B2B-marketingplan

Hvordan ser en god B2B-marketingplan ud? Selvom B2B-salg er mere komplekse og har flere variable dele end almindelige forbrugerkøb, er der alligevel en hel del fællestræk at finde, når det kommer til en marketingsplan for B2B. Den gode B2B-sælger generer leads, opretter kontakt, præsenterer sit produkt og afslutter salget. Selvfølgelig afhænger det også af dit […]

B2B-salg

Hvad er B2B-salg? Først er det vigtigt at forstå, hvad er B2B-salg helt præcist? Hvordan adskiller det sig fra B2C? Hvordan ser processen bag et B2B-salg ud, og hvordan gennemfører du et succesfuldt B2B-salg? I sin grundform er et B2B-salg en transaktion mellem to virksomheder. Det vil sige, at én virksomhed køber et produkt af […]

Core Web Vitals

I maj 2021 lancerede Google Core Web Vitals. Det er en samlebetegnelse for tre tekniske parametre, der i samspil med andre parametre sikrer brugerne en god sideoplevelse, når de besøger dit website. Lanceringen er en udvidelse af de allerede eksisterende Web Vitals, der lægger vægt på parametre som eksempelvis mobilvenlighed og HTTPS. Med lanceringen af […]

Google strammer grebet om dårligt indhold med ny ‘Helpful Content Update’

Helpful content blog

Hvilken betydning har Google’s nye opdatering?  Den 18. august tweetede Google at de ville rulle en ny update ud. ‘Helpful Content Update’ vil allerede påvirke søgeresultaterne fra denne uge af (uge 34, 2022). Updaten er målrettet dårligt indhold på Google, altså indhold som ikke er værdiskabende og hjælpende for brugeren, men skabt for at rangere […]

Lokal SEO

Hvad er lokal SEO? Lokal søgemaskineoptimering har til formål at optimere din virksomheds synlighed på lokale søgninger på Google. Lokale søgninger kan være søgninger, der indeholder et stednavn (eksempelvis ”SEO-bureau København”), men det kan også være søgninger uden et stednavn (eksempelvis ”SEO-bureau”), hvor Google på baggrund af brugerens ip-adresse viser lokale resultater. En lokal SEO-indsats […]

“Vi kæmper om brugernes tid i et ekstremt konkurrencepræget marked”

Samarbejdet mellem InboundCPH og Blockbuster i dag Siden 2016 har Blockbuster udviklet sig internt. I dag handler samarbejdet med InboundCPH ikke længere om individuelle KPI’er. For Patrick handler det om samspillet på tværs af kanaler, og om at nå de rette KPI’er i fællesskab. For ham er InboundCPH en forlænget arm, der varetager et område, […]

Spies er et stærkt brand kendt af de fleste og den største rejsearrangør i Danmark. I 2015 satte Spies sig et mål: de ville være nr. 1 på Google!

Hvordan startede samarbejdet? Selvom det for 7 år siden krævede ekstra arbejde at få overblik over konkurrencesituationen på Google, så kunne Rasmus godt se, at der var brug for handling. Konkurrenterne blev større og fik det meste af synligheden på Google. Rasmus fik nys om, at en af deres konkurrenter havde samarbejdet med Henning Madsen, […]

GA4 migrering

Hvad er GA4 (Google Analytics 4)? Google Analytics 4 er den seneste version af Google Analytics. GA4 benytter bl.a. machinelearning (AI) til at give en bedre og mere præcis datakvalitet. GA4 er dog meget anderledes i rapportering og brugergrænseflade sammenlignet med den gamle version og kræver derfor noget tilvænning. Hvorfor skal man migrere til GA4? […]

Er Google Analytics ulovligt?

I dette indlæg kommer vi omkring: Er Google Analytics ulovligt? Hvori består problemet med Google Analytics? Hvordan du fremtidssikrer dit data setup Fordele ved Server-side tracking Ulemper ved Server-side tracking Bedste alternativer til Google Analytics Hvori består problemet med Google Analytics? Faktisk er det ikke Google Analytics, som er ulovligt ifølge Østrigs domstol. Det er […]

Performance Max – Google Ads nye black box

Hvad er performance max? Performance max (PM) er kulminationen på de sidste års bevægelse mod en række mere automatiserede Google Ads løsninger. Her kan nævnes Universal App Campaigns og Smart Shopping, hvor brugeren har langt mindre indflydelse på opsætning og tilpasning af kampagnerne. PM må siges at være det første skud på stammen for at […]