer i søgemaskinerne (hovedsageligt Google), så målgruppen finder websitet på relevante søgninger, der har værdi for din virksomhed. Søgemaskineoptimering forkortes SEO (fra engelsk: Search Engine Optimization). Google indekserer automatisk alle websites på internettet. Når en bruger foretager en søgning, returnerer […]

SEO-nyheder

10 vigtige nyheder og tendenser Søgemaskinerne ændrer sig med lynets hast, og vejen til en topplacering er ikke længere den samme, som den har været. Strategier, der var effektfulde for få år siden, har ikke nødvendigvis den samme positive effekt i dag, og du skal derfor være omstillingsparat, hvis du vil opnå succes med digital […]

Mobilsøgning

Hvad er mobilsøgning? En mobilsøgning er en søgning på internettet foretaget fra en mobil enhed (en smartphone eller en tablet). Den mobile revolution ruller for fuld kraft! Alle går rundt med mere computerkraft i lommen, end de fleste havde på skrivebordet for bare fem år siden. Og mere end halvdelen af Googles over 100 milliarder månedlige […]

Linkbuilding

Hvad er linkbuilding? Den vigtigste faktor for din synlighed på Google er mængden og kvaliteten af links fra andre websites til dit website. Et indgående link kan opfattes som en anbefaling af dit website, og links giver derfor Google en stærk indikation af, hvor godt og relevant websitet er. Links opstår naturligt, når nogle af egen […]

Intern linkbuilding

Hvad er intern linkbuilding? Intern linkbuilding er arbejdet med at opbygge links mellem siderne på dit website. Links mellem siderne kaldes for interne links. Det kan være menulinks, billedlinks, knaplinks og tekstlinks i brødtekster. Sidstnævnte kaldes også for kontekstuelle links, fordi de indgår i en indholdsmæssig kontekst, og det er alene dem, vi fokuserer på i dette […]