Hvordan spiller sociale medier og SEO sammen?

Har SoMe en betydning for din SEO? Det har i flere år været diskuteret, hvorvidt dine sociale medier har en reel betydning for dit SEO-arbejde. Argumenterne for og imod er mange, men uanset, hvor du stiller dig i debatten, er realiteten uundgåelig; dine sociale medier har en indirekte effekt på dine SEO-resultater. Sociale medier har […]

Black Friday er ikke kun en fest for B2C-virksomheder

Hvis du arbejder med B2B-salg eller marketing, så skal du selvfølgelig også være med på beatet i år! Arbejder du derimod med B2C, så er der dog stadig nogle vigtige pointer, du også kan bruge. Nedenfor får du et par indspark til, hvordan du som B2B-virksomhed kan være med til Black Friday – og hvad […]

Erhvervsstyrelsen vil ikke prioritere tilsynet med statistikcookies

De nuværende cookieregler Ifølge de nuværende cookieregler skal du indhente samtykke, før du må indsamle statistik om de besøgende på dit website. Regler, der har givet anledning til bekymringer hos mange danske virksomheder, fordi et stort antal besøgende siger nej til cookies, og dermed mister virksomhederne vigtig og værdifuld data om de besøgende. Problemet bliver […]

Skriv, så du fanger din læser

Skriv til læseren – om det, læseren kender og forstår 2 elementer er vigtige, når du vil fange læseren og fastholde læserens interesse. Du skal skrive direkte til læseren Du skal vise, at du kender læseren og læserens situation Alle mennesker vil helst læse om sig selv – eller noget de kan relatere til. Derfor […]

Gør dit website hurtigere ved hjælp af HTTP/2

Hvad er HTTP/2? HTTP står for “hypertext transfer protocol”. Når du går på nettet og skriver en webadresse, så bliver der sendt en HTTP-anmodning til serveren, som derefter sender en anmodning til browseren om at vise den efterspurgte webadresse. Men hvad er så HTTP/2? Som alt andet, skal der fornyelse til. Derfor er HTTP/2 en […]

Rich snippets: Vejen til øget synlighed og flere klik

Hvad er rich snippets så helt præcist? Som tidligere nævnt er rich snippets ekstra information på søgeresultater på Google. Der er forskellige typer rich snippets, bl.a. anmeldelser, priser på produkter, lagerbeholdning af produkter, tilberedningstid og antal kalorier på opskrifter, events mv. Nedenfor ses et eksempel på rich snippets, hvis man søger på “jordbærtærte” på Google: […]

4 ud af 5 virksomheder er ikke klar til ny Google-opdatering

Hvad er en god brugeroplevelse? Brugeroplevelsen afspejler, hvordan brugeren oplever dét at besøge websitet. Derfor er en god brugeroplevelse, når websites imødekommer brugernes behov, hvilket ofte gør, at brugeren bliver længere tid på websitet. Derudover sikrer en god brugeroplevelse også en større synlighed på Googles søgeresultater – en god brugeroplevelse hænger derfor tæt sammen med […]

Quality Score udregningen er nu afsløret

Hvad er Quality Score? Quality Score påvirker hvor rentabel og effektiv din Google Ads-annonce er, da det er Googles vurdering af kvaliteten og relevansen af dine søgeord i forbindelse med din annonce. Quality Score måles på en skala fra 1-10, hvor 10 er det højeste, og angiver altså hvor relevant dit søgeord er. Derudover er […]

Zero-click søgninger

Hvad er zero-click søgninger? Zero-click søgninger refererer til, når folk ikke klikker videre på et link, da de allerede har fået svaret på Googles side. Hvis man f.eks. søger på “hvornår skal man skifte til sommerdæk”, så får man svaret direkte på Googles side, uden at man behøver klikke ind på et website. Der er […]

Positionering

Hvad er positionering? Sådan bliver dit brand top-of-mind hos kunderne Positionering handler om at skabe en unik identitet for dit produkt, din virksomhed eller dit brand, så det skiller sig ud fra konkurrenterne og bliver det foretrukne valg hos din målgruppe. Kort sagt går positionering ud på at placere dit brand tydeligt i markedet på […]