Vækststrategi

Hvad er vækststrategi? En vækststrategi er en strategi, som skal give din virksomhed styrke til at vinde markedsandele på udvalgte områder. Grunden til, at det er vigtigt for din virksomhed at have en vækststrategi, er, at du på den måde kan sikre din konkurrenceevne. Uden en vækststrategi kan din virksomhed miste markedsandele og i værste […]

Sales Qualified Lead

Hvad er et Sales Qualified Lead? Sales Qualified lead (SQL) er den fjerde af seks faser på en kundes købsrejse. Det er tilfældigvis både et af de vigtigste og sværeste trin for en virksomhed at definere fordi det er her, at marketingteamet overdrager et lead til salgsteamet. Når et lead bliver et SQL, er det […]

Marketing Qualified Lead

Hvad er et Marketing Qualified Lead? Et Marketing Qualified Lead (MQL) har altså udvist en vis form for interesse for din virksomhed, enten ved at reagere på marketingaktiviteter, eller ved at opfylde virksomhedens kriterier for, hvilke leads der typisk er mere tilbøjelige til at blive en kunde, frem for andre leads. Ofte er en MQL […]

Lead scoring

Hvad er lead scoring? Lead scoring er en måde at måle hvor dine kunder er i kunderejsen. De leads du får gennem forskellige aktiviteter opsamler point baseret på deres adfærd, du kan anskaffe dine leads gennem forskellige aktiviteter, du kan læse mere om leadgenerering her. Dermed kan en lead scoring vise hvor motiveret et lead […]

Lead nurturing

Hvad er lead nurturing? Definition for lead nurturing er egentlig ret simpelthen, det handler nemlig om at udvikle relationer til dine leads og pleje dem gennem købsprocessen. Det er selvsagt den korte version, for der er meget mere i det end som så, så lad os gå lidt mere i detaljer. Ofte er det sådan, […]

Udvikling af hjemmeside

Forudsætningen for en succesfuld ny hjemmeside er, at det tekniske fundament for hjemmesiden er i orden – dvs. at der ikke er tekniske fejl og uhensigtsmæssigheder, der forringer hjemmesidens kvalitet og forhindrer Google i at indeksere websitet. Det er samtidig en forudsætning, at eksisterende indhold fra en eventuel gammel hjemmeside bibeholdes, udvides eller optimeres med […]

Autogenererede tekster

Hvad er autogenererede tekster? Autogenererede tekster (også kaldet maskingenererede tekster) er tekster, som helt eller delvist er skrevet af maskiner. Det er ikke kun et fjernt fremtidsscenarie, men en praksis, der har fundet sted i flere år. Der findes flere værktøjer til formålet, og selvom værktøjerne ikke kan måle sig med dygtige tekstforfattere, har de nået […]

Topic clusters

Hvad er topic clusters? En topic cluster (på dansk også kaldet en indholdsklynge) er en gruppe af landingssider, der omhandler det samme overordnede emne. Gruppen består af en hovedside (en pillar page), der er målrettet mod emnets vigtigste søgeord, og en række undersider (supporting pages), der understøtter hovedsiden indholdsmæssigt og linker til hovedsiden. Her er […]

PDF-filer og SEO

PDF-filer er uhensigtsmæssige Lad det være sagt med det samme: PDF-filer er uhensigtsmæssige i en SEO-sammenhæng sammenlignet med almindelige websider. Det er der flere forskellige grunde til: PDF-filer er svære at synliggøre på Google. PDF-filer giver ikke brugerne mulighed for at interagere med dit website. PDF-filer er ikke brugervenlige på mobile enheder. Læsere af PDF-filer […]

Video SEO

Videoer og SEO Videoer kan engagere og fastholde brugerne på dit website, og de kan synliggøre dine budskaber i Google Videosøgning. Samtidig viser Google i stigende grad videoer i søgeresultaterne, især hvis videoerne publiceres på en ekstern platform som YouTube, Facebook eller Vimeo. Videoerne vises enten i en særskilt videoboks eller som et mere almindeligt søgeresultat: […]