JavaScript & SEO

Hvad er JavaScript? JavaScript er et programmeringssprog, der bruges på langt de fleste websites. Alle populære CMS-systemer som eksempelvis WordPress, Joomla, Shopify og Drupal er afhængige af JavaScript for at fungere fuldt ud. Typisk bruges JavaScript til afgrænsede interaktive funktioner, der forbedrer brugeroplevelsen på websitet, men JavaScript kan også bruges til visning af indhold. JavaScript og SEO […]
Webinar 2020 – hvad har vi lært?

Digital omstilling 2020 blev året for digital omstilling – selv for et digitalt bureau. Webinarer er blevet en stor del af vores hverdag her hos InboundCPH. Vi har, siden COVID-19 meldte sin ankomst, arbejdet for at kunne formidle viden til jer. Tæt på 3.000 har tilmeldt sig vores SEO-webinarer, som er gået i dybden med […]
65-89-årige er vilde med e‑handel

Så meget handler de ældre online Det er efterhånden en del år siden, at e-handel blev en del af danskernes hverdag. I mange år har det været mere eller mindre forbeholdt den del af befolkningen, som har fulgt teknologien og været hurtige til at tilpasse sig den digitale verden. Den tid er slut. Vores ældre […]
DERFOR skal du give den gas i Google Ads på Black Friday

Konverteringsraten stiger markant på Black Friday I sidste uge udgav vi blogindlægget Gør dig klar til Black Friday. Her informerede vi om, at taktik er dit vigtigste redskab og gav nogle konkrete tips til, hvordan du kan lægge en god taktik for dine Google Marketing-aktiviteter på Black Friday. I dette indlæg vil jeg udelukkende fokusere […]
Forærer du markedsandele væk på grund af COVID-19?

COVID-19’s indflydelse på marketing Content marketing-platformen Conductor har udgivet en ny analyse, hvor de undersøger COVID-19’s indflydelse på virksomheders marketingindsats. Analysen er baseret på besvarelser fra 317 marketingmedarbejdere inden for en bred vifte af brancher og segmenter, hovedsageligt i Nordamerika. I undersøgelsen svarer hele 65 % af alle marketingfolk, at deres marketingbudget bliver reduceret som følge af COVID-19, mens […]
Growth hacking

Hvad er Growth Hacking? Growth hacking er et relativt nyt felt inden for marketingverdenen. Tanken bag var, at hjælpe virksomheder i deres spæde opstart med at opnå massiv vækst på kort tid og små budgetter. Det er ikke længere (udelukkende) små virksomheder, som tager teknikken i brug, for i dag anvendes metoden også at mellem- […]
SEA (Search Engine Advertising)

Hvad er SEA? SEA er en begreb for annoncering i søgemaskiner. Formålet med SEA er at få din virksomhed foran dine konkurrenter i søgeresultaterne ved at betale en søgemaskine (f.eks. Google) for at vise din side øverst i deres resultater. Dette fungerer ved at byde på bestemte søgeord, som du mener vil generere værdifulde besøgende […]
Leads

Hvad betyder leads? Det er de færreste virksomheder, der ikke dagligt er på jagt efter nye leads, som de arbejder på at konvertere til kunder. At have styr på netop dette ord, dets betydning og hvordan der kan arbejdes med at indsamle leads, kan gavne dig og din virksomhed meget. Lad os starte med betydningen… […]
LTV (Life Time Value)

Hvad betyder LTV? Customer LTV (life time value) handler om at se nærmere på, hvilken fortjeneste der er på din virksomhedens enkelte kunde – igennem hele kundes ”levetid”. Din kundes levetid måles ud fra den samlede fortjeneste, fra første gang din kunde lægger en ordre i din butik, til sidste gang din kunde køber fra […]
CPA (Cost Per Acquisition)

Hvad er CPA? CPA er en afregningsmodel, som bliver brugt inden for online markedsføring, hvor der bliver betalt for antal handlinger og ikke selve trafikken på hjemmesiden. Cost Per Acquisition giver dig indblik i, hvad du skal betale, når en besøgende gennem en annonce foretager en ønsket handling på din hjemmeside (også kendt som konvertering). Det […]