Google AdWords

Annoncering med Google AdWords

De fleste online køb starter med en søgning efter det produkt eller den ydelse, brugeren ønsker at købe, og derfor er det enormt vigtigt at være synlig i søgemaskinerne. Google er – med en markedsandel på 95% i Danmark – den absolut største søgemaskine, og når I annoncerer via Googles annonceringsplatform AdWords, har I derfor mulighed for at nå ud til en meget stor del af jeres målgruppe.

AdWords-annoncer er tekst- eller billedannoncer, der bliver vist over eller under søgeresultaterne, når en bruger foretager en relevant søgning. De kaldes også for sponsorerede links, sponsorerede resultater og pay per click-annoncer (PPC-annoncer). I betaler kun, når en bruger klikker på jeres annonce, og I betaler med andre ord kun, når brugerne har en oprigtig interesse i jeres produkter eller ydelser.

Få opbygget profitable Google AdWords-kampagner

Vi opbygger profitable Google AdWords-kampagner baseret på et solidt fundament, som tager udgangspunkt i og er i tråd med jeres marketing, jeres kommunikation, jeres målgruppe, jeres salgstragter, jeres landingssider og ikke mindst jeres SEO-indsats. Ved at skabe synergi mellem alle aktiviteter sikrer vi en konsistent og effektiv kommunikation og en yderst værdiskabende annoncekampagne.

Vi opbygger eller optimerer jeres kampagner med fokus på at sikre jer de højest mulige konverteringsrater til de lavest mulige klikpriser. Det gør vi med effektiv og forførende kommunikation samt ved at benytte relevante og konverterende søgeord. Vores faglige viden, forretningsmæssige forståelse og analytiske tilgang til arbejdet sikrer jer optimale resultater hver gang.

Kontakt os

Aller Media

1 million unikke besøgende

Strategisk rådgivning, uddannelse af mere end 200 medarbejdere og struktureret linkbuilding har gjort Aller i stand til at fastholde 1 million unikke besøgende om måneden. Læs mere.

Det siger vores kunder

Sådan arbejder vi med Google AdWords

Vi har arbejdet med Google AdWords og SEO siden 1998, og vi besidder derfor den viden og erfaring, der er nødvendig for at opbygge en fintunet og effektiv kampagnemaskine. Vi arbejder med alle aspekter af PPC (Pay Per Click), herunder blandt andet remarketing, shopping-annoncer og video for nogle af landets største B2B-, B2C- og e-commerce-virksomheder.

Marketingsmæssig tilgang

SEM-funnelFor at skabe den mest effektive kampagne gør vi os umage for at forstå jeres virksomhed, jeres produkter, jeres målgruppe, jeres konkurrenter og de markedsmekanismer, der er i spil.

Vi arbejder således med en solid forståelse for købsprocessen og de mekanismer, der påvirker jeres målgruppe til at komme nærmere et køb – herunder hvad de besøgende ønsker at opnå på jeres website, hvorfor de besøgende køber hos jer (USP’er), hvorfor de besøgende ikke køber hos jer, og hvordan I skiller jer ud.

Der kan være måneder, uger, dage og tidspunkter, hvor jeres annoncekampagner af den ene eller anden grund performer bedre. Vi tager naturligvis højde for og udnytter de sæson- og tidsmæssige udsving, der måtte være i jeres branche.

Varemærkebeskyttelse

Mange virksomheder annoncerer på søgninger efter deres egne varemærker (exact match), og samtidig tillader de partnere og konkurrenter at gøre det samme. Det er med til at skrue prisen op på de pågældende søgeord, og det kan være et område, hvor man kan spare rigtig mange penge på budgettet.

Vi hjælper jer med at udarbejde en effektiv Adwords-varemærkepolitik, der er nem at udrulle og vedligeholde, og som sikrer jer, at jeres annoncebudget bliver brugt optimalt.

Et typisk Google Adwords-forløb

Et typisk AdWords-samarbejde med os forløber i følgende seks faser, men vi kan naturligvis skræddersy forløbet nøjagtig efter jeres ønsker og behov.

1. Målsætninger og succesparametre

I fællesskab fastlægger vi, hvad målene for annoncekampagnen skal være. Det kan eksempelvis være at øge salget, at skabe flere leads eller at øge antallet af tilmeldinger til et nyhedsbrev. Den indledende opstilling og vurdering af jeres målsætninger danner grundlag for det videre arbejde.

Vi sikrer os, at målsætningerne er opnåelige og realistiske, og vi evaluerer løbende vores indsats i fællesskab med jer, så vi holder os på rette spor.

2. Quick-wins

Hvis vi allerede i den indledende fase opdager uhensigtsmæssigheder ved eventuelle eksisterende annoncekampagner, foretager vi de nødvendige ændringer med det samme, så I ikke kaster penge ud af vinduet.

3. Analyser

Forudsætningen for en succesfuld annoncekampagne er, at vi kender jeres virksomhed, jeres produkter, jeres marked og jeres målgruppe, og at vi ved, hvordan vi når ud til og engagerer målgruppen. Indledningsvist foretager vi derfor en række analyser med henblik på at skabe målrettede og effektive annoncekampagner.

Analyserne afdækker desuden, om der er områder, hvor søgemaskineoptimering er en mere omkostningseffektiv markedsføringsmetode. I så fald vil vi naturligvis anbefale jer dette. Hvis I allerede arbejder med AdWords, sikrer vi os et grundigt indblik i jeres nuværende annonceaktiviteter, så vi kan optimere jeres eksisterende annoncekampagner.

4. Kampagneopsætning

På baggrund af vores målsætninger og vores analyser skaber vi målrettede og effektive annoncekampagner og optimerer eventuelle eksisterende annoncekampagner, så I får det størst mulige afkast. Vi opsætter konverteringssporing på alle kampagner, så vi kan se, hvor ofte klik på jeres annoncer fører til den ønskede kundeaktivitet.

Vi laver en detaljeret plan for jeres kampagner, så vi konstant ved, hvor vi skal hen, og hvad næste skridt er, og vi evaluerer løbende vores kampagner, så vi kan afvikle de annoncer, der ikke skaber en merværdi, og skrue op for dem, der skaber en merværdi.

5. Konverteringsoptimering

Jeres besøgende har ingen værdi, hvis ikke de konverteres til kunder. Det handler derfor ikke kun om at skaffe flest muligt besøgende til den lavest mulige klikpris, men også om at øge konverteringsraten. Det kan vi gøre ved dels at målrette annoncerne efter den rette målgruppe og de rette søgninger på det rette tidspunkt, og dels at foretage optimeringer af selve jeres website.

Landingssiderne (altså de sider, jeres brugere havner på efter at have klikket på en annonce) skal være nemme for brugerne at bevæge sig rundt på, og siderne skal anspore brugerne til at foretage den ønskede handling. Vi kan rådgive jer om konverteringsoptimering (også kaldet CRO) af jeres website, så I får det maksimale udbytte af jeres besøgende.

6. Evaluering og rapportering

Vi evaluerer løbende vores kampagne og vores resultater med henblik på at optimere vores indsats, så vi kan sikre jer den bedste klikpris og den højeste konverteringsrate og derved forbedre jeres afkast.

Vi arbejder med fuld gennemsigtighed, fordi det giver jer sikkerhed for, at I får den kvalitet, der skal til for at opnå optimale resultater. Vi fremsender løbende rapporter og statistik over vores arbejde – med udgangspunkt de opstillede mål – så I kan følge med i vores resultater.

Audi

600% øget trafik

600% mere trafik fra Google og en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler er blot nogle af de resultater, Audi har opnået som følge af vores omfattende arbejde med søgemaskineoptimering. Læs mere.

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, tips og tricks om online marketing, søgemaskineoptimering og InboundCPH.

HVORFOR VÆLGE OS?

Høj kundetilfredshed

95% af vores kunder vælger at fortsætte samarbejdet med os efter første kontrakts udløb. Vi er stolte over at have leveret målbare og varige resultater for digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Aller, Berlingske Media, Stylepit, BRFkredit og Audi.

Faglig professionalisme

Vi har et højt kvalificeret team af faglige specialister, der arbejder dedikeret og struktureret som jeres professionelle samarbejdspartner. Vores faglige viden og forretningsmæssige forståelse er forudsætningen for, at vi kan skabe de optimale resultater.

Fuld gennemsigtighed

Vi anvender dokumenterede AdWords-strategier, og vi arbejder med fuld gennemsigtighed, så I har fuld indsigt i vores arbejde og de resultater, vi skaber. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Personligt engagement

Vi er ikke en leverandør, men en samarbejdspartner, der går op i jeres forretning med ild og sjæl. Vi engagerer os 100% i jeres virksomhed, så vi kan opstille en individuelt tilpasset handlingsplan og mere effektivt arbejde os hen mod målene.

Virksomheder vi gør en forskel for